Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Professional Sufficiency Perceptions of the Students of the Theology Faculty Receiving Pedagogical Formation Training and Their Opinions about Pedagogical Formation Programme: The Case of Amasya University

Yıl 2017, Sayı: 8, 125 - 171, 30.06.2017
https://doi.org/10.18498/amauifd.325833

Öz

It is
very important that teacher candidates find themselves sufficient in a certain
extent and to have a positive view to their profession before starting
teachership.

The aim of this study is to determine the teacher
candidates' who have training on formation education to teach religion in
formal education both attitudes to profession of teaching and sufficiency
perceptions about their field information.
For
this purpose, a questionnaire was applied to 200 Theology Faculty students
participating in the pedagogical formation certificate programme in Amasya
University. As a result, it has been seen that candidate teachers who take pedagogical
formation education separately from undergraduate education are thinking of
they may be live some problems about providing classroom management and
applying teaching methods and techniques rather than having full knowledge of
field.
From the answers given to the open-ended questions, it can be said that
the majority of the teacher candidates want the pedagogical formation education
to be included in the undergraduate education and spread out to a longer
process.

Kaynakça

  • Abır, Bilal. “Anadolu İmam Hatip Liselerinde Arapça Dersine Giren Öğretmenlerin Profilleri ve İletişimsel Yaklaşımla Arapça Öğretimine İlişkin Farkındalıkları”. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015.
  • Akyüz, Yahya. Türk Eğitim Tarihi. 25. bs. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2013.
  • Altaş, Nurullah. “Türkiye’de Dini Yükseköğretim Alanında Uzaktan Eğitimle İlgili Algı Sorunları ve İLİTAM Uygulamaları”. Değerler Eğitimi Dergisi. 14/ 31 (2016): 7-42.
  • Aşıkoğlu, Nevzat Yaşar. “Yükseköğretimde Din Eğitim ve Öğretimi”, Din Eğitimi El Kitabı. ed. Recai Doğan ve Remziye Ege. 2. bs. Ankara: Grafiker Yayınları, 2013, 231-251.
  • Aşlamacı, İbrahim. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri (İnönü Üniversitesi Örneği)”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9/43 (2016): 1361-1376.
  • Ayan, Mesude. “Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Programlarının Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerini Kazandırma Düzeyi”. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011.
  • Aydın, M. Şevki. “Öğretmen Yetiştiren Kurumlar Olarak İlahiyat Fakülteleri”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6 (1995): 59-98.
  • Ayhan, Halis. Türkiye’de Din Eğitimi”. 3. bs. İstanbul: Dem Yayınları, 2014.
  • Başkurt, İrfan. “DKAB Öğretmenliği Bölümlerinde Eğitim ve Öğretim (İ. Ü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Örneği)”. Türkiye’de Okullarda Din Öğretimi. İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 2011: 639-655.
  • Bayındır, Nida, Hüseyin Çavdar ve Mehmet Gökçe. “Öğretmen Adaylarının İdeal Öğretimsel Becerilere İlişkin Beklentileri”. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 9/1 (2016): 79-88.
  • Bayraktar, Ahmet. “İlahiyat Eğitiminin Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri ve Problem Çözme Becerilerine Katkısı”. Yüksek Lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014.
  • Çınar, Fatih. “Din Öğretiminde Öğretmen Yetiştirme Sorunu”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9/46 (2016): 493-513.
  • Çınar, Hülya ve Adem Sağır. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Değer ve Tutumları. Turkish Studies. 11/13 (2016): 141-170.
  • Çocuk, Halil Erdem, Gürol Yokuş ve Işıl Tanrıseven. “Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenliğe İlişkin Özyeterlik ve Metaforik Algıları: Mersin Üniversitesi Örneği”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 12/32 (2015): 373-387.
  • Dağ, Mehmet. “İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programlarında Kur’an Dersi-Müfredat, Materyal Hazırlama ve Karşılaşılan Sorunlar”. EKEV Akademi Dergisi. 55 (2013): 37-54.
  • Demir, Mehmet Kaan ve Ercan Arı. “Öğretmen Sorunları: Çanakkale İli Örneği”. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 31/1 (2013): 107-126.
  • Demirtaş, Hasan ve Metin Kırbaç. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6/2 (2016): 137-152.
  • Duman, Tayyip. “Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihçesi”. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, 2005: 61-83.
  • Erginli, Zafer. “İlahiyat Fakültesi Müfredatı’nda İslam Düşüncesi’nin Bütünlüğü Sorunu”. Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu. Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları, 2004: 73-83.
  • Ev, Halit. “Yükseköğretimde Din Eğitimi”, Din Eğitimi. ed. Mustafa Köylü ve Nurullah Altaş. 3. bs. İstanbul: Ensar Neşriyat, 2014, 268-306.
  • Gül, Şeyda ve Mehmet Erkol. “Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Çağdaş Öğretmen Niteliklerine İlişkin Görüşleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 25 (2015): 76-92.
  • Gülşen, Celal ve Esra Seyratlı. “Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 3/3 (2014): 14-25.
  • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/KPSS/OABT/OABTSonucSayisalBilgiler02092016.pdf/ (31.05.2017).
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/temkanun_0/temelkanun_0.html (10.02.2017).
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/110.html (16.02.2017).
  • http://m.yenisafak.com/yazarlar/hayrettinkaraman/ilahiyat-fakultelerinin-vesayete-ihtiyaci-yoktur-2020618?n=1/ (30.05.2017).
  • http://www.akademi-haber.com/ilahiyat-mufredat-degisikligine-tepki/8425/ (30.05.2017).
  • http://www.memurlar.net/haber/404219/ (30.05.2017).
  • http://www.akademi-haber.com/mufredat-degisikligine-tepki-buyuyor/8445/ (30.05.2017).
  • İlğan, Abdurrahman, Ömer Seyfettin Sevinç ve Ercan Arı. “Pedagojik Formasyon Programı Öğretmen Adaylarının Mesleki Tutum ve Çağdaş Öğretmen Algıları”. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 32 (2013): 175-195.
  • Karahan, Nezahat. Öğretmen Yetiştirme Düzeni ve Türkiye Örneği. Yüksek Lisans tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.
  • Kartal, Tezcan ve Özlem Afacan. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24 (2012): 76-96.
  • Kavak, Yüksel, Ayhan Aydın ve Sadegül Akbaba Altun. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). Ankara: Yükseköğretim Kurulu Yayınları, 2007.
  • Kavcar, Cahit. “Cumhuriyet Döneminde Dal Öğretmeni Yetiştirme”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 35/1-2 (2002): 1-14.
  • Kaya, Zeki. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. bs. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2006.
  • Kaymakcan, Recep, Hasan Meydan, Adnan Telli ve Kübra Cevherli. “İlahiyat Lisans Tamamlama Programının Verimliliği Üzerine Olgusal Bir Araştırma”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 13/ 26 (2014): 43-62.
  • Kiraz, Zafer ve Fevzi Dursun. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Aldıkları Eğitime İlişkin Algıları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakülte Dergisi. 11/3 (2015): 1008-1028.
  • Kirman, M. Ali ve Halil Apaydın. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Beklenti ve Sorunları”. KSÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi. 7 (2006): 93-123.
  • Koç, Ahmet. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Yeterlikleri”. Değerler Eğitimi Dergisi. 8/19 (2010): 107-149.
  • Koç, Ahmet. “İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmenlerinin Yeterlikleri Üzerine Bir Araştırma”. CÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13/ 2 (2009): 131-174.
  • Koç, Ahmet. “İlahiyat Fakültesi (İlahiyat Lisans Programı) Öğrencilerinin Sorunları ve Beklentileri”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 25 (2003): 25-64.
  • Köylü, Mustafa. “Türkiye’de Yüksek Din Öğretimi: Nicelik mi Nitelik mi?”. OMÜİFD. 35 (2013): 21-44.
  • Onay, Ahmet. “‘İlahiyat Lisans’ Programı ve Mezunlarının İstihdam Sorunları Üzerine Bazı Mülahazalar”. Türkiye‘de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu. Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları, 2004: 277-284.
  • Öcal, Mustafa. “Türkiye’de Din Eğitimi Tarihi Literatürü”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi. 6/ 12 (2008): 399-430.
  • Öğretmen ve Eğitim Uzmanı Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlarında Parasız Yatılı veya Burslu Öğrenci Okutma ve Bunlara Yapılacak Sosyal Yardımlara İlişkin Kanun. Madde 3. Kabul Tarihi: 15/6/1989. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/103.html (08.03. 2017).
  • ÖSYM. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Usul ve Esaslar. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2014/ YPedagoji/YoKUSULveESASLAR28052014.pdf (28.02.2017).
  • Özdemir, Asım. “Öğretmen Yetkinliğinde Hizmet İçi Eğitim”. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, 2005: 289-301.
  • Özdemir, Şuayip ve Rahime Kavak. “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Eğitim-Öğretim İle İlgili Beklentileri (Atatürk ve Erciyes Üniversiteleri Örneği)”. The Journal of Academic Social Science Studies. 5/7 (2012): 529-551.
  • Özdemir, Tuncay Yavuz ve Yusuf Celal Erol. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Okul, Öğretmenlik ve Öğrenci Kavramlarına İlişkin Algıları. CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 13/4 (2015): 215-244.
  • Özden, Mehmet Cemil. Üniversitede Okurken Kariyer. İstanbul: Akis Kitap, 2007.
  • Sağlam, Aycan Çiçek. “Pedagojik Formasyon Sertifikası Programının Etkililiğinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5/2 (2015): 63-73.
  • Sever, Demet, Bilge Çam Aktaş, Senar Alkın Şahin ve Nihal Tunca. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Başladıklarında Karşılaşabileceklerini Düşündükleri Sorunlar”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 5 (2015): 1-23.
  • Sincar, Mehmet. “Bir Meslek Olarak Öğretmenlik”, Eğitim Bilimine Giriş. ed. Celal Teyyar Uğurlu. Ankara: Eğiten Kitap, 2014, 255-267.
  • Süral, Serhat ve Emel Sarıtaş. “Pedagojik Formasyon Programına Katılan Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Yeterliklerinin İncelenmesi”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11/1 (2015): 62-75.
  • Şahin, Mehmet. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Uygulama Dersinin (Staj) Öğretmen Adaylarının Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. 22 (2016): 32-49.
  • Taşci, Cuma. “İmam-Hatip Liselerinde Meslek Dersi Öğretiminin Yeterlik Durumu ve Meslek Dersi Öğretmenlerinin Temel Yeterliklere Sahip Olma Düzeyleri”. Yüksek Lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.
  • TBMM Tutanak Dergisi. 8. Dönem. c. 20. 101. Birleşim. 279. https://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/td_v2.goruntule?sayfa_no_ilk=282&sayfa_no_son=283&sayfa_no=283&v_meclis=1&v_donem=8&v_yasama_yili=&v_cilt=20&v_birlesim=101 (08.03.2017).
  • Tekin, İshak. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programının Değerlendirilmesi”, Yüksek Lisans tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011.
  • Turan, Emine Zehra. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Yetiştirme Programlarına İlişkin Kalite Standartlarının Belirlenmesi”. Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.
  • Turan, Emine Zehra. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Bilgisayar Teknolojilerini Kullanım Düzeylerine İlişkin Görüşleri”. NEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1/2 (2012): 23-41.
  • Yapıcı, Mehmet ve Şenay Yapıcı. “Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforları”. Turkish Studies. 8/8 (2013): 1421-1429.
  • Yıldırım, İbrahim ve Ömer Faruk Vural. “Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme ve Pedagojik Formasyon Sorunu”. Journal of Teacher Education and Educators. 3/1 (2014): 73-90.
  • Yılmaz, Gülden. “Pedagojik Formasyon Yoluyla Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarında Karşılaşılan Güçlükler ve Mezunların İstihdamlarının Değerlendirilmesi”, Yüksek Lisans tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015.
  • Yılmaz, Muhammet. “Etkili Öğretmenlik Tecrübeleri”, Felsefeden Tecrübeye Etkili Öğretmenlik. ed. Taner Taştekin. İstanbul: EBSAD, 2014, 129-141.
  • Yorulmaz, Bilal. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Seçmeli Kur’an-ı Kerim, Hz. Muhammed’in Hayatı ve Temel Dini Bilgiler Derslerine İlişkin Öz Algıları”. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi. 11/41 (2014): 301-324.
  • YÖK. Duyurular. “İlahiyat Fakültelerine İlişkin Açıklama”. http://www.yok.gov.tr/web/guest/anasayfa/asset_publisher/64ZMbZPZlSI4/content/id/2400150 (07.03.2017).
  • YÖK. Pedagojik Formasyon Eğitimi Hakkında Duyuru (17.04.2014). http://www.yok.gov.tr (28.02.2017).
  • YÖK. 02.05.2014 tarih ve 75850160.301.01 sayılı yazı.
  • YÖK. 24.07.2015 tarih ve 75850160-104.01.01.06/41638 sayılı yazı.
  • Zengin, Mahmut. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Eğitim Öğretim Yeterlik Algıları”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 15/27 (2013): 1-28.

Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi ÖrneğiRİ: AMASYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Sayı: 8, 125 - 171, 30.06.2017
https://doi.org/10.18498/amauifd.325833

Öz

Öğretmen
adaylarının öğretmenlik mesleğine başlamadan önce, kendilerini belli bir oranda
yeterli görmeleri ve mesleğe yönelik olumlu bir bakış açısına sahip olmaları
oldukça önemlidir. İşte bu çalışma, örgün eğitim kurumlarında din öğretimi
yapmak üzere formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının, hem öğretmenlik
mesleğine yönelik bakış açılarını hem de alan bilgileriyle ilgili yeterlik
algılarını tespit etmek için gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Amasya
Üniversitesinde gerçekleştirilen pedagojik formasyon programına devam eden 200 İlahiyat
Fakültesi öğrencisine anket uygulanmıştır. Sonuçta, pedagojik formasyon
eğitimini lisans eğitiminden ayrı bir şekilde alan öğretmen adaylarının, alan
bilgisinden ziyade, sınıf yönetimini sağlama ve öğretim yöntem ve tekniklerini
uygulama konusunda sorun yaşayabileceklerini düşündükleri görülmüştür. Açık
uçlu sorulara verilen yanıtlardan hareketle de, öğretmen adaylarının çoğunun,
pedagojik formasyon eğitiminin lisans eğitimine dahil edilmesini ve daha uzun
bir sürece yayılmasını istedikleri söylenebilir. 

Kaynakça

  • Abır, Bilal. “Anadolu İmam Hatip Liselerinde Arapça Dersine Giren Öğretmenlerin Profilleri ve İletişimsel Yaklaşımla Arapça Öğretimine İlişkin Farkındalıkları”. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015.
  • Akyüz, Yahya. Türk Eğitim Tarihi. 25. bs. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2013.
  • Altaş, Nurullah. “Türkiye’de Dini Yükseköğretim Alanında Uzaktan Eğitimle İlgili Algı Sorunları ve İLİTAM Uygulamaları”. Değerler Eğitimi Dergisi. 14/ 31 (2016): 7-42.
  • Aşıkoğlu, Nevzat Yaşar. “Yükseköğretimde Din Eğitim ve Öğretimi”, Din Eğitimi El Kitabı. ed. Recai Doğan ve Remziye Ege. 2. bs. Ankara: Grafiker Yayınları, 2013, 231-251.
  • Aşlamacı, İbrahim. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri (İnönü Üniversitesi Örneği)”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9/43 (2016): 1361-1376.
  • Ayan, Mesude. “Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Programlarının Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerini Kazandırma Düzeyi”. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011.
  • Aydın, M. Şevki. “Öğretmen Yetiştiren Kurumlar Olarak İlahiyat Fakülteleri”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6 (1995): 59-98.
  • Ayhan, Halis. Türkiye’de Din Eğitimi”. 3. bs. İstanbul: Dem Yayınları, 2014.
  • Başkurt, İrfan. “DKAB Öğretmenliği Bölümlerinde Eğitim ve Öğretim (İ. Ü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Örneği)”. Türkiye’de Okullarda Din Öğretimi. İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 2011: 639-655.
  • Bayındır, Nida, Hüseyin Çavdar ve Mehmet Gökçe. “Öğretmen Adaylarının İdeal Öğretimsel Becerilere İlişkin Beklentileri”. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 9/1 (2016): 79-88.
  • Bayraktar, Ahmet. “İlahiyat Eğitiminin Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri ve Problem Çözme Becerilerine Katkısı”. Yüksek Lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014.
  • Çınar, Fatih. “Din Öğretiminde Öğretmen Yetiştirme Sorunu”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9/46 (2016): 493-513.
  • Çınar, Hülya ve Adem Sağır. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Değer ve Tutumları. Turkish Studies. 11/13 (2016): 141-170.
  • Çocuk, Halil Erdem, Gürol Yokuş ve Işıl Tanrıseven. “Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenliğe İlişkin Özyeterlik ve Metaforik Algıları: Mersin Üniversitesi Örneği”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 12/32 (2015): 373-387.
  • Dağ, Mehmet. “İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programlarında Kur’an Dersi-Müfredat, Materyal Hazırlama ve Karşılaşılan Sorunlar”. EKEV Akademi Dergisi. 55 (2013): 37-54.
  • Demir, Mehmet Kaan ve Ercan Arı. “Öğretmen Sorunları: Çanakkale İli Örneği”. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 31/1 (2013): 107-126.
  • Demirtaş, Hasan ve Metin Kırbaç. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6/2 (2016): 137-152.
  • Duman, Tayyip. “Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihçesi”. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, 2005: 61-83.
  • Erginli, Zafer. “İlahiyat Fakültesi Müfredatı’nda İslam Düşüncesi’nin Bütünlüğü Sorunu”. Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu. Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları, 2004: 73-83.
  • Ev, Halit. “Yükseköğretimde Din Eğitimi”, Din Eğitimi. ed. Mustafa Köylü ve Nurullah Altaş. 3. bs. İstanbul: Ensar Neşriyat, 2014, 268-306.
  • Gül, Şeyda ve Mehmet Erkol. “Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Çağdaş Öğretmen Niteliklerine İlişkin Görüşleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 25 (2015): 76-92.
  • Gülşen, Celal ve Esra Seyratlı. “Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 3/3 (2014): 14-25.
  • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/KPSS/OABT/OABTSonucSayisalBilgiler02092016.pdf/ (31.05.2017).
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/temkanun_0/temelkanun_0.html (10.02.2017).
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/110.html (16.02.2017).
  • http://m.yenisafak.com/yazarlar/hayrettinkaraman/ilahiyat-fakultelerinin-vesayete-ihtiyaci-yoktur-2020618?n=1/ (30.05.2017).
  • http://www.akademi-haber.com/ilahiyat-mufredat-degisikligine-tepki/8425/ (30.05.2017).
  • http://www.memurlar.net/haber/404219/ (30.05.2017).
  • http://www.akademi-haber.com/mufredat-degisikligine-tepki-buyuyor/8445/ (30.05.2017).
  • İlğan, Abdurrahman, Ömer Seyfettin Sevinç ve Ercan Arı. “Pedagojik Formasyon Programı Öğretmen Adaylarının Mesleki Tutum ve Çağdaş Öğretmen Algıları”. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 32 (2013): 175-195.
  • Karahan, Nezahat. Öğretmen Yetiştirme Düzeni ve Türkiye Örneği. Yüksek Lisans tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.
  • Kartal, Tezcan ve Özlem Afacan. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24 (2012): 76-96.
  • Kavak, Yüksel, Ayhan Aydın ve Sadegül Akbaba Altun. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). Ankara: Yükseköğretim Kurulu Yayınları, 2007.
  • Kavcar, Cahit. “Cumhuriyet Döneminde Dal Öğretmeni Yetiştirme”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 35/1-2 (2002): 1-14.
  • Kaya, Zeki. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. bs. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2006.
  • Kaymakcan, Recep, Hasan Meydan, Adnan Telli ve Kübra Cevherli. “İlahiyat Lisans Tamamlama Programının Verimliliği Üzerine Olgusal Bir Araştırma”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 13/ 26 (2014): 43-62.
  • Kiraz, Zafer ve Fevzi Dursun. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Aldıkları Eğitime İlişkin Algıları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakülte Dergisi. 11/3 (2015): 1008-1028.
  • Kirman, M. Ali ve Halil Apaydın. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Beklenti ve Sorunları”. KSÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi. 7 (2006): 93-123.
  • Koç, Ahmet. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Yeterlikleri”. Değerler Eğitimi Dergisi. 8/19 (2010): 107-149.
  • Koç, Ahmet. “İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmenlerinin Yeterlikleri Üzerine Bir Araştırma”. CÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13/ 2 (2009): 131-174.
  • Koç, Ahmet. “İlahiyat Fakültesi (İlahiyat Lisans Programı) Öğrencilerinin Sorunları ve Beklentileri”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 25 (2003): 25-64.
  • Köylü, Mustafa. “Türkiye’de Yüksek Din Öğretimi: Nicelik mi Nitelik mi?”. OMÜİFD. 35 (2013): 21-44.
  • Onay, Ahmet. “‘İlahiyat Lisans’ Programı ve Mezunlarının İstihdam Sorunları Üzerine Bazı Mülahazalar”. Türkiye‘de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu. Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları, 2004: 277-284.
  • Öcal, Mustafa. “Türkiye’de Din Eğitimi Tarihi Literatürü”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi. 6/ 12 (2008): 399-430.
  • Öğretmen ve Eğitim Uzmanı Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlarında Parasız Yatılı veya Burslu Öğrenci Okutma ve Bunlara Yapılacak Sosyal Yardımlara İlişkin Kanun. Madde 3. Kabul Tarihi: 15/6/1989. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/103.html (08.03. 2017).
  • ÖSYM. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Usul ve Esaslar. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2014/ YPedagoji/YoKUSULveESASLAR28052014.pdf (28.02.2017).
  • Özdemir, Asım. “Öğretmen Yetkinliğinde Hizmet İçi Eğitim”. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, 2005: 289-301.
  • Özdemir, Şuayip ve Rahime Kavak. “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Eğitim-Öğretim İle İlgili Beklentileri (Atatürk ve Erciyes Üniversiteleri Örneği)”. The Journal of Academic Social Science Studies. 5/7 (2012): 529-551.
  • Özdemir, Tuncay Yavuz ve Yusuf Celal Erol. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Okul, Öğretmenlik ve Öğrenci Kavramlarına İlişkin Algıları. CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 13/4 (2015): 215-244.
  • Özden, Mehmet Cemil. Üniversitede Okurken Kariyer. İstanbul: Akis Kitap, 2007.
  • Sağlam, Aycan Çiçek. “Pedagojik Formasyon Sertifikası Programının Etkililiğinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5/2 (2015): 63-73.
  • Sever, Demet, Bilge Çam Aktaş, Senar Alkın Şahin ve Nihal Tunca. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Başladıklarında Karşılaşabileceklerini Düşündükleri Sorunlar”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 5 (2015): 1-23.
  • Sincar, Mehmet. “Bir Meslek Olarak Öğretmenlik”, Eğitim Bilimine Giriş. ed. Celal Teyyar Uğurlu. Ankara: Eğiten Kitap, 2014, 255-267.
  • Süral, Serhat ve Emel Sarıtaş. “Pedagojik Formasyon Programına Katılan Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Yeterliklerinin İncelenmesi”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11/1 (2015): 62-75.
  • Şahin, Mehmet. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Uygulama Dersinin (Staj) Öğretmen Adaylarının Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. 22 (2016): 32-49.
  • Taşci, Cuma. “İmam-Hatip Liselerinde Meslek Dersi Öğretiminin Yeterlik Durumu ve Meslek Dersi Öğretmenlerinin Temel Yeterliklere Sahip Olma Düzeyleri”. Yüksek Lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.
  • TBMM Tutanak Dergisi. 8. Dönem. c. 20. 101. Birleşim. 279. https://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/td_v2.goruntule?sayfa_no_ilk=282&sayfa_no_son=283&sayfa_no=283&v_meclis=1&v_donem=8&v_yasama_yili=&v_cilt=20&v_birlesim=101 (08.03.2017).
  • Tekin, İshak. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programının Değerlendirilmesi”, Yüksek Lisans tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011.
  • Turan, Emine Zehra. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Yetiştirme Programlarına İlişkin Kalite Standartlarının Belirlenmesi”. Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.
  • Turan, Emine Zehra. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Bilgisayar Teknolojilerini Kullanım Düzeylerine İlişkin Görüşleri”. NEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1/2 (2012): 23-41.
  • Yapıcı, Mehmet ve Şenay Yapıcı. “Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforları”. Turkish Studies. 8/8 (2013): 1421-1429.
  • Yıldırım, İbrahim ve Ömer Faruk Vural. “Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme ve Pedagojik Formasyon Sorunu”. Journal of Teacher Education and Educators. 3/1 (2014): 73-90.
  • Yılmaz, Gülden. “Pedagojik Formasyon Yoluyla Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarında Karşılaşılan Güçlükler ve Mezunların İstihdamlarının Değerlendirilmesi”, Yüksek Lisans tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015.
  • Yılmaz, Muhammet. “Etkili Öğretmenlik Tecrübeleri”, Felsefeden Tecrübeye Etkili Öğretmenlik. ed. Taner Taştekin. İstanbul: EBSAD, 2014, 129-141.
  • Yorulmaz, Bilal. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Seçmeli Kur’an-ı Kerim, Hz. Muhammed’in Hayatı ve Temel Dini Bilgiler Derslerine İlişkin Öz Algıları”. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi. 11/41 (2014): 301-324.
  • YÖK. Duyurular. “İlahiyat Fakültelerine İlişkin Açıklama”. http://www.yok.gov.tr/web/guest/anasayfa/asset_publisher/64ZMbZPZlSI4/content/id/2400150 (07.03.2017).
  • YÖK. Pedagojik Formasyon Eğitimi Hakkında Duyuru (17.04.2014). http://www.yok.gov.tr (28.02.2017).
  • YÖK. 02.05.2014 tarih ve 75850160.301.01 sayılı yazı.
  • YÖK. 24.07.2015 tarih ve 75850160-104.01.01.06/41638 sayılı yazı.
  • Zengin, Mahmut. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Eğitim Öğretim Yeterlik Algıları”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 15/27 (2013): 1-28.
Toplam 70 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Gün

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Gün, A. (2017). Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi ÖrneğiRİ: AMASYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(8), 125-171. https://doi.org/10.18498/amauifd.325833
AMA Gün A. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi ÖrneğiRİ: AMASYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Haziran 2017;(8):125-171. doi:10.18498/amauifd.325833
Chicago Gün, Ayşegül. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları Ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi ÖrneğiRİ: AMASYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 8 (Haziran 2017): 125-71. https://doi.org/10.18498/amauifd.325833.
EndNote Gün A (01 Haziran 2017) Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi ÖrneğiRİ: AMASYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8 125–171.
IEEE A. Gün, “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi ÖrneğiRİ: AMASYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 8, ss. 125–171, Haziran 2017, doi: 10.18498/amauifd.325833.
ISNAD Gün, Ayşegül. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları Ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi ÖrneğiRİ: AMASYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8 (Haziran 2017), 125-171. https://doi.org/10.18498/amauifd.325833.
JAMA Gün A. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi ÖrneğiRİ: AMASYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017;:125–171.
MLA Gün, Ayşegül. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları Ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi ÖrneğiRİ: AMASYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 8, 2017, ss. 125-71, doi:10.18498/amauifd.325833.
Vancouver Gün A. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi ÖrneğiRİ: AMASYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017(8):125-71.