Bu çalışmada Erken Cumhuriyet Dönemi’nden günümüze etkililiği sağlayan müzik dersi yöntem ve uygulamalarının kullanımını incelemek amacıyla, 1923-2023 yılları arasında oluşturulmuş on adet müzik dersi ilkokul-ortaokul öğretim programı ve 1923-2023 yılları arasında oluşturulmuş on yedi adet ilkokul-ortaokul müzik ders kitabı ile bir adet ilkokul müzik dersi öğrenci çalışma kitabı doküman analizi yöntemi ile görsel-yapısal içerik tasarımı, yaratıcı/disiplinlerarası çalışmalar, teknolojik uygulamalar, çalgı eğitimi, popüler müzik bakımından incelenmiştir. Araştırma sonucunda Erken Cumhuriyet Dönemi’nden itibaren oluşturulan ilkokul-ortaokul müzik dersi öğretim programları ve ders kitaplarının görsel-yapısal içerik tasarımı, yaratıcı/disiplinlerarası çalışmalar, teknolojik uygulamalar bakımından öncelikle 1960 yılında gelişim göstermeye başladığı ve özellikle 1990’lı ve 2000’li yıllarla birlikte gelişim hızının belirgin biçimde arttığı, popüler müziklerin eklenmesi ve çalgı eğitimi uygulamaları açısından Erken Cumhuriyet Dönemi’nden itibaren etkin bir gelişim sağlanamadığı çıkarımına varılmıştır.
verimlilik etkililik erken cumhuriyet dönemi okul müzik eğitimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 20 |