BibTex RIS Kaynak Göster

Wolfgang Amadeus Mozart’s Chamber Music Works for a Wind Instrument and String Trio / Quartett and Detailed Analysis of the KV 370 (368b) Oboe Quartet in F majör

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 13, 07.08.2015

Öz

Chamber music pieces of Wolfgang Amadeus Mozart, who has composed all kinds of works, have an important place in his compositions. Studying such pieces is not only important for studying Mozart but also for music history because of Mozart’s innovations in composition and musical techniques and also because that he advanced previous innovations to the highest standards with such pieces. This study focusses on quartets and quintets composed for one wind instrument and three or four string instruments and especially on Oboe Quartet KV 370 (368b), which was somewhat hidden in the back ground, contrary to the general (such as string quartets); and also examines historical development of chamber music, especially in Viennese Classicism

Kaynakça

  • Formal yapıyı şematik olarak aşağıdaki şekilde gösterebiliriz: A (1-22) B (23-64) A (65-88) C (89-117) A (118-138) B‟(139-178)
  • Geschichtliche Grundlage. Salzburg: Mozart Jahrbuch Lipowsky, F. J. (1811 ). “Ramm”, (Ed.) F. J. Lipowsky, Baierisches
  • Musiklexikon, München: Giel Verlag, ss. 123 Mozart, W. A. (1966-75): “Mozart. Briefe und Auszeichnungen.
  • Gesamtausgabe II”, (1. Baskı). (Ed.) Otto Erich Deutsch,
  • Kassel: Bärenreiter, ss. 178 Nyffeler, M. (2006). “Herausforderung Kammermusik. Über die ungebrochene
  • "kontra.", Zeitschrift für Klang, Bewegung und Sprache, Nr.
  • 6/2006, Konservatorium/Privatuniversität Wien Plath, W. (1976/77): Beiträge zur Mozart-Autographie II.
  • Schriftchronologie 1770-1780. Kassel: Bärenreiter Reimer, E. (2006). “Quartett und Quintett für ein Blasinstrument und
  • Streicher – Virtuosität und Kammermusik”, (Ed.) Matthias
  • Schmidt, Mozarts Klavier- und Kammermusik, (1. Baskı).
  • Laaber: Laaber Verlag, ss. 257-284 Schwindt, N. (1996). “Kammermusik”, (Ed.) Friedrich Blume, Musik
  • in Geschichte und Gegenwart, Sachteil 4, Kassel: Bärenreiter, ss. 1635-1639 Strebel, H. (2006). “Essay. Die Blasinstrumente in Mozarts
  • Kammermusik”, (Ed.) Matthias Schmidt, Mozarts Klavier
  • und Kammermusik, (1. Baskı). Laaber: Laaber Verlag, ss. 285-304

WOLFGANG AMADEUS MOZART‘IN BİR ÜFLEMELİ ÇALGI İLE YAYLI ÜÇLÜSÜ/DÖRTLÜSÜ İÇİN ODA MÜZİĞİ ESERLERİ VE KV 370 (368b) FA MAJÖR OBUALI DÖRTLÜ’NÜN AYRINTILI ANALİZİ

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 13, 07.08.2015

Öz

Her türde eser vermiş Wolfgang Amadeus Mozart’ın oda müziği eserleri de külliyatı içinde önemli yer tutmaktadır. Besteci bu eserlerin çoğunda bestecilik tekniği açısından yeni buluşlar ve teknikler geliştirdiği veya daha önce başlatılmış yenilikleri doruk noktasına ulaştırdığı için bu eserlerin incelenmesi yalnızca Mozart araştırmaları açısından değil müzik tarihi açısından da değerlidir. Bu çalışmada, çoğunlukla yapıldığı üzere (örneğin yaylı dörtlüleri gibi) başat oda müziği kadrolarına değil, biraz gölgede kalmış oda müziği eserleri olan bir üflemeli çalgı ile bir yaylı çalgılar üçlüsü veya dörtlüsü için bestelenmiş dörtlü ve beşlilere ve özellikle de KV 370 (368b) Obualı Dörtlü’süne odaklanılmış, aynı zamanda oda müziğinin tarihsel gelişimi, Viyana Klasisizmi’ndeki konumuna ayrı bir parantez açılarak irdelenmiştir

Kaynakça

  • Formal yapıyı şematik olarak aşağıdaki şekilde gösterebiliriz: A (1-22) B (23-64) A (65-88) C (89-117) A (118-138) B‟(139-178)
  • Geschichtliche Grundlage. Salzburg: Mozart Jahrbuch Lipowsky, F. J. (1811 ). “Ramm”, (Ed.) F. J. Lipowsky, Baierisches
  • Musiklexikon, München: Giel Verlag, ss. 123 Mozart, W. A. (1966-75): “Mozart. Briefe und Auszeichnungen.
  • Gesamtausgabe II”, (1. Baskı). (Ed.) Otto Erich Deutsch,
  • Kassel: Bärenreiter, ss. 178 Nyffeler, M. (2006). “Herausforderung Kammermusik. Über die ungebrochene
  • "kontra.", Zeitschrift für Klang, Bewegung und Sprache, Nr.
  • 6/2006, Konservatorium/Privatuniversität Wien Plath, W. (1976/77): Beiträge zur Mozart-Autographie II.
  • Schriftchronologie 1770-1780. Kassel: Bärenreiter Reimer, E. (2006). “Quartett und Quintett für ein Blasinstrument und
  • Streicher – Virtuosität und Kammermusik”, (Ed.) Matthias
  • Schmidt, Mozarts Klavier- und Kammermusik, (1. Baskı).
  • Laaber: Laaber Verlag, ss. 257-284 Schwindt, N. (1996). “Kammermusik”, (Ed.) Friedrich Blume, Musik
  • in Geschichte und Gegenwart, Sachteil 4, Kassel: Bärenreiter, ss. 1635-1639 Strebel, H. (2006). “Essay. Die Blasinstrumente in Mozarts
  • Kammermusik”, (Ed.) Matthias Schmidt, Mozarts Klavier
  • und Kammermusik, (1. Baskı). Laaber: Laaber Verlag, ss. 285-304
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semih Uçar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uçar, S. (2015). WOLFGANG AMADEUS MOZART‘IN BİR ÜFLEMELİ ÇALGI İLE YAYLI ÜÇLÜSÜ/DÖRTLÜSÜ İÇİN ODA MÜZİĞİ ESERLERİ VE KV 370 (368b) FA MAJÖR OBUALI DÖRTLÜ’NÜN AYRINTILI ANALİZİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 1(2), 1-13.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.