Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Literacies in the 2024 Social Studies Curriculum: A Thematic Analysis with MAXQDA

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 2, 57 - 72, 21.12.2024
https://doi.org/10.17539/amauefd.1521061

Öz

The aim of this research is to examine the distribution of the literacies included in the 2024 Social Studies Curriculum, updated within the framework of the Turkey Maarif Model, across program components, grade levels, and learning areas. The research was conducted as a qualitative study. The data source for the study is the 2024 Social Studies Curriculum published by the Ministry of National Education (MoNE). The data collected within the scope of the research were analyzed through thematic analysis using MAXQDA 2024 software. According to the findings of the study, the 2024 Social Studies Curriculum includes a total of nine types of literacies: visual literacy, information literacy, digital literacy, cultural literacy, citizenship literacy, sustainability literacy, data literacy, art literacy, and financial literacy. These literacies are provided within the framework of the curriculum's structure, basic approach, specific objectives, inter-curriculum components, learning-teaching experiences, principles related to the implementation of the curriculum, and learning areas. In the 2024 curriculum, some of the literacies included in the 2018 curriculum have been updated, and new literacies encompassing broader skills have been added. In the 2024 curriculum, legal and political literacy are addressed within the framework of citizenship literacy; map literacy within the framework of visual and data literacy; media literacy within the framework of information literacy; and environmental literacy within the framework of sustainability literacy. The literacies included in the 2024 curriculum are present in the learning areas at each grade level (23 in 4th grade, 25 in 5th grade, 24 in 6th grade, and 20 in 7th grade) to support the multifaceted development of students. It is observed that the curriculum aims to integrate the necessary knowledge for students with appropriate skills. The update shows that the curriculum is structured to meet contemporary needs.

Kaynakça

  • Adalar, H. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen eğitiminde finansal okuryazarlık ve öğretimi: Bir model önerisi [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi].
  • Adıgüzel, A. (2011). Bilgi okuryazarlığı ölçeğinin geliştirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 15-28.
  • Akengin, H. ve Ayaydın, Y. (2017). Mekânı algılama ve zihin haritalarının geliştirilmesi üzerine bir araştırma. Marmara Coğrafya Dergisi, 36, 48-56.
  • Akengin, H., Tuncel, G. ve Cendek, M. E. (2016). Öğrencilerde harita okuryazarlığının geliştirilmesine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 34, 61-69.
  • Akhan, N. E. (2013). Ekonomi Okuryazarlığı. E. Gençtürk ve K. Karatekin (Ed.), Sosyal Bilgiler için Çoklu Okuryazarlıklar içinde (s. 78-109). Ankara: PegemA Yayıncılık.Akhan,
  • Akhan, N. E. ve Hayta, N. (2014). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde ekonomi okuryazarlığının geliştirilmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 181(181), 205-230.
  • Aksoy, B. (2019). Determination of map literacy of undergraduate geography students. Review of International Geographical Education Online, 9(3), 591-603.
  • Altınbilek, M. S. ve Sanalan, V. A. (2005). Coğrafya okuryazarlığı I: Giriş. Doğu Coğrafya Dergisi, 13, 341-357.
  • Altıntaş, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile medya okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişki [Doktora tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi].
  • Altun, A. (2008). Türkiye’de medya okuryazarlığı. İlköğretmen Eğitimci Dergisi, 16, 30-34.
  • Ata, B. ve Keçe, M. (2014). Öğrencilerin tarih okuryazarlığı düzeylerini etkileyen faktörler: öğretmen görüşlerine dayalı nitel bir araştırma. Turkish History Education Journal, 3(2), 1-23.
  • Atkinson, A. ve Messy, F. A. (2013). Promoting financial inclusion through financial education: OECD/INFE evidence, policies and practice.OECD Doi: https://dx.doi.org/10.1787/5k3xz6m88smp-en
  • Aydın, M. ve Çelik, T. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım ve doyumlarının incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(2), 82-97.
  • Azrak, Y. ve Yalçınkaya, E. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(1), 27-55.
  • Baildon, M. ve Damico, J. S. (2010). Social studies as new literacies in a global society: Relational cosmopolitanism in the classroom. Routledge.
  • Balcı, A. ve Yıldırım, S. (2023). Sosyal bilgiler öğretiminde harita okuryazarlığı. International Journal of Geography and Geography Education, (50), 146-163.
  • Barış, S. ve Şeker, H. (2017). Ekonomi okuryazarlığı: Amasya üniversitesinde bir araştırma. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar, (624), 79-93.
  • Can, B. (2021). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik harita okuryazarlık becerisinin belirlenmesi [Yayınlanmamış doktora tezi, Akdeniz Üniversitesi].
  • Chen, X., Newman, M. ve Dipinto, V. (2018). Investigating nce preservice candidates and graduates’ visual literacy practices in middle and high school science and social studies classrooms. NCE Research Residencies.
  • Colucci-Gray, L., Camino, E., Barbiero, G. ve Gray, D. (2006). From scientific literacy to sustainability literacy: An ecological framework for education. Science Education, 90(2), 227-252. doi:10.1002/sce.20109
  • Creswell, J. W. (2021). A concise introduction to mixed methods research. SAGE.
  • Cruz, B. C. ve Ellerbrock, C. R. (2015). Developing Visual Literacy: Historical and Manipulated Photography in the Social Studies Classroom. The Social Studies, 106(6), 274-280. doi:10.1080/00377996.2015.1083932
  • Çepni̇, O., Palaz, T. ve Ablak, S. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya ve televizyon okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(11),431-446.
  • Çetin, M. (2022). Sosyal bilgilerde hukuk okuryazarlığı: Sistematik literatür taraması. International Journal of Active Learning, 7(2), 156-170.
  • Çinelioğlu, G. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik tutumlarının incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi].
  • Dağ, N. ve Koçer, M. (2019). Türkiye’de politik okuryazarlık. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 2150-2175.
  • Demir, Ş. ve Kıngır, S. (2022). Öğretmenlik mesleğinin genel yeterliklerinde kültürel okuryazarlık. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 75-103.
  • Demir, Y. (2022). Sosyal bilgiler ders kitaplarının çevre okuryazarlığı açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(3), 1094-1122.
  • Deveci, H. ve Çengelci, A. G. T. (2008). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarından medya okuryazarlığına bir bakış. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 25-43.
  • Dewi, S. L., Misnawati, M., Hayati, R., Zuhra, I. ve Misnar, M. (2023). Merdeka belajar–kampus merdeka (MBKM) to strengthen the culture and citizenship literacy of EFL pre-service teachers. Studies in English Language and Education, 10(3), 1270-1289.
  • Dudley, J., Robison, J. ve Taylor, A. (1999). Educating for an ınclusive democracy: Critical citizenship literacy. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 20(3), 427-441. doi:10.1080/0159630990200306
  • Dündar, R. ve Kızık, M. M. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerine göre kültürel okuryazarlık. International Journal of New Approaches in Social Studies, 7(1), 144-157.
  • Eguz, S. (2024). Social studies and love of art: students and teachers enlighten the connections. International Journal of Contemporary Educational Research, 11(2), 276-292. doi:10.52380/ijcer.2024.11.2.586
  • Erol, H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin harita okuryazarlık becerilerine ilişkin bir değerlendirme. AJESI - Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7(3), 425-457.
  • Erol, H. ve Yazıcı, H. (2015). Ortaokul öğrencilerinin coğrafya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(15).
  • Faiz, M. ve Dönmez, C. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının politik okuryazarlık düzeyleri. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 9(2), 475-501.
  • Fontichiaro, K. ve Oehrli, J. A. (2016). Why data literacy matters. Knowledge quest, 44(5), 21-27.
  • Gebre, E. (2022). Conceptions and perspectives of data literacy in secondary education. British Journal of Educational Technology, 53(5), 1080-1095. doi:10.1111/bjet.13246
  • Gerek, S. ve Kurt, A. A. (2011). Ekonomi okuryazarlığı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(1), 59-73.
  • Gil Jr., T. O. ve Domingo, L. L. B. (2021). Assessing civic literacy in elementary social studies amidst the pandemic. Asian Journal of Education and Social Studies, 24(2), 54-63.
  • Görmez, E. (2018). Güncellenen sosyal bilgiler programının politik okuryazarlık becerisi bakımından yeterliliği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(STEMES’18), 109-114.
  • Granruth, L. B. ve Pashkova-Balkenhol, T. (2018). The benefits of ımproved ınformation literacy skills on student writing skills: developing a collaborative teaching model with research librarians in undergraduate social work education. Journal of Teaching in Social Work, 38(5), 453-469. doi:10.1080/08841233.2018.1527427
  • Gummer, E. S. ve Mandinach, E. B. (2015). Building a conceptual framework for data literacy. Teachers College Record: The Voice of Scholarship in Education, 117(4), 1-22. doi:10.1177/016146811511700401
  • Güleç, S. ve Hüdavendigar, M. N. (2020). Sosyal bilgiler eğitimi alanında okuryazarlık becerisi başlığında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 3(3), 24-36.
  • Güler, E. Ö. ve Veysikarani, D. (2019). Ekonomi okuryazarlığı üzerine ampirik bir araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(1), 126-141.
  • Güney, B. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımlarının medya okuryazarlık düzeyinde farklı değişkenler açısından incelenmesi [Doktora tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi].
  • Gürel, D. ve Demir, F. B. (2022). Bir yurttaşlık boyutu olarak politik okuryazarlık açısından Türkiye’de sosyal bilgiler dersi. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal (SMART JOURNAL), 8(64), 1777-1789.
  • Has, S., Katılmış, A. ve Dolanbay, H. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hukuk okuryazarlığı becerilerini geliştirmek: Bir eylem araştırması. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 256-270.
  • İnan, T. (2010). Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri ve medya okuryazarlığına ilişkin görüşleri [Yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi].
  • Kara, H. ve Tangülü, Z. (2017). Sosyal bilgiler öğretim programında hukuk ve politik okuryazarlığı üzerine bir durum incelemesi. Araştırma ve deneyim dergisi, 2(1), 1-28.
  • Karakuş, A., Yeşilbursa, C. C. ve Kaya, B. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının politik okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Turkish Studies-Educational Sciences, 17(5),1119-1133.
  • Karaman, M. K. ve Karataş, A. (2009). Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri. İlköğretim online, 8(3), 798-808.
  • Kartal, F. (2016). Ortaöğretim öğrencilerinin harita okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi].
  • Keçe, M. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde yararlanılan sınıf içi tarihi roman kullanım tekniklerinin öğrencilerin tarih okuryazarlığı düzeylerine etkisi. [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi].
  • Keçe, M. (2015). Türkiye’de tarih öğretim programlarında tarih okuryazarlığı becerileri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(13), 94-121.
  • Köse, T. C. ve Bursa, S. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hukuk okuryazarlığına ilişkin algıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 372-388.
  • Maden, S., Maden, A. ve Banaz, E. (2018). Ortaokul 5. Sınıf Türkçe ders kitaplarının dijital okuryazarlık bağlamında değerlendirilmesi. Journal of International Social Research, 11(55), 685-698.
  • Manfra, M. ve Holmes, C. (2020). Integrating media literacy in social studies teacher education. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 20(1), 121-141.
  • MEB. (2005). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB. https://mufredat.meb.gov.tr/ adresinden 20.06.2024 tarihinde erişildi.
  • MEB. (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB. https://mufredat.meb.gov.tr/ adresinden 20.06.2024 tarihinde erişildi.
  • MEB. (2024). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB. https://mufredat.meb.gov.tr/ adresinden 20.06.2024 tarihinde erişildi.
  • Murray, P. E. ve Cotgrave, A. J. (2007). Sustainability literacy: The future paradigm for construction education? Structural survey, 25(1), 7-23.
  • Nalçacı, A., Meral, E. ve Şahin, İ. F. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme ile medya okuryazarlıkları arasındaki ilişki. Doğu Coğrafya Dergisi, 21(36), 1-12.
  • Nezir, M. ve Işık, M. (2024). Çağdaş Türk resmine görsel okuryazarlık bağlamında yöntembilimsel bir yaklaşım. Art-e Sanat Dergisi, 17(34), 1-15. doi:10.21602/sduarte.1480908
  • Nuryadi, M. H. ve Widiatmaka, P. (2023). Strengthening civic literacy among students through digital literacy in society 5.0. Journal of Education and Learning (EduLearn), 17(2), 215-220. doi:10.11591/edulearn.v17i2.20746
  • Oğuz Haçat, S. ve Çakmak, M. A. (2018). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler eğitimi çerçevesinde hukuk okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi. Turkish Studies (Elektronik), 13(4), 919-940.
  • Ozan, H. ve Daşdemir, İ. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih okuryazarlığı becerileri. International Journal of Eurasia Social Sciences/Uluslararasi Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54),1502-1506.
  • Özel, A. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı algılarının incelenmesi [Doktora tezi, Dumlupınar Üniversitesi].
  • Özerbaş, M. ve Kuralbayeva, A. (2018). Türkiye ve Kazakistan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1)16-25.
  • Pangrazio, L. ve Sefton-Green, J. (2020). The social utility of ‘data literacy’. Learning, Media and Technology, 45(2), 208-220. doi:10.1080/17439884.2020.1707223
  • Papen, U. (2020). Using picture books to develop critical visual literacy in primary schools: Challenges of a dialogic approach. Literacy, 54(1), 3-10. doi:10.1111/lit.12197
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods. SAGE.
  • Sanalan, V. A., Sülün, A. ve Çoban, T. A. (2007). Görsel okuryazarlık. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 33-47.
  • Sarıgöl, B. (2018). 2018 sosyal bilgiler öğretim programının dijital okuryazarlık becerisi bakımından yeterliliğinin incelenmesi. Kapadokya Eğitim Dergisi, 3(1), 8-17.
  • Selanik Ay, T. ve Yavuz, Ü. (2016). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde okuryazarlık becerilerini kazandırmaya yönelik gerçekleştirdikleri uygulamalar. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 6(2). doi:10.18039/ajesi.17370
  • Sheehy, E. J. (2001). Student teacher mentoring program: Teacher training for information literacy in the classroom. State University of New York at Albany.
  • Shreiner, T. L. (2018). Data literacy for social studies: examining the role of data visualizations in K–12 textbooks. Theory & Research in Social Education, 46(2), 194-231. doi:10.1080/00933104.2017.1400483
  • Shreiner, T. L. (2024). Teaching data literacy in social studies: Principles and practices to support historical thinking and civic engagement. Teachers College Press.
  • Sönmez, Ö. F., İrşi, E., Önlen, M. ve Polat, U. (2019). 2018 ortaokul öğretim programlarının hukuk okuryazarlığı açısından incelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 20(2), 906-928.
  • Statton Thompson, D., Beene, S., Greer, K., Wegmann, M., Fullmer, M., Murphy, M., … Saulter, T. (2022). A proliferation of images: Trends, obstacles, and opportunities for visual literacy. Journal of Visual Literacy, 41(2), 113-131. doi:10.1080/1051144X.2022.2053819
  • Stephenson, E. ve Schifter Caravello, P. (2007). Incorporating data literacy into undergraduate information literacy programs in the social sciences: A pilot project. Reference services review, 35(4), 525-540.
  • Şantaş, F. ve Demirgil, B. (2015). Ekonomi okuryazarlığı düzeyinin tespitine ilişkin bir araştırma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (48), 46-60.
  • Tanrıverdi, B. ve Apak, Ö. (2013). Görsel okuryazarlık üzerine bir içerik analizi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 267-294.
  • Tarhan, Ö. (2015). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının politik okuryazarlığa ilişkin görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (9), 649-669.
  • Vahey, P., Rafanan, K., Patton, C., Swan, K., Van ’T Hooft, M., Kratcoski, A. ve Stanford, T. (2012). A cross-disciplinary approach to teaching data literacy and proportionality. Educational Studies in Mathematics, 81(2), 179-205. doi:10.1007/s10649-012-9392-z
  • Vitulli, P. ve Santoli, S. P. (2013). Visual arts and social studies: powerful partners in promoting critical thinking skills. Social Studies Research and Practice, 8(1), 117-134. doi:10.1108/SSRP-01-2013-B0009
  • Walker, T. L. (2010). The red pill: Social studies, media texts, and literacies. Learning, Media and Technology, 35(1), 1-14. doi:10.1080/17439880903574366
  • Wei, W. ve Jing, L. I. (2014). Inspection of kindergarten social studies curriculum based on civic literacy cultivation: A case study on China. Cross-cultural communication, 10(5), 129.
  • Willis, J. M., Baker, S. F. ve Shulsky, D. (2024). Elementary school teacher candidates’ perceptions on defining and integrating civic literacy. Social Studies Research and Practice, ahead-of-print(ahead-of-print). doi:10.1108/SSRP-07-2024-0040
  • Wolff, A., Gooch, D., Montaner, J. J. C., Rashid, U. ve Kortuem, G. (2016). Creating an understanding of data literacy for a data-driven society. The Journal of Community Informatics, 12(3), 9-26.
  • Yalçınkaya, E. ve Er, T. (2019). Sosyal bilgiler eğitiminde finansal okuryazarlık. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(1), 1-24.
  • Yıldırım, G. ve Öztürk, C. (2017). Ekonomi okuryazarlığı ve eğitimine ilişkin alan uzmanı ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Erciyes Journal of Education, 1(2), 1-22.
  • Yusuf, A., Agbonna, S. A., Jekayinfa, A. A. ve Saliu, A. (2011). Effects of citizenship education component of social studies on civic literacy and attachment of upper basic students in Ilorin Metropolis, Nigeria. African Journal of Political Science and International Relations, 5(9), 437-441.
  • Yücetoker, İ. (2014). Sanat okuryazarlığı ölçeğinin hazırlanması ve geliştirilmesi. SED-Sanat Eğitimi Dergisi, 2(1), 112-126.

2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Okuryazarlıklar: MAXQDA ile Tematik Bir Analiz

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 2, 57 - 72, 21.12.2024
https://doi.org/10.17539/amauefd.1521061

Öz

Bu araştırmanın amacı 2024 yılında Türkiye Maarif Modeli çerçevesinde güncellenen Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan okuryazarlıkların program bileşenleri, sınıf düzeyleri ve öğrenme alanlarındaki dağılımlarını incelemektir. Araştırma nitel araştırma kapsamında gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın veri kaynağı, MEB tarafından yayınlanan 2024 yılında Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’dır. Araştırma kapsamında toplanan veriler MAXQDA 2024 yazılımı kullanılarak tematik analiz yoluyla analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre 2024 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı, görsel okuryazarlık, bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, kültür okuryazarlığı, vatandaşlık okuryazarlığı, sürdürülebilirlik okuryazarlığı, veri okuryazarlığı, sanat okuryazarlığı ve finans okuryazarlığı olmak üzere toplam dokuz okuryazarlık türü içerilmektedir. Bu okuryazarlıklar programın yapısı, temel yaklaşım, özel amaçlar, programlar arası bileşenler, öğrenme-öğretmen yaşantıları, programın uygulanmasına ilişkin esaslar ve öğrenme alanları çerçevesinde verilmiştir. 2024 programında bazı 2018 programında yer alan okuryazarlıklar güncellenmiş ve daha geniş beceriler kapsayan yeni okuryazarlıklar eklenmiştir. 2024 programında hukuk ve politik okuryazarlık vatandaşlık okuryazarlığı çerçevesinde, harita okuryazarlığı görsel ve veri okuryazarlığı çerçevesinde, medya okuryazarlığı bilgi okuryazarlığı çerçevesinde, çevre okuryazarlığı ise sürdürülebilirlik okuryazarlığı çerçevesinde ele alınmıştır. 2024 programında yer alan okuryazarlıklar, her sınıf düzeyindeki öğrenme alanlarında yer alarak (4. sınıfta 23, 5. sınıfta 25, 6. sınıfta 24 ve 7. sınıfta 20) öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemeyi hedeflemektedir. Programın öğrencilerin ihtiyaç duyabilecekleri bilgileri uygun becerilerle bütünleştirerek sunmayı amaçladığı görülmüştür. Yapılan güncellemenin, programın günümüz ihtiyaçlarına uygun olarak yapılandırıldığını göstermektedir.

Etik Beyan

Yapılan bu çalışmada “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. İnsan katılımcılarından herhangi bir veri toplanmamıştır. Etik kurul izni gerektirmediğini beyan ederiz.

Kaynakça

  • Adalar, H. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen eğitiminde finansal okuryazarlık ve öğretimi: Bir model önerisi [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi].
  • Adıgüzel, A. (2011). Bilgi okuryazarlığı ölçeğinin geliştirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 15-28.
  • Akengin, H. ve Ayaydın, Y. (2017). Mekânı algılama ve zihin haritalarının geliştirilmesi üzerine bir araştırma. Marmara Coğrafya Dergisi, 36, 48-56.
  • Akengin, H., Tuncel, G. ve Cendek, M. E. (2016). Öğrencilerde harita okuryazarlığının geliştirilmesine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 34, 61-69.
  • Akhan, N. E. (2013). Ekonomi Okuryazarlığı. E. Gençtürk ve K. Karatekin (Ed.), Sosyal Bilgiler için Çoklu Okuryazarlıklar içinde (s. 78-109). Ankara: PegemA Yayıncılık.Akhan,
  • Akhan, N. E. ve Hayta, N. (2014). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde ekonomi okuryazarlığının geliştirilmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 181(181), 205-230.
  • Aksoy, B. (2019). Determination of map literacy of undergraduate geography students. Review of International Geographical Education Online, 9(3), 591-603.
  • Altınbilek, M. S. ve Sanalan, V. A. (2005). Coğrafya okuryazarlığı I: Giriş. Doğu Coğrafya Dergisi, 13, 341-357.
  • Altıntaş, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile medya okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişki [Doktora tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi].
  • Altun, A. (2008). Türkiye’de medya okuryazarlığı. İlköğretmen Eğitimci Dergisi, 16, 30-34.
  • Ata, B. ve Keçe, M. (2014). Öğrencilerin tarih okuryazarlığı düzeylerini etkileyen faktörler: öğretmen görüşlerine dayalı nitel bir araştırma. Turkish History Education Journal, 3(2), 1-23.
  • Atkinson, A. ve Messy, F. A. (2013). Promoting financial inclusion through financial education: OECD/INFE evidence, policies and practice.OECD Doi: https://dx.doi.org/10.1787/5k3xz6m88smp-en
  • Aydın, M. ve Çelik, T. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım ve doyumlarının incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(2), 82-97.
  • Azrak, Y. ve Yalçınkaya, E. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(1), 27-55.
  • Baildon, M. ve Damico, J. S. (2010). Social studies as new literacies in a global society: Relational cosmopolitanism in the classroom. Routledge.
  • Balcı, A. ve Yıldırım, S. (2023). Sosyal bilgiler öğretiminde harita okuryazarlığı. International Journal of Geography and Geography Education, (50), 146-163.
  • Barış, S. ve Şeker, H. (2017). Ekonomi okuryazarlığı: Amasya üniversitesinde bir araştırma. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar, (624), 79-93.
  • Can, B. (2021). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik harita okuryazarlık becerisinin belirlenmesi [Yayınlanmamış doktora tezi, Akdeniz Üniversitesi].
  • Chen, X., Newman, M. ve Dipinto, V. (2018). Investigating nce preservice candidates and graduates’ visual literacy practices in middle and high school science and social studies classrooms. NCE Research Residencies.
  • Colucci-Gray, L., Camino, E., Barbiero, G. ve Gray, D. (2006). From scientific literacy to sustainability literacy: An ecological framework for education. Science Education, 90(2), 227-252. doi:10.1002/sce.20109
  • Creswell, J. W. (2021). A concise introduction to mixed methods research. SAGE.
  • Cruz, B. C. ve Ellerbrock, C. R. (2015). Developing Visual Literacy: Historical and Manipulated Photography in the Social Studies Classroom. The Social Studies, 106(6), 274-280. doi:10.1080/00377996.2015.1083932
  • Çepni̇, O., Palaz, T. ve Ablak, S. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya ve televizyon okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(11),431-446.
  • Çetin, M. (2022). Sosyal bilgilerde hukuk okuryazarlığı: Sistematik literatür taraması. International Journal of Active Learning, 7(2), 156-170.
  • Çinelioğlu, G. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik tutumlarının incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi].
  • Dağ, N. ve Koçer, M. (2019). Türkiye’de politik okuryazarlık. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 2150-2175.
  • Demir, Ş. ve Kıngır, S. (2022). Öğretmenlik mesleğinin genel yeterliklerinde kültürel okuryazarlık. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 75-103.
  • Demir, Y. (2022). Sosyal bilgiler ders kitaplarının çevre okuryazarlığı açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(3), 1094-1122.
  • Deveci, H. ve Çengelci, A. G. T. (2008). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarından medya okuryazarlığına bir bakış. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 25-43.
  • Dewi, S. L., Misnawati, M., Hayati, R., Zuhra, I. ve Misnar, M. (2023). Merdeka belajar–kampus merdeka (MBKM) to strengthen the culture and citizenship literacy of EFL pre-service teachers. Studies in English Language and Education, 10(3), 1270-1289.
  • Dudley, J., Robison, J. ve Taylor, A. (1999). Educating for an ınclusive democracy: Critical citizenship literacy. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 20(3), 427-441. doi:10.1080/0159630990200306
  • Dündar, R. ve Kızık, M. M. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerine göre kültürel okuryazarlık. International Journal of New Approaches in Social Studies, 7(1), 144-157.
  • Eguz, S. (2024). Social studies and love of art: students and teachers enlighten the connections. International Journal of Contemporary Educational Research, 11(2), 276-292. doi:10.52380/ijcer.2024.11.2.586
  • Erol, H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin harita okuryazarlık becerilerine ilişkin bir değerlendirme. AJESI - Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7(3), 425-457.
  • Erol, H. ve Yazıcı, H. (2015). Ortaokul öğrencilerinin coğrafya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(15).
  • Faiz, M. ve Dönmez, C. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının politik okuryazarlık düzeyleri. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 9(2), 475-501.
  • Fontichiaro, K. ve Oehrli, J. A. (2016). Why data literacy matters. Knowledge quest, 44(5), 21-27.
  • Gebre, E. (2022). Conceptions and perspectives of data literacy in secondary education. British Journal of Educational Technology, 53(5), 1080-1095. doi:10.1111/bjet.13246
  • Gerek, S. ve Kurt, A. A. (2011). Ekonomi okuryazarlığı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(1), 59-73.
  • Gil Jr., T. O. ve Domingo, L. L. B. (2021). Assessing civic literacy in elementary social studies amidst the pandemic. Asian Journal of Education and Social Studies, 24(2), 54-63.
  • Görmez, E. (2018). Güncellenen sosyal bilgiler programının politik okuryazarlık becerisi bakımından yeterliliği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(STEMES’18), 109-114.
  • Granruth, L. B. ve Pashkova-Balkenhol, T. (2018). The benefits of ımproved ınformation literacy skills on student writing skills: developing a collaborative teaching model with research librarians in undergraduate social work education. Journal of Teaching in Social Work, 38(5), 453-469. doi:10.1080/08841233.2018.1527427
  • Gummer, E. S. ve Mandinach, E. B. (2015). Building a conceptual framework for data literacy. Teachers College Record: The Voice of Scholarship in Education, 117(4), 1-22. doi:10.1177/016146811511700401
  • Güleç, S. ve Hüdavendigar, M. N. (2020). Sosyal bilgiler eğitimi alanında okuryazarlık becerisi başlığında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 3(3), 24-36.
  • Güler, E. Ö. ve Veysikarani, D. (2019). Ekonomi okuryazarlığı üzerine ampirik bir araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(1), 126-141.
  • Güney, B. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımlarının medya okuryazarlık düzeyinde farklı değişkenler açısından incelenmesi [Doktora tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi].
  • Gürel, D. ve Demir, F. B. (2022). Bir yurttaşlık boyutu olarak politik okuryazarlık açısından Türkiye’de sosyal bilgiler dersi. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal (SMART JOURNAL), 8(64), 1777-1789.
  • Has, S., Katılmış, A. ve Dolanbay, H. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hukuk okuryazarlığı becerilerini geliştirmek: Bir eylem araştırması. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 256-270.
  • İnan, T. (2010). Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri ve medya okuryazarlığına ilişkin görüşleri [Yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi].
  • Kara, H. ve Tangülü, Z. (2017). Sosyal bilgiler öğretim programında hukuk ve politik okuryazarlığı üzerine bir durum incelemesi. Araştırma ve deneyim dergisi, 2(1), 1-28.
  • Karakuş, A., Yeşilbursa, C. C. ve Kaya, B. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının politik okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Turkish Studies-Educational Sciences, 17(5),1119-1133.
  • Karaman, M. K. ve Karataş, A. (2009). Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri. İlköğretim online, 8(3), 798-808.
  • Kartal, F. (2016). Ortaöğretim öğrencilerinin harita okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi].
  • Keçe, M. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde yararlanılan sınıf içi tarihi roman kullanım tekniklerinin öğrencilerin tarih okuryazarlığı düzeylerine etkisi. [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi].
  • Keçe, M. (2015). Türkiye’de tarih öğretim programlarında tarih okuryazarlığı becerileri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(13), 94-121.
  • Köse, T. C. ve Bursa, S. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hukuk okuryazarlığına ilişkin algıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 372-388.
  • Maden, S., Maden, A. ve Banaz, E. (2018). Ortaokul 5. Sınıf Türkçe ders kitaplarının dijital okuryazarlık bağlamında değerlendirilmesi. Journal of International Social Research, 11(55), 685-698.
  • Manfra, M. ve Holmes, C. (2020). Integrating media literacy in social studies teacher education. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 20(1), 121-141.
  • MEB. (2005). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB. https://mufredat.meb.gov.tr/ adresinden 20.06.2024 tarihinde erişildi.
  • MEB. (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB. https://mufredat.meb.gov.tr/ adresinden 20.06.2024 tarihinde erişildi.
  • MEB. (2024). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB. https://mufredat.meb.gov.tr/ adresinden 20.06.2024 tarihinde erişildi.
  • Murray, P. E. ve Cotgrave, A. J. (2007). Sustainability literacy: The future paradigm for construction education? Structural survey, 25(1), 7-23.
  • Nalçacı, A., Meral, E. ve Şahin, İ. F. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme ile medya okuryazarlıkları arasındaki ilişki. Doğu Coğrafya Dergisi, 21(36), 1-12.
  • Nezir, M. ve Işık, M. (2024). Çağdaş Türk resmine görsel okuryazarlık bağlamında yöntembilimsel bir yaklaşım. Art-e Sanat Dergisi, 17(34), 1-15. doi:10.21602/sduarte.1480908
  • Nuryadi, M. H. ve Widiatmaka, P. (2023). Strengthening civic literacy among students through digital literacy in society 5.0. Journal of Education and Learning (EduLearn), 17(2), 215-220. doi:10.11591/edulearn.v17i2.20746
  • Oğuz Haçat, S. ve Çakmak, M. A. (2018). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler eğitimi çerçevesinde hukuk okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi. Turkish Studies (Elektronik), 13(4), 919-940.
  • Ozan, H. ve Daşdemir, İ. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih okuryazarlığı becerileri. International Journal of Eurasia Social Sciences/Uluslararasi Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54),1502-1506.
  • Özel, A. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı algılarının incelenmesi [Doktora tezi, Dumlupınar Üniversitesi].
  • Özerbaş, M. ve Kuralbayeva, A. (2018). Türkiye ve Kazakistan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1)16-25.
  • Pangrazio, L. ve Sefton-Green, J. (2020). The social utility of ‘data literacy’. Learning, Media and Technology, 45(2), 208-220. doi:10.1080/17439884.2020.1707223
  • Papen, U. (2020). Using picture books to develop critical visual literacy in primary schools: Challenges of a dialogic approach. Literacy, 54(1), 3-10. doi:10.1111/lit.12197
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods. SAGE.
  • Sanalan, V. A., Sülün, A. ve Çoban, T. A. (2007). Görsel okuryazarlık. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 33-47.
  • Sarıgöl, B. (2018). 2018 sosyal bilgiler öğretim programının dijital okuryazarlık becerisi bakımından yeterliliğinin incelenmesi. Kapadokya Eğitim Dergisi, 3(1), 8-17.
  • Selanik Ay, T. ve Yavuz, Ü. (2016). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde okuryazarlık becerilerini kazandırmaya yönelik gerçekleştirdikleri uygulamalar. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 6(2). doi:10.18039/ajesi.17370
  • Sheehy, E. J. (2001). Student teacher mentoring program: Teacher training for information literacy in the classroom. State University of New York at Albany.
  • Shreiner, T. L. (2018). Data literacy for social studies: examining the role of data visualizations in K–12 textbooks. Theory & Research in Social Education, 46(2), 194-231. doi:10.1080/00933104.2017.1400483
  • Shreiner, T. L. (2024). Teaching data literacy in social studies: Principles and practices to support historical thinking and civic engagement. Teachers College Press.
  • Sönmez, Ö. F., İrşi, E., Önlen, M. ve Polat, U. (2019). 2018 ortaokul öğretim programlarının hukuk okuryazarlığı açısından incelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 20(2), 906-928.
  • Statton Thompson, D., Beene, S., Greer, K., Wegmann, M., Fullmer, M., Murphy, M., … Saulter, T. (2022). A proliferation of images: Trends, obstacles, and opportunities for visual literacy. Journal of Visual Literacy, 41(2), 113-131. doi:10.1080/1051144X.2022.2053819
  • Stephenson, E. ve Schifter Caravello, P. (2007). Incorporating data literacy into undergraduate information literacy programs in the social sciences: A pilot project. Reference services review, 35(4), 525-540.
  • Şantaş, F. ve Demirgil, B. (2015). Ekonomi okuryazarlığı düzeyinin tespitine ilişkin bir araştırma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (48), 46-60.
  • Tanrıverdi, B. ve Apak, Ö. (2013). Görsel okuryazarlık üzerine bir içerik analizi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 267-294.
  • Tarhan, Ö. (2015). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının politik okuryazarlığa ilişkin görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (9), 649-669.
  • Vahey, P., Rafanan, K., Patton, C., Swan, K., Van ’T Hooft, M., Kratcoski, A. ve Stanford, T. (2012). A cross-disciplinary approach to teaching data literacy and proportionality. Educational Studies in Mathematics, 81(2), 179-205. doi:10.1007/s10649-012-9392-z
  • Vitulli, P. ve Santoli, S. P. (2013). Visual arts and social studies: powerful partners in promoting critical thinking skills. Social Studies Research and Practice, 8(1), 117-134. doi:10.1108/SSRP-01-2013-B0009
  • Walker, T. L. (2010). The red pill: Social studies, media texts, and literacies. Learning, Media and Technology, 35(1), 1-14. doi:10.1080/17439880903574366
  • Wei, W. ve Jing, L. I. (2014). Inspection of kindergarten social studies curriculum based on civic literacy cultivation: A case study on China. Cross-cultural communication, 10(5), 129.
  • Willis, J. M., Baker, S. F. ve Shulsky, D. (2024). Elementary school teacher candidates’ perceptions on defining and integrating civic literacy. Social Studies Research and Practice, ahead-of-print(ahead-of-print). doi:10.1108/SSRP-07-2024-0040
  • Wolff, A., Gooch, D., Montaner, J. J. C., Rashid, U. ve Kortuem, G. (2016). Creating an understanding of data literacy for a data-driven society. The Journal of Community Informatics, 12(3), 9-26.
  • Yalçınkaya, E. ve Er, T. (2019). Sosyal bilgiler eğitiminde finansal okuryazarlık. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(1), 1-24.
  • Yıldırım, G. ve Öztürk, C. (2017). Ekonomi okuryazarlığı ve eğitimine ilişkin alan uzmanı ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Erciyes Journal of Education, 1(2), 1-22.
  • Yusuf, A., Agbonna, S. A., Jekayinfa, A. A. ve Saliu, A. (2011). Effects of citizenship education component of social studies on civic literacy and attachment of upper basic students in Ilorin Metropolis, Nigeria. African Journal of Political Science and International Relations, 5(9), 437-441.
  • Yücetoker, İ. (2014). Sanat okuryazarlığı ölçeğinin hazırlanması ve geliştirilmesi. SED-Sanat Eğitimi Dergisi, 2(1), 112-126.
Toplam 94 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Saim Turan 0000-0003-0298-8609

Osman Akhan 0000-0001-6532-7985

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 23 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 12 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Turan, S., & Akhan, O. (2024). 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Okuryazarlıklar: MAXQDA ile Tematik Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 57-72. https://doi.org/10.17539/amauefd.1521061
AMA Turan S, Akhan O. 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Okuryazarlıklar: MAXQDA ile Tematik Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2024;13(2):57-72. doi:10.17539/amauefd.1521061
Chicago Turan, Saim, ve Osman Akhan. “2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Okuryazarlıklar: MAXQDA Ile Tematik Bir Analiz”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, sy. 2 (Aralık 2024): 57-72. https://doi.org/10.17539/amauefd.1521061.
EndNote Turan S, Akhan O (01 Aralık 2024) 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Okuryazarlıklar: MAXQDA ile Tematik Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 2 57–72.
IEEE S. Turan ve O. Akhan, “2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Okuryazarlıklar: MAXQDA ile Tematik Bir Analiz”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 13, sy. 2, ss. 57–72, 2024, doi: 10.17539/amauefd.1521061.
ISNAD Turan, Saim - Akhan, Osman. “2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Okuryazarlıklar: MAXQDA Ile Tematik Bir Analiz”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13/2 (Aralık 2024), 57-72. https://doi.org/10.17539/amauefd.1521061.
JAMA Turan S, Akhan O. 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Okuryazarlıklar: MAXQDA ile Tematik Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2024;13:57–72.
MLA Turan, Saim ve Osman Akhan. “2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Okuryazarlıklar: MAXQDA Ile Tematik Bir Analiz”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 13, sy. 2, 2024, ss. 57-72, doi:10.17539/amauefd.1521061.
Vancouver Turan S, Akhan O. 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Okuryazarlıklar: MAXQDA ile Tematik Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2024;13(2):57-72.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)