Araştırmada mesleki müzik eğimi alan lisans
öğrencilerinin sosyal problem çözme becerilerini incelemek amaçlanmıştır.
Tarama modeli kullanılan araştırmanın çalışma grubunu 162 Müzik Öğretmenliği
Programı öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" ile
D’Zurilla ve ark. tarafından geliştirilen Sosyal Problem Çözme Envanteri-Kısa
Formu (Social Problem Solving Inventor-Short Form) kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda; öğrencilerin probleme
olumlu yönelimlerinin olumsuz yönelimlerine göre daha yüksek olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Ayrıca Rasyonel Problem Çözme düzeylerinin Dikkatsiz ve Kaçınan
Tarz'a göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf düzeyi değişkenine
göre Kaçıngan Tarz alt ölçeğinde üçüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin puan
ortalamalarının ikinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin puan ortalamalarından
daha düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Mezun olunan lise türüne göre ise
Genel Lise mezunu öğrencilerin probleme karşı olumsuz yönelimlerinin, Güzel
Sanatlar ve Spor Lisesi mezunu öğrencilerin probleme karşı olumsuz
yönelimlerinden daha düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Mesleki müzik eğitimi, Problem Çözme
Becerisi, Sosyal Problem Çözme Becerisi.
Abstract
The objective of
the present study is to investigate social problem solving skills of
undergraduate students in vocational music training. Scanning model was used in
the study and 162 music education program students were included in the study
group. Data collection tools utilized in the study were the “Personal
Information Form” developed by the author and Social Problem Solving Inventory
– Short Form developed by D’Zurilla et al. Study findings demonstrated that
positive orientation of the students were higher than their negative
orientationon the problem. Furthermore, it was found that their “rational
problem solving” levels were higher than “inattentive and avoidant type.” It
was also found that scores of the junior students were lower than sophomores in
“avoidant type” subscale based on the grade level variable. And based on the
type of high school graduated, it was determined that negative orientation of
general high school graduate students were lower than that of the students who
graduated from fine arts and sports high schools.
Music Education Vocational Music Education Problem Solving Skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 13 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 5 |