Bu araştırma mesleki müzik eğitimi veren
devlet konservatuvarlarındaki kanun eğitiminin içerik ve yöntemlerinin
irdelenmesini, problemlerin saptanmasını, var olan problemlere yönelik çözüm
önerileri getirilmesini ve bu sayede kanun eğitiminin geliştirilmesine katkı
sağlanmasını amaçlamaktadır. Araştırma genel çerçevesi, amacı ve yöntemi
bakımından tarama modelini esas alan betimsel bir araştırmadır. Konuyla ilgili
çeşitli kaynakların taranmasıyla ön bilgilere ulaşılmış, veri toplama aracı
olarak örneklemde yer alan Gazi Üniversitesi, Ege Üniversitesi, Selçuk
Üniversitesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarında kanun
eğitimi dersi vermekte olan öğretim elemanlarına “Yapılandırılmış Görüşme”
tekniği uygulanmıştır. Bununla birlikte mesleki müzik eğitimi veren devlet
konservatuvarlarındaki kanun eğitiminin, başlangıç düzeyinde ders içeriğinin ve
kullanılan yöntemlerin belirlenmesi hedeflenmiş ve elden edilen verilerden yola
çıkarak kanun eğitimine katkı sağlayacağı düşünülen önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 7 |