19. yüzyılın başından itibaren değişmeye başlayan viyolonsel çalma anlayışı, bu yüzyılda yaşayan Adrien-François Servais, Friedrich Dotzauer ve Friedrich Grützmacher gibi isimlerle şekillenmiş ve günümüzdeki halini almıştır. Bu anlayışı benimseyen sanatçılar viyolonsel çalmanın yanı sıra bestecilikle de ilgilenmişler ayrıca eğitim müziği alanında da önemli eserler yazmışlardır. Zaman içerisinde bir gelenek halini alan bu anlayışın en önemli örneklerinden biri Alfredo Carlo Piatti'nin 1865 yılında yazdığı ve dönemin ünlü viyolonselcilerinden Bernhard Cosmann'a ithaf ettiği Op.25 12 Viyolonsel Kaprisleri'dir.
Bu çalışmada Alfredo Carlo Piatti'nin sıklıkla seslendirilen ve viyolonsel eğitiminde oldukça önemli bir yeri olan Op.25 12 Viyolonsel Kaprisleri teknik açıdan incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bilgi ve bulguların yalnızca eğitim süreci için değil, eserlerin çalımında da yol gösterici olması öngörülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: VIII Sayı: 15 |