Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AMATÖR KEMAN EĞİTİMİNİ DESTEKLEYİCİ TEORİ VE SOLFEJ EĞİTİMİ “CAKA (CİHAT AŞKIN VE KÜÇÜK ARKADAŞLARI) MODELİ” “AFYON CAKA ÖRNEĞİ”

Yıl 2018, , 36 - 49, 24.06.2018
https://doi.org/10.5578/amrj.67041

Öz

Bu çalışma; müzik kültürü oluşturma odaklı teori ve
solfej derslerine yönelik bir model önerisinde bulunmaktadır. Model; çalgı
eğitiminin niteliğini ve verimliliğini artıracağı düşüncesiyle hazırlanmıştır.



Modelde; öğrencinin duyuşsal, devinişsel, bilişsel ve
sezişsel davranışlarını geliştirmelerine yönelik çalışmaların ortaya konulması
hedeflenmiştir. Öğrencinin aldığı çalgı eğitimi ve teori solfej dersleri
arasında dolayısı ile günlük yaşantısı ile bağ kurabilmesi modelin felsefesini
oluşturmaktadır. Ayrıca bu çalışma amatör müzik eğitiminin teori ve solfej
dersleriyle desteklendiğinde daha başarılı ve etkili bir gelişim sürecine
dönüştüğünü ortaya koymaktadır.



Türkiye’nin en önemli
çalgı eğitimi projelerinden biri olan CAKA (Cihat Aşkın ve Küçük Arkadaşları)
keman eğitimi projesi özelinde yapılmış olan betimsel ve nitel olan çalışmada
uzman desteği için yapılandırılmış görüşme yapılarak ve veriler nitel çözümleme
tekniklerine göre analiz edilerek yorumlanmıştır. Çalışmanın amatör keman
eğitimi sürecine bu eğitimi destekleyici derslerin planlanmasına yönelik proje
ve araştırmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (2011). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özdek, A. (2006). Özengen Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Klasik Gitar Eğitimi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi.
  • Say, A. (1993), Müzik Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2005), Müzik Sözlüğü, (2. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Türkmen, E. F. (2017). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri, (3.baskı) Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Türkmen, U. (2010), “Çocuğun Bireysel Toplumsal ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri ve Çözüm Önerileri”, İlköğretim Online, 9 (3).
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar- İlkeler Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, (3. Basım), Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Walker, R. (2007). (E Book) Music Education: Cultural Values, Social Change and Innovation. Springfield: Charles C Thomas
  • MEB, (6 Eylül 2017) Müzik Dersi Yönetim Programı pdf. http://tegm.meb.gov.tr/meb iys dosyalar
  • MEB, (25 Ağustos 2017) Müzik Dersi Yönetim Programı pdf. https://can.meb.gov.tr/ meb iys dosyalar
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2018
Kabul Tarihi 13 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yıldız, F. (2018). AMATÖR KEMAN EĞİTİMİNİ DESTEKLEYİCİ TEORİ VE SOLFEJ EĞİTİMİ “CAKA (CİHAT AŞKIN VE KÜÇÜK ARKADAŞLARI) MODELİ” “AFYON CAKA ÖRNEĞİ”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 4(8), 36-49. https://doi.org/10.5578/amrj.67041
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.