Bu çalışma; müzik kültürü oluşturma odaklı teori ve
solfej derslerine yönelik bir model önerisinde bulunmaktadır. Model; çalgı
eğitiminin niteliğini ve verimliliğini artıracağı düşüncesiyle hazırlanmıştır.
Modelde; öğrencinin duyuşsal, devinişsel, bilişsel ve
sezişsel davranışlarını geliştirmelerine yönelik çalışmaların ortaya konulması
hedeflenmiştir. Öğrencinin aldığı çalgı eğitimi ve teori solfej dersleri
arasında dolayısı ile günlük yaşantısı ile bağ kurabilmesi modelin felsefesini
oluşturmaktadır. Ayrıca bu çalışma amatör müzik eğitiminin teori ve solfej
dersleriyle desteklendiğinde daha başarılı ve etkili bir gelişim sürecine
dönüştüğünü ortaya koymaktadır.
Türkiye’nin en önemli
çalgı eğitimi projelerinden biri olan CAKA (Cihat Aşkın ve Küçük Arkadaşları)
keman eğitimi projesi özelinde yapılmış olan betimsel ve nitel olan çalışmada
uzman desteği için yapılandırılmış görüşme yapılarak ve veriler nitel çözümleme
tekniklerine göre analiz edilerek yorumlanmıştır. Çalışmanın amatör keman
eğitimi sürecine bu eğitimi destekleyici derslerin planlanmasına yönelik proje
ve araştırmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |