Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Birleştirilmiş Sınıflarda Oyunla Coğrafya Öğretimi Hakkında Öğretmen Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 1, 147 - 168, 02.06.2021

Öz

Yapılan araştırmanın amacı birleştirilmiş sınıflarda çalışan öğretmenlerin Sosyal Bilgiler derslerinde Coğrafya öğretiminde eğitsel oyun kullanım durumlarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik (olgubilim) türünde olup veriler yapılandırılmış mülakat formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemi, çalışmanın amacı doğrultusunda birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenler olarak belirlenmiş ve çalışma 40 kişi ile yürütülmüştür. 9 adet kapalı uçlu sorudan oluşan mülakat formu çalışmada veri toplama aracı olarak tercih edilmiştir. Elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemi ile tahlil edilmiştir. Araştırmanın sonucunda birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenler, coğrafya öğretiminde eğitsel oyunu hem dersler hem de gelişim alanları açısından faydalı bulmuş ve derslerinde kullandıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca birleştirilmiş sınıflarda, etkili öğretme sürecinde eğitsel oyunu kullanmanın sınırlılıklarının olduğu da belirtilmiştir. Bu sınırlılıkları aşmak için de öğretmenlere eğitsel oyunlara yönelik hizmet içi eğitim planlanması, birleştirilmiş sınıflardaki müfredat yoğunluğunun azaltılması gibi önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Altunay, D. (2004). Oyunla Desteklenmiş Matematik Öğretiminin Öğrenci Erişisine ve Kalıcılığa Etkisi, , Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008, s.159).Bilimsel araştırma yöntemleri (26.baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Caner Sarıoğlu Bu kişi benim

Asım Çoban

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sarıoğlu, C., & Çoban, A. (2021). Birleştirilmiş Sınıflarda Oyunla Coğrafya Öğretimi Hakkında Öğretmen Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 147-168.
AMA Sarıoğlu C, Çoban A. Birleştirilmiş Sınıflarda Oyunla Coğrafya Öğretimi Hakkında Öğretmen Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2021;10(1):147-168.
Chicago Sarıoğlu, Caner, ve Asım Çoban. “Birleştirilmiş Sınıflarda Oyunla Coğrafya Öğretimi Hakkında Öğretmen Görüşleri”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, sy. 1 (Haziran 2021): 147-68.
EndNote Sarıoğlu C, Çoban A (01 Haziran 2021) Birleştirilmiş Sınıflarda Oyunla Coğrafya Öğretimi Hakkında Öğretmen Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 1 147–168.
IEEE C. Sarıoğlu ve A. Çoban, “Birleştirilmiş Sınıflarda Oyunla Coğrafya Öğretimi Hakkında Öğretmen Görüşleri”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 10, sy. 1, ss. 147–168, 2021.
ISNAD Sarıoğlu, Caner - Çoban, Asım. “Birleştirilmiş Sınıflarda Oyunla Coğrafya Öğretimi Hakkında Öğretmen Görüşleri”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/1 (Haziran 2021), 147-168.
JAMA Sarıoğlu C, Çoban A. Birleştirilmiş Sınıflarda Oyunla Coğrafya Öğretimi Hakkında Öğretmen Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021;10:147–168.
MLA Sarıoğlu, Caner ve Asım Çoban. “Birleştirilmiş Sınıflarda Oyunla Coğrafya Öğretimi Hakkında Öğretmen Görüşleri”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 10, sy. 1, 2021, ss. 147-68.
Vancouver Sarıoğlu C, Çoban A. Birleştirilmiş Sınıflarda Oyunla Coğrafya Öğretimi Hakkında Öğretmen Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021;10(1):147-68.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)