BibTex RIS Kaynak Göster

Teknoloji ve Proje Destekli Düşünme Yolculuğunun Öğrencilerin Başarı ve Akademik Benlik Tasarımlarına Etkisinin Evlerinde Kullandıkları Bilgisayarın Olması Durumu Açısından İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 115 - 127, 02.04.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı Teknoloji ve Proje Destekli Düşünme Yolculuğunun 11. Sınıf Öğrencilerinin Elektrik Konusu Başarısına ve Akademik Benlik Tasarımlarına Etkisinin Evlerinde Kullanabilecekleri Bir Bilgisayarın olması durumuna göre değerlendirmektir. Bu yöntemle, lise 11. sınıf öğrencileri sekiz hafta boyunca çeşitli bilgisayar programları ile görsel etkilerin yaratıldığı ve kendi seçtikleri problem cümlesiyle ilgili olarak projeler geliştirerek düşünsel bir yolculuğa çekilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 11. fen sınıfının 34 öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin elektrik konusundaki bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan 39 çoktan seçmeli sorudan oluşan Elektrik Başarı Testi, öğrencilerin akademik benlik tasarım gücünü belirlemek amacıyla 45 maddeden oluşan likert tipi Akademik Benlik Tasarımı Ölçeği ve öğrencilerin demografik bilgilerini tespit etmek amacıyla Kişisel Bilgiler Anketi kullanılmıştır. Araştırma grubunda elektrik konuları teknoloji ve proje tabanlı öğrenme yaklaşımı destekli düşünme yolculuğuna göre işlenmiştir. Araştırmanın başında ve sonunda Elektrik Başarı Testi ve Akademik Benlik Tasarımı Ölçeği ön test ve son test olarak çalışmaya katılan öğrencilere uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler bağımsız gruplar t testi ve betimleyici istatistik teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin demografik bilgiler değişkenlerinden biri olan evinde bilgisayar olma durumuna göre Elektrik Başarı testi puan ortalamaları arasında anlamlı farklılıklar bulunmazken Akademik Benlik Tasarımı testi puan ortalamaları arasında anlamlı farklıkların olduğu tespit edilmiştir.

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 115 - 127, 02.04.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Medine Baran

Abdulkadir Maskan

Yayımlanma Tarihi 2 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baran, M., & Maskan, A. (2012). Teknoloji ve Proje Destekli Düşünme Yolculuğunun Öğrencilerin Başarı ve Akademik Benlik Tasarımlarına Etkisinin Evlerinde Kullandıkları Bilgisayarın Olması Durumu Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 115-127.
AMA Baran M, Maskan A. Teknoloji ve Proje Destekli Düşünme Yolculuğunun Öğrencilerin Başarı ve Akademik Benlik Tasarımlarına Etkisinin Evlerinde Kullandıkları Bilgisayarın Olması Durumu Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2012;1(2):115-127.
Chicago Baran, Medine, ve Abdulkadir Maskan. “Teknoloji Ve Proje Destekli Düşünme Yolculuğunun Öğrencilerin Başarı Ve Akademik Benlik Tasarımlarına Etkisinin Evlerinde Kullandıkları Bilgisayarın Olması Durumu Açısından İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2012): 115-27.
EndNote Baran M, Maskan A (01 Aralık 2012) Teknoloji ve Proje Destekli Düşünme Yolculuğunun Öğrencilerin Başarı ve Akademik Benlik Tasarımlarına Etkisinin Evlerinde Kullandıkları Bilgisayarın Olması Durumu Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 2 115–127.
IEEE M. Baran ve A. Maskan, “Teknoloji ve Proje Destekli Düşünme Yolculuğunun Öğrencilerin Başarı ve Akademik Benlik Tasarımlarına Etkisinin Evlerinde Kullandıkları Bilgisayarın Olması Durumu Açısından İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 115–127, 2012.
ISNAD Baran, Medine - Maskan, Abdulkadir. “Teknoloji Ve Proje Destekli Düşünme Yolculuğunun Öğrencilerin Başarı Ve Akademik Benlik Tasarımlarına Etkisinin Evlerinde Kullandıkları Bilgisayarın Olması Durumu Açısından İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/2 (Aralık 2012), 115-127.
JAMA Baran M, Maskan A. Teknoloji ve Proje Destekli Düşünme Yolculuğunun Öğrencilerin Başarı ve Akademik Benlik Tasarımlarına Etkisinin Evlerinde Kullandıkları Bilgisayarın Olması Durumu Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1:115–127.
MLA Baran, Medine ve Abdulkadir Maskan. “Teknoloji Ve Proje Destekli Düşünme Yolculuğunun Öğrencilerin Başarı Ve Akademik Benlik Tasarımlarına Etkisinin Evlerinde Kullandıkları Bilgisayarın Olması Durumu Açısından İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 2, 2012, ss. 115-27.
Vancouver Baran M, Maskan A. Teknoloji ve Proje Destekli Düşünme Yolculuğunun Öğrencilerin Başarı ve Akademik Benlik Tasarımlarına Etkisinin Evlerinde Kullandıkları Bilgisayarın Olması Durumu Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1(2):115-27.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)