Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİN GÖREVLİLERİNİN EĞİTİM DURUMLARINA GÖRE DİNİ TÜRK MÜZİĞİNDE KADININ ROLÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, , 23 - 52, 22.01.2017
https://doi.org/10.5578/amrj.46484

Öz

İnsan
yaşamında etkin bir rol oynadığı düşünülen müzik, bağlantılı olduğu her alanla
etkileşimini ortaya koymak açısından incelenmesi ve araştırılması gereken bir
sanat dalı olarak görülmektedir. İnsanın yaşama şeklini, kültürünü, inancını
belirleyen din kavramı da araştırılmaya değer bir konu olarak görülmektedir.



Bu
araştırma, din görevlilerinin, kadın ve müzik algılarının değerlendirilerek
eğitim durumlarına göre görüşlerindeki farklılıkları ortaya koyması açısından
önem taşımaktadır. Araştırma, Afyonkarahisar ili müftülüğüne bağlı din
görevlileri ve görüşmeye istekli konusunda uzman kişilerle sınırlandırılmış,
tarama modelini esas alan nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı betimsel bir
araştırmadır.



Araştırma
sonucunda alt problemlere göre elde edilen veriler işlenmiş, din görevlilerinin
eğitim durumlarına göre farklılık gösteren görüşler yorumlanarak önerilerde
bulunulmuştur.



Araştırmanın
alana katkı sağlayacağı, konuya yönelik yeni araştırmalara ışık tutacağı
düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akyılmaz, G. (2000). İslam ve Osmanlı Hukukunda Kadının Statüsü, Konya: Göksu Matbaası.
  • Beşiroğlu Ş. Ş. (2003). Osmanlı’da Musiki, Raks ve Kadın, İstanbul Dergisi, S.45, s. 69-72.
  • Beşiroğlu Ş. Ş. (2006). İstanbul’un Kadınları ve Müzikal Kimlikleri, İTÜ Sosyal Bilimler Dergisi, c.3, s. 2.
  • Çetinkaya, Y. (1999). Müzik Yazıları, İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Çevik, A. E. ve Kaltakcı, M. Y. (2011). Türk Musiki Geleneğinde Kadın ve Kadın Bestekarlar, s. 609-638, Türkiyat Araştırmaları Dergisi.
  • DİB İslam İlmihali (2006). İslam ve Toplum, c.II., Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları.
  • Günay, T. ve Küçük, A. (2009). Dinler Tarihi, Ankara: Berikan Yayınevi.
  • Güney, A. (1997). Halvetilerde Musiki, (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Gürtaş, A. (2000). Atatürk ve Din Eğitimi, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
  • İlyasoğlu, E. (2003). Zaman İçinde Müzik Başlangıcından Günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi, İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Keklik, S. (2006). Din ve Müzik Etkileşimi (Şanlıurfa Müziği Örneği), (Yüksek Lisans Tezi). Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Özalp, M. N. (2000). Türk Mûsikîsi Tarihi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Özkişi, Z. G. (2013). Kadın Besteci Sorunu: Cinsiyet Rollerine ve Kadınların Yaratıcılıklarına İlişkin Yargılar, Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkish Volume 8/3.
  • Sercan, F. (1979). İslam’ın Kadına ve Aileye Kazandırdıkları, İstanbul: Temel Neşriyat.
  • Şentürk, L. ve Yazıcı, S. (2001). İslam İlmihali, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
  • Tuğrul, B. (2005). Şarkı ve Türkülerde Kadın Sesi, (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Türkmen, E. F. (2012). Lavignac’ın “Musiki Terbiyesinde” Kadın ve Müzik Algısı, s.181-190, KTÜ 1. Uluslar arası Müzik Araştırmaları Sempozyumu Ekim 2012 Trabzon.
  • Uludağ, S. (1976). İslam Açısından Musiki ve Sema, İstanbul: İrfan Yayınevi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Safiye Yağcı

Yayımlanma Tarihi 22 Ocak 2017
Kabul Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Yağcı, S. (2017). DİN GÖREVLİLERİNİN EĞİTİM DURUMLARINA GÖRE DİNİ TÜRK MÜZİĞİNDE KADININ ROLÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 3(5), 23-52. https://doi.org/10.5578/amrj.46484
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.