Objective: This study was conducted to determine the relationship between problematic internet use and psychological well-being and assertiveness among university students.
Method: The study population of the research consisted of all associate and undergraduate students studying at Iğdır University in the 2018 2019 academic year (N = 5000), and the sample consisted of 539 people. Stratified sample selection method was used in sample selection. The layer weight was calculated as 0.107 with the n/N formula and the current students were recruited from 4 layers: Health, Science, Social and Vocational Schools. "General Information Form", "Problematic Internet Use Scale (PIAS"), "Psychological Well-Being Scale (PIOS)" and "Rathus Assertiveness Inventory" were used to collect data in the study. Descriptive statistical methods (mean, number, percentage) and correlation analysis test were used in data analysis.
Results: There was a negative relationship between problematic internet use and psychological well-being (r= -.117, p<0.05), a negative relationship between PSQ and assertiveness (r= -.094, p<0.05), and a negative relationship between psychological well-being and assertiveness (r). =.100, p<0.05).
Conclusion: It was determined that the students' problematic internet use mean scores were high, while their psychological well-being and assertiveness mean scores were low. However, it may be important to provide educational programs that include reducing students' problematic internet use and increasing their levels of assertiveness and psychological well-being.
Assertiveness Problematic internet use Psychological well-being University students
Amaç: Bu çalışma üniversite öğrencilerinde problemli internet kullanımının, psikolojik iyi oluş ve atılganlık ile ilişkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın çalışma evrenini Iğdır Üniversitesinde 2018-2019 öğretim yılında öğrenim gören önlisans-lisans tüm öğrenciler (N=5000), örneklemini ise 539 kişi oluşturmuştur. Örneklem seçiminde tabakalı örneklem seçim yöntemi kullanıldı. Tabaka ağırlığı n/N formulüyle 0.107 olarak hesaplanmış olup mevcut öğrenciler Sağlık, Fen, Sosyal ve Meslek Yüksekokulu olmak üzere 4 tabaka üzerinden alındı. Araştırmada veri toplamak için “Genel Bilgi Formu”, “Problemli İnternet Kullanım Ölçeği (PİKÖ”), “Psikolojik İyi Oluş Ölçeği (PİOÖ)” ve “Rathus Atılganlık Envanteri” kullanıldı. Veri analizinde tanımlayıcı istatistiksel metodlar (ortalama, sayı, yüzdelik) ve korelasyon analizi testi kullanıldı.
Bulgular: Problemli internet kullanımı ile psikolojik iyi oluş (r= -.117, p<0.05) arasında negatif yönde bir ilişki, PİKÖ ile atılganlık (r= -.094, p<0.05) arasında negatif yönde ilişki bulunurken, psikolojik iyi oluş ile atılganlık (r=.100, p<0.05) arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlendi.
Sonuç: Öğrencilerin problemli internet kullanım puan ortalamalarının yüksek düzeyde, psikolojik iyi oluş ve atılganlık puan ortalamalarının ise düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin problemli internet kullanımlarını azaltmayı, atılganlık ve psikolojik iyi oluş düzeylerini arttırmayı içeren eğitim programlarının verilmesi önemli olabilir.
Atılganlık Problemli internet kullanımı Psikolojik iyi oluş Üniversite öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.