Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemisi Sürecinde Ebelik Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Düzeylerinin İnternet Kullanım Alışkanlıkları ile İlişkisi

Yıl 2021, , 561 - 574, 30.09.2021
https://doi.org/10.46237/amusbfd.940906

Öz

Amaç: COVID-19 pandemisi psikolojik durumu, davranışsal özellikleri ve internet kullanım sıklığını değiştirmektedir. Araştırmada COVID-19 pandemisi sürecinde ebelik öğrencilerinin internet kullanım alışkanlıkları ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma kolay örnekleme yöntemi kullanılarak, Temmuz-Ağustos 2020 tarihleri arasında çevrimiçi anket formuna cevap veren 385 ebelik bölümü öğrencisi ile tamamlanmıştır. Verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu” ve ‘‘Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Formu (YİBT-KF)’’ kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin günlük internet kullanım süresi 339.662±203.228/dk olduğu, pandemide ise bu sürenin 160.987±116.223/dk arttığı belirlenmiştir. Araştırmada, eğlence ve sosyal (oyun oynama, mesajlaşma vd.) amaçla internet kullanma alışkanlıkları 5 saat ve daha fazla olan öğrencilerin, YİBT-KF toplam puan ortalamalarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu alışkanlıklarla YİBT-KF toplam puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin bilgi edinme (araştırma/tarama, online eğitim/kursa katılma vd.) amacıyla internet kullanma alışkanlıkları ile YİBT-KF toplam puan ortalamaları arasında anlamlı fark saptanmamıştır. Öğrencilerin pandemide internet kullanım sürelerindeki artış ve günlük internet kullanım süreleri ile YİBT-KF toplam puan ortalamaları arasında pozitif yönde zayıf bir ilişki (r=0.250, r=0.283; her biri için; p<0,05) olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Ebelik bölümü öğrencilerinin ortalama günlük internet kullanım süresi oldukça uzun ve internet bağımlılık düzeyinin oldukça düşük olduğu, internette geçirilen süre arttıkça internet bağımlılığı düzeyinin de arttığı saptanmıştır. Ebelik bölümü öğrencilerinin internet kullanım alışkanlıklarını iyi planlamaları, interneti doğru amaçlar için kullanmaları konusunda bilinçlendirilmeleri önemlidir.  

Destekleyen Kurum

Destek alınmadı

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • 1. Liu, D. X., Liang, J. Q., & Fung, T. S. (2020). Human Coronavirus-229E,-OC43,-NL63, and-HKU1. Reference Module in Life Sciences, doi: 10.1016/B978-0-12-809633-8.21501-X.
  • 2. World Health Organization. WHO Coronavirus (COVID-19) dashboard 2020. https://covid19.who.int/ (Erişim tarihi: 27.04.2021).
  • 3. Arslan, İ. & Karagül, S. (2020) “Küresel bir tehdit (COVID-19 Salgını) ve değişime yolculuk”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 1-36. http://doi.org/10.32739/uskudarsbd.6.10.67
  • 4. T.C. Sağlık Bakanlığı COVID-19 bilgilendirme platformu. https://covid19.saglik.gov.tr/ (Erişim tarihi: 27.04.2021).
  • 5. Gündüz, F. (2020). Türkiye’nin yeni Koronavirüs (Kovid-19) salgını ile sınavı: güvenli gelecek inşası çalışmaları ve kamuoyu algısı. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 447-467. Türkiye doi: https://doi.org/10.33692/avrasyad.759400
  • 6. Üstün, Ç. & Özçiftçi, S. (2020). COVID-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Special Issue on COVID 19), 142-153. doi: https://doi.org/10.21673/anadoluklin.721864
  • 7. Karakaş, M. (2020). COVID-19 salgınının çok boyutlu sosyolojisi ve yeni normal meselesi. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40, 541–573. doi: https://doi.org/10.26650/SJ.2020.40.1.0048
  • 8. Elhai, J. D., Yang, H., McKay, D. & Asmundson GJ. (2020). COVID-19 anxiety symptoms associated with problematic smartphone use severity in Chinese adults. Journal of Affective Disorders 274, 576-582 doi:10.1016/j.jad.2020.05.080
  • 9. Garcia-Priego, B. A., Triana-Romero, A., Pinto-Galvez, S. M., Duran-Ramos, C., Salas-Nolasco, O., Reyes, M. M. et.al. (2020). Anxiety, depression, attitudes, and internet addiction during the initial phase of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic: A Cross-sectional Study in Mexico. MedRxiv. doi: https://doi.org/10.1101/2020.05.10.20095844
  • 10. Sun, Y., Li, Y., Bao, Y., Meng, S., Sun, Y., Schumann, G. et.al. (2020). Brief report: increased addictive internet and substance use behavior during the COVID‐19 pandemic in China. The American Journal on Addictions, 29(4), 268-270. doi: https://doi.org/10.1111/ajad.13066
  • 11. Karasu, F. (2017). Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı ile sosyal destek arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (14), 372-386. doi: 10.31834/kilissbd.345142
  • 12. Yıldırım, O. & İpek, İ. (2020). Yeni koronavirüs salgını dolayısıyla gündeme gelen sosyal izolasyon ve gönüllü karantina döneminde internet ve sosyal medya kullanımı. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (52), 69-94. doi: 10.47998/ikad.788255
  • 13. Kul, S. (2020). Dijital okuryazarlık ve diğer değişkenlerle internet bağımlılığı ilişkisinin incelenmesi. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 4(1), 28-41. doi: 10.33461/uybisbbd.646682
  • 14. Türkiye İstatistik Kurumu. Hane halkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırması. (2020). https://tuikweb.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=33679, (Erişim Tarihi: 27.04.2021).
  • 15. Durmuş, H., Günay, O., Yıldız, S., Timur, A., Balcı, E., & Karaca, S. (2018). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ve üniversite yaşamı boyunca değişimi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 19(4), 383-389. doi: 10.5455/apd.285466
  • 16. Kılınç, İ. & Gündüz, Ş. (2017). Lise öğrencilerinin siber duyarlılık, internet bağımlılığı ve insani değerlerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2017; 7(2), 261-283. doi:10.24315/trkefd.304497
  • 17. Kuss, D. J., Griffiths, M. & Binder, J.F. (2013) Internet addiction in students: prevalence and risk factors. Computers in Human Behavior, 29(3), 959-966. https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.12.024
  • 18. Gunay, O., Ozturk, A., Arslantas, E. E., & Sevinc, N. (2018). Internet addiction and depression levels in Erciyes University students. Dusunen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 31(1), 79. doi: 10.5350/DAJPN2018310108
  • 19. Anlayışlı, C. & Bulut Serin, N. (2019). Lise öğrencilerinde internet bağımlılığı ve depresyonun cinsiyet, akademik başarı ve internete giriş süreleri açısından incelenmesi. Folklor/Edebiyat, 730-743. doi: 10.22559/folklor.977
  • 20. Alimoradi, Z., Lin, C. Y., Broström, A., Bülow, P. H., Bajalan, Z., Griffiths, M. D. et.al. (2019). Internet addiction and sleep problems: A systematic review and meta-analysis. Sleep Medicine Reviews, 47, 51-61. doi: https://doi.org/10.1016/j.smrv.2019.06.004
  • 21. Büyükgebiz Koca, E. & Tunca, MZ. (2020). İnternet ve sosyal medya bağımlılığının öğrenciler üzerindeki etkilerine dair bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4(1), 77-103. doi: https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.597820
  • 22. Esin, N. (2017). Örnekleme. S. Erdoğan, N. Nahçıvan, N. Esin, (Ed.), Hemşirelikte araştırma –süreç, uygulama, kritik (ss. 167-192). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
  • 23. Sekaran U, & Bougie R. (2016). Research methods for business. Wiley Press.
  • 24. Yılmaz, D., Çinar, H. G., & Özyazıcıoğlu, N. (2017). Hemşirelik öğrencilerinde akıllı telefon ve internet bağımlılığı ile üst ekstremite fonksiyonel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 34-39. doi: https://doi.org/10.22312/sdusbed.311497
  • 25. Noori R. & Sadeghyan N. (2017). Internet addiction and its relationship with anxiety, stress, depression and insomnia in nursing and midwifery students of Bojnourd Islamic Azad University. Journal of Health Based Research, 3(1), 51-57. URL: http://hbrj.kmu.ac.ir/article-1-157-en.html
  • 26. Najafi, F., Kerman Saravi, F., Navidian, A., & Malek Raeisi, S. (2018). The relationship between internet addiction, loneliness and sleep quality among students of nursing and midwifery faculty. Zahedan Journal of Research in Medical Science, 20(12), 7-1. doi: 10.5812/zjrms.68394
  • 27. Kırağ N. & Güver Y. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin internet bağımlılığı ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları arasındaki ilişki. Bağımlılık Dergisi, 20(4), 232-240. URL: https://dergipark.org.tr/en/pub/bagimli/issue/48203/641350
  • 28. Özcan A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığı, yalnızlık ve uyku kalitesi ilişkisinin belirlenmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 67-72. URL: https://dergipark.org.tr/en/pub/jshs/issue/54854/747933
  • 29. Young KS. (1998). Caught in the net: How to recognize the signs of internet addiction--and a winning strategy for recovery. John Wiley & Sons.
  • 30. Pawlikowski, M., Altstötter-Gleich, C., & Brand, M. (2013). Validation and psychometric properties of a short version of Young’s Internet Addiction Test. Computers in Human Behavior, 29(3), 1212-1223. doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.10.014
  • 31. Kutlu, M., Savcı, M., Demir, Y. & Aysan, F. (2016). Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Formunun Türkçe uyarlaması: üniversite öğrencileri ve ergenlerde geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(1), 69-76. doi: 10.5455/apd.190501
  • 32. Bhandari, P. M., Neupane, D., Rijal, S., Thapa, K., Mishra, S. R., & Poudyal, A. K. (2017). Sleep quality, internet addiction and depressive symptoms among undergraduate students in Nepal. BMC Psychiatry, 17(1), 1-8. URL: https://bmcpsychiatry.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12888-017-1275-5
  • 33. Rafiee, F., Zare, Z., Adib-Hajbaghery, M., & Zade, S. (2020). Internet addiction and psychological strain in nursing and midwifery students. Nursing and Midwifery Studies, 9(1), 36-42. URL: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2....
  • 34. Canan, F., Ataoglu, A., Ozcetin, A., & Icmeli, C. (2012). The association between Internet addiction and dissociation among Turkish college students. Comprehensive Psychiatry, 53(5), 422- 426. doi: https://doi.org/10.1016/j.comppsych.2011.08.006
  • 35. Yılmazsoy, B. & Kahraman, M. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 9-29. URL: https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/34247/378481
  • 36. Shao, Y. J., Zheng, T., Wang, Y. Q., Liu, L., Chen, Y., & Yao, Y. S. (2018). Internet addiction detection rate among college students in the People’s Republic of China: a meta-analysis. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, 12(1), 1-10. URL: https://capmh.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13034-018-0231-6
  • 37. Pektaş, İ. & Mayda, A. S. (2018). Tıp fakültesi öğrencilerinde internet bağımlılığı düzeyi ve etkileyen etmenler. Sakarya Tıp Dergisi, 8(1), 52-62. doi: https://doi.org/10.31832/smj.368316
  • 38. Lin, M. P. (2020). Prevalence of internet addiction during the COVID-19 outbreak and its risk factors among junior high school students in Taiwan. International Journal Of Environmental Research And Public Health, 17(22), 8547. doi: https://doi.org/10.3390/ijerph17228547
  • 39. Dong, H., Yang, F., Lu, X., & Hao, W. (2020). Internet addiction and related psychological factors among children and adolescents in China during the coronavirus disease 2019 (COVID-19) epidemic. Frontiers in Psychiatry, 11, 751. doi: https://doi.org/10.3389/fpsyt.2020.00751
  • 40. Yaygır, C. (2018). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı depresyon ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • 41. Şahin, C., Aydın, D. & Balay, R. (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitsel internet kullanımı ile internet bağımlılıklarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 481-497. URL: https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/59448/854056
  • 42. Filiz, O., Erol, O., Dönmez, F. & Kurt, A. (2015). BÖTE bölümü öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanım amaçları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2015; 3(2), 26-28. URL: https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/25084/264731.

The Relationshıp between Internet Addiction Levels and Internet Usage Habits during Covıd-19 Pandemic of Midwifery Students

Yıl 2021, , 561 - 574, 30.09.2021
https://doi.org/10.46237/amusbfd.940906

Öz

Objective: COVID-19 pandemic changes the psychological state, behavioral characteristics and frequency of internet use. Aim of study was examine the relationship between internet usage habits of midwifery students and internet addiction during COVID-19 pandemic.
Methods: This descriptive research, conducted using easy sampling, was completed with 385 midwifery department students who answered online survey between July-August 2020. “Personal Data Form” and “Short Form of Young’s Internet Addiction Test (YIAT-SF)” were used to collect data.
Results: It was determined that daily internet usage time of students was 339,662±203,228/min before the pandemic, while in pandemic, time increased to 160,987±116,223/min. In research, Entertainment and social (gaming, messaging, et al.) it was determined that students whose internet usage habits were 5 hours or more had higher YIBT-KF total score averages. In addition, it was found that the difference between these habits and the total average score of YIBT-KF was significant. For purpose of obtaining information students (research/screening, online education/participation in a course etc.)no significant differences were found between internet usage habits and total average score YIAT-SF. It was determined that there was positive weak relationship (r=0.250, r=0.283; for each; p<0,05) between increase in Internet usage times of students and daily internet usage times and total average score YIAT-SF in pandemic.
Conclusion: It was found that average daily internet usage time of midwifery students is quite long and level of internet addiction is quite low, and level of internet addiction also increases as time spent on internet increases. Good planning of midwifery students internet usage habits and it is important that they are informed about their use of internet for right purposes.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • 1. Liu, D. X., Liang, J. Q., & Fung, T. S. (2020). Human Coronavirus-229E,-OC43,-NL63, and-HKU1. Reference Module in Life Sciences, doi: 10.1016/B978-0-12-809633-8.21501-X.
  • 2. World Health Organization. WHO Coronavirus (COVID-19) dashboard 2020. https://covid19.who.int/ (Erişim tarihi: 27.04.2021).
  • 3. Arslan, İ. & Karagül, S. (2020) “Küresel bir tehdit (COVID-19 Salgını) ve değişime yolculuk”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 1-36. http://doi.org/10.32739/uskudarsbd.6.10.67
  • 4. T.C. Sağlık Bakanlığı COVID-19 bilgilendirme platformu. https://covid19.saglik.gov.tr/ (Erişim tarihi: 27.04.2021).
  • 5. Gündüz, F. (2020). Türkiye’nin yeni Koronavirüs (Kovid-19) salgını ile sınavı: güvenli gelecek inşası çalışmaları ve kamuoyu algısı. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 447-467. Türkiye doi: https://doi.org/10.33692/avrasyad.759400
  • 6. Üstün, Ç. & Özçiftçi, S. (2020). COVID-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Special Issue on COVID 19), 142-153. doi: https://doi.org/10.21673/anadoluklin.721864
  • 7. Karakaş, M. (2020). COVID-19 salgınının çok boyutlu sosyolojisi ve yeni normal meselesi. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40, 541–573. doi: https://doi.org/10.26650/SJ.2020.40.1.0048
  • 8. Elhai, J. D., Yang, H., McKay, D. & Asmundson GJ. (2020). COVID-19 anxiety symptoms associated with problematic smartphone use severity in Chinese adults. Journal of Affective Disorders 274, 576-582 doi:10.1016/j.jad.2020.05.080
  • 9. Garcia-Priego, B. A., Triana-Romero, A., Pinto-Galvez, S. M., Duran-Ramos, C., Salas-Nolasco, O., Reyes, M. M. et.al. (2020). Anxiety, depression, attitudes, and internet addiction during the initial phase of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic: A Cross-sectional Study in Mexico. MedRxiv. doi: https://doi.org/10.1101/2020.05.10.20095844
  • 10. Sun, Y., Li, Y., Bao, Y., Meng, S., Sun, Y., Schumann, G. et.al. (2020). Brief report: increased addictive internet and substance use behavior during the COVID‐19 pandemic in China. The American Journal on Addictions, 29(4), 268-270. doi: https://doi.org/10.1111/ajad.13066
  • 11. Karasu, F. (2017). Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı ile sosyal destek arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (14), 372-386. doi: 10.31834/kilissbd.345142
  • 12. Yıldırım, O. & İpek, İ. (2020). Yeni koronavirüs salgını dolayısıyla gündeme gelen sosyal izolasyon ve gönüllü karantina döneminde internet ve sosyal medya kullanımı. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (52), 69-94. doi: 10.47998/ikad.788255
  • 13. Kul, S. (2020). Dijital okuryazarlık ve diğer değişkenlerle internet bağımlılığı ilişkisinin incelenmesi. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 4(1), 28-41. doi: 10.33461/uybisbbd.646682
  • 14. Türkiye İstatistik Kurumu. Hane halkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırması. (2020). https://tuikweb.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=33679, (Erişim Tarihi: 27.04.2021).
  • 15. Durmuş, H., Günay, O., Yıldız, S., Timur, A., Balcı, E., & Karaca, S. (2018). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ve üniversite yaşamı boyunca değişimi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 19(4), 383-389. doi: 10.5455/apd.285466
  • 16. Kılınç, İ. & Gündüz, Ş. (2017). Lise öğrencilerinin siber duyarlılık, internet bağımlılığı ve insani değerlerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2017; 7(2), 261-283. doi:10.24315/trkefd.304497
  • 17. Kuss, D. J., Griffiths, M. & Binder, J.F. (2013) Internet addiction in students: prevalence and risk factors. Computers in Human Behavior, 29(3), 959-966. https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.12.024
  • 18. Gunay, O., Ozturk, A., Arslantas, E. E., & Sevinc, N. (2018). Internet addiction and depression levels in Erciyes University students. Dusunen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 31(1), 79. doi: 10.5350/DAJPN2018310108
  • 19. Anlayışlı, C. & Bulut Serin, N. (2019). Lise öğrencilerinde internet bağımlılığı ve depresyonun cinsiyet, akademik başarı ve internete giriş süreleri açısından incelenmesi. Folklor/Edebiyat, 730-743. doi: 10.22559/folklor.977
  • 20. Alimoradi, Z., Lin, C. Y., Broström, A., Bülow, P. H., Bajalan, Z., Griffiths, M. D. et.al. (2019). Internet addiction and sleep problems: A systematic review and meta-analysis. Sleep Medicine Reviews, 47, 51-61. doi: https://doi.org/10.1016/j.smrv.2019.06.004
  • 21. Büyükgebiz Koca, E. & Tunca, MZ. (2020). İnternet ve sosyal medya bağımlılığının öğrenciler üzerindeki etkilerine dair bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4(1), 77-103. doi: https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.597820
  • 22. Esin, N. (2017). Örnekleme. S. Erdoğan, N. Nahçıvan, N. Esin, (Ed.), Hemşirelikte araştırma –süreç, uygulama, kritik (ss. 167-192). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
  • 23. Sekaran U, & Bougie R. (2016). Research methods for business. Wiley Press.
  • 24. Yılmaz, D., Çinar, H. G., & Özyazıcıoğlu, N. (2017). Hemşirelik öğrencilerinde akıllı telefon ve internet bağımlılığı ile üst ekstremite fonksiyonel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 34-39. doi: https://doi.org/10.22312/sdusbed.311497
  • 25. Noori R. & Sadeghyan N. (2017). Internet addiction and its relationship with anxiety, stress, depression and insomnia in nursing and midwifery students of Bojnourd Islamic Azad University. Journal of Health Based Research, 3(1), 51-57. URL: http://hbrj.kmu.ac.ir/article-1-157-en.html
  • 26. Najafi, F., Kerman Saravi, F., Navidian, A., & Malek Raeisi, S. (2018). The relationship between internet addiction, loneliness and sleep quality among students of nursing and midwifery faculty. Zahedan Journal of Research in Medical Science, 20(12), 7-1. doi: 10.5812/zjrms.68394
  • 27. Kırağ N. & Güver Y. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin internet bağımlılığı ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları arasındaki ilişki. Bağımlılık Dergisi, 20(4), 232-240. URL: https://dergipark.org.tr/en/pub/bagimli/issue/48203/641350
  • 28. Özcan A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığı, yalnızlık ve uyku kalitesi ilişkisinin belirlenmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 67-72. URL: https://dergipark.org.tr/en/pub/jshs/issue/54854/747933
  • 29. Young KS. (1998). Caught in the net: How to recognize the signs of internet addiction--and a winning strategy for recovery. John Wiley & Sons.
  • 30. Pawlikowski, M., Altstötter-Gleich, C., & Brand, M. (2013). Validation and psychometric properties of a short version of Young’s Internet Addiction Test. Computers in Human Behavior, 29(3), 1212-1223. doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.10.014
  • 31. Kutlu, M., Savcı, M., Demir, Y. & Aysan, F. (2016). Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Formunun Türkçe uyarlaması: üniversite öğrencileri ve ergenlerde geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(1), 69-76. doi: 10.5455/apd.190501
  • 32. Bhandari, P. M., Neupane, D., Rijal, S., Thapa, K., Mishra, S. R., & Poudyal, A. K. (2017). Sleep quality, internet addiction and depressive symptoms among undergraduate students in Nepal. BMC Psychiatry, 17(1), 1-8. URL: https://bmcpsychiatry.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12888-017-1275-5
  • 33. Rafiee, F., Zare, Z., Adib-Hajbaghery, M., & Zade, S. (2020). Internet addiction and psychological strain in nursing and midwifery students. Nursing and Midwifery Studies, 9(1), 36-42. URL: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2....
  • 34. Canan, F., Ataoglu, A., Ozcetin, A., & Icmeli, C. (2012). The association between Internet addiction and dissociation among Turkish college students. Comprehensive Psychiatry, 53(5), 422- 426. doi: https://doi.org/10.1016/j.comppsych.2011.08.006
  • 35. Yılmazsoy, B. & Kahraman, M. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 9-29. URL: https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/34247/378481
  • 36. Shao, Y. J., Zheng, T., Wang, Y. Q., Liu, L., Chen, Y., & Yao, Y. S. (2018). Internet addiction detection rate among college students in the People’s Republic of China: a meta-analysis. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, 12(1), 1-10. URL: https://capmh.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13034-018-0231-6
  • 37. Pektaş, İ. & Mayda, A. S. (2018). Tıp fakültesi öğrencilerinde internet bağımlılığı düzeyi ve etkileyen etmenler. Sakarya Tıp Dergisi, 8(1), 52-62. doi: https://doi.org/10.31832/smj.368316
  • 38. Lin, M. P. (2020). Prevalence of internet addiction during the COVID-19 outbreak and its risk factors among junior high school students in Taiwan. International Journal Of Environmental Research And Public Health, 17(22), 8547. doi: https://doi.org/10.3390/ijerph17228547
  • 39. Dong, H., Yang, F., Lu, X., & Hao, W. (2020). Internet addiction and related psychological factors among children and adolescents in China during the coronavirus disease 2019 (COVID-19) epidemic. Frontiers in Psychiatry, 11, 751. doi: https://doi.org/10.3389/fpsyt.2020.00751
  • 40. Yaygır, C. (2018). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı depresyon ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • 41. Şahin, C., Aydın, D. & Balay, R. (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitsel internet kullanımı ile internet bağımlılıklarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 481-497. URL: https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/59448/854056
  • 42. Filiz, O., Erol, O., Dönmez, F. & Kurt, A. (2015). BÖTE bölümü öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanım amaçları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2015; 3(2), 26-28. URL: https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/25084/264731.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşegül Durmaz 0000-0002-3092-8841

Ebru Ertaş 0000-0001-7749-7033

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Durmaz, A., & Ertaş, E. (2021). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Ebelik Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Düzeylerinin İnternet Kullanım Alışkanlıkları ile İlişkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(3), 561-574. https://doi.org/10.46237/amusbfd.940906