Bu çalışma 2023 yılı İstanbul’da gerçekleştirilmiştir. Beş yaşlarında 50 çocuğun resimlerinde, medyadaki depreme dair görüntülerin erken çocukluk dönemi çocuklarının resimleri üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çocuklara kağıt ve boyalar sunulup ‘Son zamanlarda seni etkileyen, şaşırtan bir resim çizebilir misin?’ denilmiştir. Elde edilen verilere betimsel analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre ise çocukların resimlerinde en çok yıkılan bina ifadesi olurken sonraki ifadelerde ise depremzedeler, kan/yara, çadır, yardım araçları, uçurtma, yardıma gelen insanlar, çiçek ve figürleri bulunmuştur. Aynı zamanda resim örneklerine ve çocukların resimlerine dair cümlelerine de doğrudan yer verilmiştir. Gündemdeki 6 Şubat merkez üssü Kahramanmaraş olan büyük yıkıcı deprem olayının çocukların çizdikleri resimler üzerinde durumu ifade edecek figürler bulunduğu ifade edilebilir. Bu noktada çocuklara, doğal afet konularında yaş gelişim seviyelerine göre durumun ifade edilmesi gerektiği önerilmektedir. Bu da oyunlar, hikayeler, dramalar gibi çeşitli etkinlik türleri ile gerçekleştirilebilir.
Yapılan bu çalışmada “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Etik değerlendirmeyi yapan kurul adı = İstanbul Aydın Üniversitesi Etik değerlendirme kararının tarihi=07.10.2024 Etik değerlendirme belgesi sayı numarası=E-88083623-020-134379
This study was carried out in Istanbul in 2023. It was carried out in the pictures of 50 children at the age of five to examine the effect of earthquake images in the media on the pictures of early childhood children. The children were presented with paper and paints and asked, 'Can you draw a picture that has impressed and surprised you lately?' Descriptive analysis was performed on the data obtained. According to the results of the analysis, the most commonly encountered expression in children's pictures was destroyed buildings, followed by earthquake victims, blood/wounds, tents, aid vehicles, kites, people who came to help, flowers, and figures. At the same time, examples of paintings and sentences about children's pictures are directly included. It can be stated that there are figures to express the situation on the pictures drawn by the children of the great destructive earthquake event, the epicenter of which was Kahramanmaraş on February 6, on the agenda. At this point, it is suggested that children should be told about natural disasters according to their age development levels. This, in turn, can be accomplished through various types of activities such as games, stories, dramas, etc.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Özgün Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)