Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AMATÖR MÜZİK TOPLULUKLARINDAKİ KADIN ÜYELERİN SOSYOKÜLTÜREL PROFİLLERİ (NİĞDE İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2018, , 32 - 51, 21.01.2018
https://doi.org/10.5578/amrj.66474

Öz

Kültürünün
oluşumunda, sanatın en yaygın dallarından biri olan müziğin yeri büyüktür.
Mevcut şehir kültürü içerisinde, müziğin korunması, aktarılması ve
geliştirilmesinde amatör müzik toplulukları etkin rol oynamaktadır. Bu
topluluklarda faaliyet gösteren kadın üyelerin sosyokültürel
profillerinin bilinmesi, kadının şehir kültürüne katkıları kapsamında dikkate
alınması gereken bir konudur.



Bu araştırmada;
Niğde ilinde faaliyet sürdürmekte olan amatör müzik topluluklarında yer alan
kadın üyelerin sosyokültürel profillerinin analizi, müziğe olan ilgi düzeyleri,
beğenileri, müzik topluluklarından kazanımları ve yerelden genele ülkemiz müzik
kültürü hakkındaki düşünceleri ortaya konulmuş, elde edilen bilgiler
vasıtasıyla çıkarımlar yapılmıştır.



Anket yönteminin
kullanıldığı bu araştırmanın bulgularından, kadının, şehir ve ülke müzik
kültürü hakkında ciddi bir farkındalığının bulunduğu, bu kültürün aktarılması,
geliştirilmesi ve yayılmasında önemli etkilerinin olduğu sonuçlarına
ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Balcı, A. (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Beşiroğlu, Ş. Ş. (2006). “İstanbul’un Kadınları ve Müzikal Kimlikleri” İTÜ Dergisi Sosyal Bilimler Cilt:3, Sayı:2, ss.3-19
  • Felipe, J. Abdon, A. ve Utsav, K. (2012).“Tracking the Middle-income Trap: What Is It, Who Is in It, and Why?” Levy Economics Institute Working Paper. S:715.
  • Helvacı, Z. (2006). Müzik Sanatımız ve AB Süreci Sempozyumu, Sözlü Bildiri, “Kültürel Kimlik Bağlamında Müzik Kültürümüz ve AB Süreci”, Ankara: Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, ss.1849-1865.
  • İstanbullu, S. (2014). “Kültür ve Müzik Eğitimi Ögesi Olan Türkülerde Kadın Temasının Analizi”. (Doktora Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Konya.
  • Kaya, M. (2002) “Türk Halk Anlatılarında Kadın” Toplumbilim, Sayı:15 Mayıs, ss:49-54.
  • Özdek, A. (2012). Niğde 10.Müzik Eğitimi Sempozyumu “Özengen Müzik Eğitim Kurumlarında Verilen, Gitar Eğitiminde Veli ve Öğrenci, Beklentilerine Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği”, , Niğde.
  • Şen, Ü.S. ve Delice, F. (2014). “Ahıska Türklerinin Müzik Kültürlerine Yönelik Bir Araştırma” Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/5 Spring, ss. 1849-1865,
  • Tunçdemir, İ. (2004). Yeditepe Üniversitesi G.S.F. Kadın Çalışmalarında Disiplinler arası Buluşma Sempozyum. Sözlü Bildiri. “Müzik Sanatında Kadın Olgusu, Yaratıcılığı ve Besteciliği”, 1-4 Mart, İstanbul.
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi (2. Baskı), Müzik Ansiklopedisi yayınları, Ankara: Adalet Matbaası,
  • Uluslararası Platformda Sanatta Kadının Yeri Çalıştayı Sonuç Raporu. (2012),http://unesco.org.tr/dokumanlar/kadin/komite_raporlari/kadin_calistayi_rapor.pdf 31 Mayıs .
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (6. Baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. A.Ş.
  • Yıldırım Orhan Ş., Ercan N., “Yetişkin Öğrencilere Uygulanan Amatör Çalgı Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri” e-Journal of New World Sciences Academy, Cilt: 7, Sayı: 4,
  • Yiğit N., Özdek A. (2010). “Özengen Müzik Eğitiminde Klasik Gitar Eğitimi” Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 28 ss.313-329.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serenat İstanbullu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Ocak 2018
Kabul Tarihi 8 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA İstanbullu, S. (2018). AMATÖR MÜZİK TOPLULUKLARINDAKİ KADIN ÜYELERİN SOSYOKÜLTÜREL PROFİLLERİ (NİĞDE İLİ ÖRNEĞİ). Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 4(7), 32-51. https://doi.org/10.5578/amrj.66474
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.