Müzik, tarihsel süreci içerisinde her zaman politik ve dini kurumların çeşitli amaçlarla kullandığı ve yönlendirdiği bir kültür ürünü olmuştur. Kolonyalizm sonrası dünya ekonomisi ve politiğinin çok uluslu şirketler yönetilen bir anlayışın dünyada hâkim olmasıyla bu kurumsal işlevsellik devasa bir ekonomisi olan müzik endüstrisine dönüşmüştür. Müzik endüstrisinden söz edebileceğimiz son yüzyıl içerisinde dünya ekonomisi ve politiği birçok savaştan etkilenmiş, birçok teknolojik gelişmeler yaşanmış, tüm bu değişimler müziğin kendisini ve müzik endüstrisini de etkilemiştir. Müzik artık hem bir ticari ürün hem de işlevsel bir pazarlama aracıdır. Günümüz dünyasında bir ticari ürün, müzik gibi başka bir ticari ürün ile pazarlanabilmektedir. Bu kimi zaman müzik kliplerindeki gizli reklamlarla karşımıza çıkmaktadır. Benzer bir durum ise pop müzik ikonunun özel hayatının insanlar tarafından bilinmesi gibi bazı reklam stratejileri, aslında müziğin çok işlevsel yapısının bir pazarlama aracı olarak kullanımına bir örnektir. Bu aynı zamanda bir müziğin pazarlanmasının yapıldığı an müzik dışında bir kültür veya ürünün de pazarlanmasının yapıldığı anlamına gelmektedir. Müzik, bu amaçlarla başka ticari unsurları gizleyebileceği gibi, kendisi de bir kültürel ya da ticari bir misyon yüklenmiş olabilir. Bu çalışmanın amacı, müziğin bir kültür ürünü olarak pazarlanmasında günümüzde nasıl bir yol izlendiğine dair bir fikir edinmektir.
Kültür Kültür İhracatı Müzik Endüstrisi Müziğin İşlevselliği Uygarlık.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: SAYI 19 |