Konservatuvarlarda verilmekte olan müzik öğretiminin en erken başlangıç seviyesi 5.sınıf olarak günümüzde belirlenmiştir. Küçük yaşlarda profesyonel müzik eğitimine başlarken ise ilk aşama, doğru enstrüman seçimi ve bu eğitimi vereceği ilk öğretmenidir. Üniversite mezuniyeti ile profesyonel müzik hayatına başlayıncaya dek aldığı tüm müzikal ve teknik bilgi, yaşamındaki kariyerinin belirlemesinde önemli rol oynayacaktır. Bu yüzdendir ki; kişinin fiziksel yapısına uygun enstrüman seçimi, doğru yay tekniği, müzikal kalite ile birleştiğinde enstrümanındaki hakimiyet kapasitesi de artacaktır. Barok Dönemden günümüze denk bas çalgılarının yay tutuş stilleri değişiklik göstermiştir. Alman ve Fransız iki farklı yay tutuş tekniği ile çalınan kontrbas, bu araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Günümüzde farklı ülkelerdeki profesyonel icracılar ve öğretmenler bu yay tekniği ile hem çalmaktadır hem de öğretmektedirler. Bugüne dek bu yay tekniğinin avantaj ve dezavantaj bakımından arşive geçmiş çok az kaynak mevcuttur. Günümüzde Türkiye ve Dünya’da bu iki yay tekniğinde çalan oldukça başarılı müzisyenler bulunmaktadır. İki yay tekniğinde de eserler istenilen kaliteyi yakalayabilmektedir. Lakin kişini yay tekniğini belirleyen unsurlar başlıca, yaşadığı bölgede öğreten öğretmenin yay tutuş teknik geçmişi önemli rol oynamaktadır. Bu araştırmada, Alman ve Fransız yay teknikleri incelenecek, avantaj ve dezavantajları değerlendirilecek, “Türkiye kullanılan kontrbas yay tekniği hangisidir?” sorusuna cevap aranacaktır. Türkiye’de eğitim veren Konservatuvar, Güzel Sanatlar Liseleri, Müzik Öğretmenliği bölümü kontrbas eğitimine yeni başlayacak tüm kontrbas öğrencilerine farkındalık, teknik olarak yol gösterme bakımından avantaj ve dezavantajları ile uzun eğitim sürecinin başlangıcında yol göstermeyi hedeflemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: SAYI 21 |
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, Türk halk müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.