BibTex RIS Kaynak Göster

The Examining Of Teacher Candidates' Perception Of Turkish Folk and Traditional Turkish Art Music Through Metaphors

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 16, 07.08.2015

Öz

The purpose of this study is to examine teacher candidates’ understanding of Turkish folk and traditional Turkish art music through metaphors. The sample group of the study is the 432 students who are studying in the Science (%20,37), Mathematics (%6,25), Music (%15,05), Painting-Work (%8,33), Classroom (%13,43), Social (%14,35) and Turkish Education (%22,22) in Nigde University Education Faculty in the autumn semester of 2014 - 2015 school year. Collecting data of the study were asked to complete the prompt “Turkish folk music is like…because…” and “Traditional Turkish art music is like… because…”. According to the results overall, teacher candidates produced 67 metaphors of Turkish folk music and 78 metaphors about traditional Turkish art music. Based on these metaphors about Turkish folk music 12 conceptual categories and about traditional Turkish art music 13 conceptual categories were identified. In the study, it is determined that cultural elements, an element that provides continuity, a descriptive component, a fundamental part, an element

Kaynakça

  • Babacan, E. (2014). “AGSL Öğrencilerinin Müzik Kavramına İlişkin Algıları: Metafor Analizi” Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 124-132.
  • Bayram, L. (2010). Polis Koleji Öğrenci, Öğretim Elemanı ve İdari Çalışanlarının Okullarına İlişkin Metaforik Algıları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bozkır, B. (2009). Profesyonel Müzisyenlerde Müzik Algısı Farklılıkları: Bir Fmrı Çalışması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Girmen, P. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Konuşma ve Yazma Sürecinde Metaforlardan Yararlanma Durumları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Mustan Dönmez, B. ve Karaburun, D. (2013). “Türk Halk Müziği Sözlerinde Metaforik Anlatım Geleneği”. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 8 (4), 1081-1097.
  • Saban, A. (2008). “Okula İlişkin Metaforlar”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Schippers, H. (2006). “As If a Little Bird Is Sitting on Your Finger...’: Metaphor As A Key Instrument in Training Professional Musicians”. International Journal of Music Education, 24, 209-217.
  • Umuzdaş, S. ve Umuzdaş, M. S. (2013). “Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 10 (1), 719-729.
  • Woody, R. H. (2002). “Emotion, Imagery and Metaphor in The Acquisition of Musical Performance Skill”. Music Education Research, 4(2), 213-224.
  • Woddy, R. H. (2004). “Advanced Music Students’ Use of İmagery and Metaphor- Based Instruction in Generating Expressive Performance”. ICMPC38 Evanston, IL, USA, 482-485.
  • Zangwill, N. (2007). “Music, Metaphor and Emotion”. The Journal of Aesthetics and Art Criticism 65 (4), 391-400.
  • Zangwill, N. (2014). “Music, Metaphor and Aesthetic Concepts”. The Journal of Aesthetics and Art Criticism 72 (1), 1-11.
  • Zbikowski, L. (2008). “Metaphor and Music”. The Cambridge Handbook of Metaphor and Thought, ed. Raymond W. Gibbs, Jr. Cambridge: Cambridge University Press, 502–524.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ GELENEKSEL MÜZİK TÜRLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR ARACILIĞIYLA İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 16, 07.08.2015

Öz

Bu çalışma öğretmen adaylarının Türk halk ve geleneksel Türk sanat müziklerine ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma grubu 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Fen Bilgisi (%20,37), Matematik (%6,25), Müzik (%15,05), Resim-İş (%8,33), Sınıf (%13,43), Sosyal (%14,35) ve Türkçe Eğitimi (%22,22) Ana Bilim Dallarında öğrenim görmekte olan 432 öğrencidir. Çalışmanın verileri katılımcıların geleneksel müzik türlerine ilişkin sahip oldukları metaforlarını ortaya koymak amacıyla “Türk halk müziği… gibidir. Çünkü …” ve “Geleneksel Türk sanat müziği… gibidir. Çünkü …” ifadelerini tamamlamaları yoluyla elde edilmiştir. Çalışma sonucunda katılımcıların Türk halk müziğine ilişkin 67 adet ve geleneksel Türk sanat müziğine ilişkin 78 adet metafor ürettikleri tespit edilmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından incelenerek Türk halk müziğine ilişkin metaforlar 12, geleneksel Türk sanat müziğine ilişkin metaforlar da 13 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Çalışmada Türk halk müziğine ait kavramsal kategorilerden kültürel bir unsur, sürekliliği sağlayan bir unsur, tanımlayıcı bir unsur, temel bir unsur, aidiyet hissi oluşturan bir unsur ile temsil edici bir unsur kategorilerinin en fazla katılımcının bulunduğu kategoriler olduğu belirlenmiştir. Geleneksel Türk sanat müziğine ait kavramsal kategorilerden de huzur, mutluluk ve sağlık verici bir unsur, geçmişi anımsatan bir unsur, değerli bir unsur, sanatsal özellikleri tanımlayan bir unsur ile olgun insana hitap eden bir unsur kategorilerinin en fazla katılımcının bulunduğu kategoriler olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Babacan, E. (2014). “AGSL Öğrencilerinin Müzik Kavramına İlişkin Algıları: Metafor Analizi” Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 124-132.
  • Bayram, L. (2010). Polis Koleji Öğrenci, Öğretim Elemanı ve İdari Çalışanlarının Okullarına İlişkin Metaforik Algıları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bozkır, B. (2009). Profesyonel Müzisyenlerde Müzik Algısı Farklılıkları: Bir Fmrı Çalışması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Girmen, P. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Konuşma ve Yazma Sürecinde Metaforlardan Yararlanma Durumları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Mustan Dönmez, B. ve Karaburun, D. (2013). “Türk Halk Müziği Sözlerinde Metaforik Anlatım Geleneği”. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 8 (4), 1081-1097.
  • Saban, A. (2008). “Okula İlişkin Metaforlar”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Schippers, H. (2006). “As If a Little Bird Is Sitting on Your Finger...’: Metaphor As A Key Instrument in Training Professional Musicians”. International Journal of Music Education, 24, 209-217.
  • Umuzdaş, S. ve Umuzdaş, M. S. (2013). “Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 10 (1), 719-729.
  • Woody, R. H. (2002). “Emotion, Imagery and Metaphor in The Acquisition of Musical Performance Skill”. Music Education Research, 4(2), 213-224.
  • Woddy, R. H. (2004). “Advanced Music Students’ Use of İmagery and Metaphor- Based Instruction in Generating Expressive Performance”. ICMPC38 Evanston, IL, USA, 482-485.
  • Zangwill, N. (2007). “Music, Metaphor and Emotion”. The Journal of Aesthetics and Art Criticism 65 (4), 391-400.
  • Zangwill, N. (2014). “Music, Metaphor and Aesthetic Concepts”. The Journal of Aesthetics and Art Criticism 72 (1), 1-11.
  • Zbikowski, L. (2008). “Metaphor and Music”. The Cambridge Handbook of Metaphor and Thought, ed. Raymond W. Gibbs, Jr. Cambridge: Cambridge University Press, 502–524.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehtap Aydiner Uygun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uygun, M. A. (2015). ÖĞRETMEN ADAYLARININ GELENEKSEL MÜZİK TÜRLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR ARACILIĞIYLA İNCELENMESİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-16.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.