Ülkemizde mesleki müzik eğitimi veren kurumlar çeşitli
yaş gruplarında öğrenci kabul eder.
Konservatuvar eğitimi ortaokuldan itibaren hatta yarı zamanlı olarak
ilkokul yaşlarından itibaren öğrenci kabul etmesi ile farklı bir konumdadır.
Özellikle çalgı eğitiminin çok küçük yaşlarda başlaması geleneği kurumsallaşmış
konservatuvarlarda ve dünyanın her yerinde kabul edilmiş bir görüştür. Hemen her öğrencinin yetenekli olarak kabul
gördüğü bu okullarda üstün yetenekli ve farklı öğrenen çocuk ve gençlere de sık
sık rastlanır. Bununla birlikte; okul, veli ve öğrenci profesyonel müzik
eğitimi süreci içerisinde birçok sorunla karşılaşmaktadır. Bu sorunların
çözümüne yönelik ise tutarlı bir politikanın hayata geçirilememiş olması
özellikle ailelerin bazı sorunlar yaşamalarına neden olabilmektedir. Ayrıca
Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren başlayan, 1948’li yıllarda kurumsallaşan
üstün yetenekli sanatçı adaylarına verilen destekler son 30 yılda kesintiye
uğramıştır.
Bu araştırmada
‘Sanatçı adayı üstün yetenekli çocukları olan ailelerin karşılaştığı sorunlara
yönelik düşünceleri nedir?’ sorusuna cevap aranmış, örnek bir aile üzerinde
durulmuştur. Mevcut sorunlar ailenin tecrübeleri doğrultusunda betimlenmeye
çalışılmış örnek olay olarak nitelendirilebilecek çalışmada yapılandırılmış
görüşme ile elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile işlenerek bulgulara
ulaşılmıştır. Çalışmanın konu özelinde özgün olduğu, bu tür çocukları olan ailelerin sosyal
desteğe duydukları ihtiyaçların tespitinde önemli veriler sunacağı ve alana
katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca sorunların çözümlenmesinde de ailenin
yaşamış oldukları doğrultusunda üstün yetenekli ailelere de yol göstereceği
düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |