2000s fragmented social cases are striking; Also this historical process can be read as traditional, modern and post modern processes. The story of change that is started with Mehter and then keeps going with western classical music, is traceable in the context of election songs of today
Bu makalede sınırları sürekli değişen bir dayanışmalar dizisi olarak ele alınacak halk
ve onun üzerine inşa edilen siyasal tahayyüller ele alınacaktır. Devletin bu tahayyülleriyle
paralel bir seyir izleyen müzik politikaları vasıtasıyla bu tahayyülleri anlamak, bu makalenin
temel amacını oluşturmaktadır. Osmanlı’dan Cumhuriyet’e halkın değişen müziksel
temsilleri, bizzat “halk” olarak ele alınan toplumsal grupların değişimi bağlamında anlam
kazanmaktadır. Bu açıdan halkın sınırları sürekli değişen bir dayanışmalar dizisi olarak ele
alınması, müziğin değişen siyasal tahayyülünü anlamak açısından anahtar görevi
taşımaktadır. Osmanlı’da sadece saray ve çevresiyle bağlantılı bir siyasal tercih olarak öne
çıkan müzik, bir siyasal proje olarak ulus devlet bağlamında, toplumun geneline yayılan bir
politikaya dönüştürülmüştür. İmparatorluklardan, ulus devletlerarası bir siyasal konjonktüre
doğru değişen dünyada, bir meşruiyet arayışı olarak okunabilecek bu sürecin özellikle
2000’li yıllarda öne çıkan çok parçalı görünümü dikkat çekicidir. Geleneksel, modern ve
post modern bir seyir olarak da okunması mümkün bu sürecin, mehterle başlayıp, klasik batı
müziği ile devam eden öyküsü, günümüzün gevşek bağlarla bağlı toplumsal gerçekliği
içerisinde, siyasal seçim kampanyalarında kullanılan müziklerde ete kemiğe bürünmektedir.
Halk Ulus Devlet Hayali Cemaatler Halk Müziği Müziksel Temsil
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2015 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, Türk halk müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.