Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ VE EĞİTİM YÖNTEMLERİ

Yıl 2018, , 52 - 64, 21.01.2018
https://doi.org/10.5578/amrj.66453

Öz

Bu çalışmada, okul öncesi müzik eğitimi yöntemleri
incelenmiştir. Okul öncesi müzik eğitiminin çocuklara kazandırdıklarından
bahsedilerek detaylarıyla beraber eğitim yöntemleri anlatılmıştır. Sırasıyla
Dalcroze, Kodaly, Orff, Suzuki, Montessori yöntemleri incelenmiş, felsefeleri
ve temel özellikleri ele alınmıştır. Yöntemler arasındaki farklar ve
benzerlikler ortaya çıkartılmıştır.
Bu
çalışmanın sonucunda, okul öncesi müzik eğitiminde çocuklara daha fazla
özgürlük ve yaratıcılık alanlarının sağlanmasının önemli olduğu ve okul öncesi
müzik eğitiminin olumlu gelişmelere yol açtığı görülmüştür.



                 Bu çalışmanın öğrenci, eğitimci ve
akademisyenlere ışık tutması amaçlanmıştır. Bu yöntemler
pek çok müzik eğitimcisi tarafından kabul görmüştür. 

Kaynakça

  • Başer, F. A. (2004). Müziğin Okul Öncesi Dönemde Çocuk Gelişimine Katkısı, Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuarı Temel Bilimler Bölümü.
  • Çevik, B. (2007). Müzik Öğretim Yöntemlerinden, Orff Müzik Öğretisine Genel Bir Bakış, BAÜ, FBE Dergisi.
  • Dale, M. (?). Dalcroze course schedule faculty. Dalcroze.org.U.S.A
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Pegem A Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. Ankara.
  • Erdal, G. (2005). Müzik Öğretim Yöntemlerinden Dalcroze Metodu ve Kullanımı, Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Sempozyumu Bildirisi, Kayseri.
  • Kasap Tecimer, B. (2005). Suzuki Okulu Metodu, Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 6 Sayı 9.
  • Kaya, D. N. (2011). 0-5 Yaş Arası Çocuklarda Müzikli Oyunların Gelişime Etkisi, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Mutlu, B., Ergişi, A., Ayhan, A., Aral, N. (2012). Okul Öncesi Dönemde Montessori Eğitimi, Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi.
  • Özal, K. (2007). Dalcroze Metodu, “OMU Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Öğrencisi ders notu” Müzik Eğitimi Yayınları, Samsun.
  • Ören, B. (2011). Kodaly Yöntemi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Samsun.
  • Özeke, S. (2007). Kodaly Yöntemi ve İlköğretim Müzik Derslerinde Kodaly Yöntemi Uygulamaları, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Öztürk, A. (2007). Okul Öncesi Eğitimde Müzik, Morpa Yayınları.
  • Şen, Y. (2006). “Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Gelişiminde Müziğin Önemi” Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 1, Cilt 7.
  • Tarman, S. (2006). Müzik Eğitiminin Temelleri, Birinci Basım, Ankara.
  • http://kutuphane.uludag.edu.tr
  • http://mavi-nota.com
  • http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/B-Gultek_3.pdf
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bahar Büyükgönenç Polat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Ocak 2018
Kabul Tarihi 21 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Büyükgönenç Polat, B. (2018). OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ VE EĞİTİM YÖNTEMLERİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 4(7), 52-64. https://doi.org/10.5578/amrj.66453
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.