Bu çalışmada, okul öncesi müzik eğitimi yöntemleri
incelenmiştir. Okul öncesi müzik eğitiminin çocuklara kazandırdıklarından
bahsedilerek detaylarıyla beraber eğitim yöntemleri anlatılmıştır. Sırasıyla
Dalcroze, Kodaly, Orff, Suzuki, Montessori yöntemleri incelenmiş, felsefeleri
ve temel özellikleri ele alınmıştır. Yöntemler arasındaki farklar ve
benzerlikler ortaya çıkartılmıştır. Bu
çalışmanın sonucunda, okul öncesi müzik eğitiminde çocuklara daha fazla
özgürlük ve yaratıcılık alanlarının sağlanmasının önemli olduğu ve okul öncesi
müzik eğitiminin olumlu gelişmelere yol açtığı görülmüştür.
Bu çalışmanın öğrenci, eğitimci ve
akademisyenlere ışık tutması amaçlanmıştır. Bu yöntemler pek çok müzik eğitimcisi tarafından kabul görmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |