Piyano literatüründe bulunan egzersiz metotları, piyanoya başlangıç seviyesinden virtüöziteye kadar her seviye için teknik gelişimi destekleyen kısa çalışmalar içermektedir. Bu çalışmalar, egzersizler, enstrümana hakimiyet kazanma ve enstrüman çalmak için gereken teknik alt yapının oluşması ve gelişmesi bakımından destekleyici niteliktedir. Araştırmada, farklı bestecilere ait dört egzersiz metodu incelenmiştir. Henri Herz, Marguerite Long, Johann Pischna ve Bernhard Wolff’a ait egzersiz metotlarının farklı ve benzer yönlerinin üzerinde durulmuş, metotlarda kullanılan öğretim yöntemleri ve teknikleri incelenmiş, yer verilen teknik egzersizlerin fayda sağlayabileceği teknik beceri özelliklerinin tespiti yapılmıştır. Metotlar genel özellikleri, içerikleri, egzersizlerin amaçları yönünden ele alınmış ve karşılaştırmalı anlatımlarına yer verilmiştir.
Bu araştırmada incelenen H. Herz’in New and Complete Piano-Forte School, M. Long’un Le Piano de Marguerite Long, J. Pischna’nın 60 Progressive Exercises, B. Wolff’un The Little Pischna metotları, araştırmacı tarafından çalışılmış olmaları sebebiyle tercih edilmiştir. Egzersizlerin uygulanmış ve fayda sağladığı alanların deneyimlenmiş olması bu tercihi desteklemektedir. Seçilen metotların piyano eğitiminde kullanılan egzersiz metotları arasında yer alan, bilinir ve daha fazla çalışılır kaynaklar olmalarına katkı sağlamak amaçlanmıştır.
Araştırma nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada incelenen egzersiz metotlarıyla birlikte, piyanoda teknik gelişim için edinilebilecek kazanımların tespiti yapılmış ve bu metotlarda yer alan egzersizler açıklanmıştır. Seçilen egzersiz metotlarında yer alan çalışmalar ve egzersizler örnekleminde piyano icrasında teknik becerilere sağlayacağı faydaların açıklanması hedeflenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: SAYI 19 |