Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ebelik Bölümü Öğrencilerinin Ebelik Mesleğine Bakış Açıları ve Gelecekten Beklentileri

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 466 - 478, 30.09.2021
https://doi.org/10.46237/amusbfd.780528

Öz

Amaç: Bu çalışma, ebelik bölümü öğrencilerinin ebelik mesleğine bakış açılarının ve gelecekten beklentilerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma tanımlayıcı olarak, Nisan-Mayıs 2018 tarihleri arasında, Aydın İlindeki bir devlet üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesi ebelik bölümü öğrencileriyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, ebelik bölümünde 2017-2018 eğitim yılında öğrenim gören toplam 349 öğrenci, örneklemini ise çalışmaya katılmayı kabul eden 162 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “Veri Toplama Formu” ile toplanmıştır. Veriler Statistical Package for the Social Sciences 24.0 programı ile değerlendirilerek sayı, yüzde, ortalama, standart sapma dağılımları verilmiştir.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %45.7’si 21-22 yaş aralığında idi. Öğrencilerin %38.9’u iş olanağı yüksek olduğu ve %22’si puanı bu bölüme yettiği için, %63'ü kendi isteği ile ebelik bölümünü seçtiği belirlendi. Çalışmaya katılan öğrencilerin %51.8’inin mezun olduktan sonra hastane ya da aile sağlığı merkezlerinde çalışmak istedikleri saptandı. Öğrencilerinin %44.2’si ülkemizde ebelik mesleğinin gelişimini yeterli/kısmen yeterli gördüğünü, %86.4’ü ebelik bölümünde eğitime başladıktan sonra mesleğe bakış açısının olumlu yönde değiştiğini, %71’i mesleğin kişilik özelliklerine uygun olduğunu, %54.3’ü mesleki anlamda geleceğe bakış açısının olumlu olduğunu ve %49.4’ü ebelik mesleğinin ileride herkes tarafından tercih edilmek istenen bir meslek olacağını bildirdi.
Sonuç: Araştırma sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğunun bölüm tercihlerini bilinçli yaptıkları, tercihlerinde mesleğin iş olanaklarının olması ve puanlarının düşük olmasının etkili olduğu, eğitim ile mesleğe olumlu bakış açısı geliştirdikleri, mesleğin geleceği ile ilgili olumlu düşüncelerinin olduğu ve mesleğin zorluklarının farkında oldukları sonucuna varılmıştır.  

Kaynakça

  • 1. Yanıkkerem, E., Altınparmak, S., & Karadeniz, G. (2004). Gençlerin meslek seçimini etkileyen faktörler ve benlik saygıları. Nursing Forum Dergisi, 7(2), 61-62.
  • 2. Kızğut, S., & Ergöl, Ş. (2011). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin hemşireliği algılayışı hemşirelik rollerine ve hemşireliğin geleceğine bakışı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 10-5.
  • 3. Kuzgun, Y. (2009). Meslek gelişimi ve danışmanlığı. Ankara: Nobel Basımevi.
  • 4. Halldorsdottir, S., & Karlsdottir, S. I. (2011). The primacy of the good midwife in midwifery services: An evolving theory of professionalism in midwifery. Scand J Caring Sci, 25, 806-817.
  • 5. Yılmaz, M., & Karadağ, G. (2011). Erkek öğrenci hemşireler hemşirelik mesleğini nasıl algılıyor? Maltepe Üniversitesi Bilim ve Sanatı Dergisi, 4(1), 21-8.
  • 6. Genç, G., Kaya, A., & Genç, M. (2007). İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin meslek seçimini etkiyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), 49-63.
  • 7. Dinç, S., Kaya, Ö., & Şimşek, Z. (2007). Harran Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin hemşirelik mesleği hakkındaki bilgi, düşünce ve beklentileri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 10(1), 1-9.
  • 8. Eşer, İ., Khorshid, L., & Denat, Y. (2008). Hemşirelik mesleğini algılamada ilk klinik uygulamanın etkisi. Ege Üniversitesi HYO Dergisi, 24(1), 15-26.
  • 9. Ay, F., Keçe, M., İnci, İ., Alkan, N., & Acar, G. (2018). Ebelik öğrencilerinin meslek algıları ve kariyer planlarını etkileyen faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi,7(2), 74-82.
  • 10. Karaman, N. (2008). Öğretmenlerin mesleklerini algılama biçimleri ve gelecekten beklentileri nelerdir? (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • 11. Tuncer, M. (2011). Yükseköğretim gençliğinin gelecek beklentileri üzerine bir araştırma. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(2), 935-948.
  • 12. Önler, E., & Varol Saraçoğlu, G. (2010). Hemşirelikte meslek seçimi ölçeğinin güvenilirlik ve geçerliliği. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 3(2), 78-85.
  • 13. Hisar, F., Karadağ, A., & Kan, A. (2010). Development of an instrument to measure professionel attitudes in nursing students in Turkey. Nurse Education Today, 30, 726-730.
  • 14. Çelik, B., Karadağ, A., & Hisar, B. (2011). Instrument of prefessional attitude for student nurses: A confirmatory factor analytic study. Nurse Education Today, 30, 497-500.
  • 15. Şirin, A., Öztürk, R., Bezci, G., Çakar, Ç., & Çoban, A. (2008). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi ve mesleği uygulamaya yönelik görüşleri. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 69-75.
  • 16. Pınar, Ş., Cesur, B., Duran, Ö., Güler, E., Üstün, Z., & Abak, G. (2013). Ebelik öğrencilerinin mesleki profesyonellikleri ve etkileyen etmenlerin incelenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 8(23), 1-19.
  • 17. Karaçam, Z., & Güleç, T. (2016). Yeni mezun ve öğrenci ebelerin kendilerini hemşire olarak tanıtma nedenleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 32(2), 11-24.
  • 18. Yücel, U., Tuna, N., & Yüksel, E. (2017). Ebelik öğrencilerinin meslek ile ilgili görüşlerinin ve mezuniyet sonrası çalışmak istedikleri kurumların değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 69-76.
  • 19. Yücel, U., Ünal, İ., Özdemir, T., Koyuncu, M., & Çakmak, N. (2018). Ebelik öğrencilerinin profesyonel değer algılarının belirlenmesi. Medical Sciences, 13(4), 94-104.
  • 20. Güner, S., Yurdakul, M., & Yetim, N. (2015). Türkiye’de ebelik mesleğinin sorunlarına akademik bakışı yansıtan nitel bir çalışma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(1), 80-87.
  • 21. Atasoy, I., & Ermin, C. (2016). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin mesleklerine bakış açısının incelenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2), 83-91.
  • 22. Bilgin, Z., & Ocakçı, F. A. (2011). Ebelik öğrencilerinde mesleki güdülenme. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(3), 40-6.
  • 23. Yiğit, R., Esenay, F. I, & Derebent, E. (2007). Türkiye’de hemşirelik son sınıf öğrencilerinin profili. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 11(3), 1-10.
  • 24. Yıldırım, F., Çelik, F., Özmen, C., Erol, S., Üst, D. Z, & Özkan, H. (2014). Ebelik bölümü öğrencilerinin ebelik mesleğinde erkeklerin yer almasına ilişkin görüşleri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 646-655.
  • 25. Ünlü, S., Özgür, G., & Gümüş, A. (2008). Hemşirelik yüksekokulundaki öğrencilerin hemşirelik mesleği ve eğitimi ile ilgili görüş ve beklentileri. Ege Üniversitesi HYO Dergisi, 24(1), 43-56.
  • 26. Yücel, Ç. Ş, Güler, K. E, Eşer, İ, & Khorshid, L. (2011). İki farklı eğitim sistemiyle öğrenim gören hemşirelik son sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleğini algılama durumlarının karşılaştırılması. Ege Üniversitesi HYO Dergisi, 27(3), 1-8.
  • 27. Özpancar, N., Aydın, N., & Akansel, N. (2008). Hemşirelik I. sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleği ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi HYO Dergisi, 12(3), 9-17.
  • 28. Özdemir, M., Ercan, F., Sert, E., Hadımlı, A., & Yücel, U. (2011). Ebelik öğrencilerinin mezuniyet sonrası kariyer gelişim planları ve lisansüstü eğitim konusundaki görüşleri. II. Ulusal Ebelik Öğrenci Kongresi Özet Kitabı.
  • 29. Çiçek, Ü., Karagöz, B., Esen, S., Doğaner, G. (2011). Beklenti? Mesleki beklenti? Ebelik öğrencilerinin beklentileri? II. Ulusal Ebelik Kongresi Özet Kitabı.
  • 30. Yurtsal, Z. B., Biçer, S., Duran, Ö., Şahin, A., Arslan, M., & Yavrucu, Ö. K. (2014). Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik 1. ve 4. Sınıf öğrencilerinin mesleğe ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(2), 15-25.
  • 31. Dinç, A., & Göktaş, F. (2011). Ebelik bölümünden mezun öğrencilerin kariyer ve iş durumlarının incelenmesi. II. Ulusal Ebelik Öğrenci Kongresi Özet Kitabı.
  • 32. Merih, Y. D., & Arslan, H. (2012). Hemşire ve ebelerin mesleki bilinç-örgütlenmeye yönelik görüşlerinin ve iş doyumla¬rının belirlenmesi. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 9(3), 40-46.
  • 33. Şahin, S., Özdemir, K., Semiz, O., Gültekin, Z., & Duman, E. (2011). Ebelik öğrencilerinin ebelik mesleğine ve eğitimine ilişkin bakış açıları. II. Ulusal Ebelik Öğrenci Kongresi Özet Kitabı.
  • 34. Karaçam, Z. (2016). Türkiye’de profesyonel bir disiplin olarak ebelik mesleğinin durumu: yasal düzenlemeler, eğitim ve araştırma. Lokman Hekim Dergisi, 6(3), 128-136.
  • 35. Karaoğlu, L., Çelebi, E., & Pehlivan, E. (2007). Nursing, midwifery and health officer programs undergraduate students’ attitudes towards their future career: Motivating /demotivating professional characteristics and career preferences. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 14(4), 219-225.
  • 36. Koç, Z., Bal, C., & Sağlam, Z. (2010). Erkek öğrenci hemşirelerin hemşirelik mesleğini algılama durumlarının belirlen¬mesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi, Sempozyum Özel Sayısı, 318-323.
  • 37. Demirci, H., Çınar, T., Can, G., & Yükseksoy, B. (2011). Ebelik bölümü öğrencilerinin mesleği tercih etme nedenleri ve meslekten beklentilerinin incelenmesi. II. Ulusal Ebelik Öğrenci Kongresi Özet Kitabı.
  • 38. Karahan, N. (2011). Türkiye’ de ebe olmak. 1. Uluslararası & II. Ulusal Ebelik Kongresi Kitabı.

Midwifery Department Students' Perspectives on Midwifery Profession and Their Expectations from the Future

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 466 - 478, 30.09.2021
https://doi.org/10.46237/amusbfd.780528

Öz

Objective: This study was carried out to determine the perspectives of midwifery students about the midwifery profession and their expectations from the future.
Methods: Descriptively, the study was conducted between April and May 2018 with the midwifery department students of the health sciences faculty of a state university in Aydın. The population of the study consisted of 349 students studying in the midwifery department in the 2017-2018 academic year, and the sample of 162 students who agreed to participate in the study. The data of the study were collected using the "Data Collection Form". The data were evaluated using the Statistical Package for the Social Sciences 24.0 program, and distributions of numbers, percentages, mean and standard deviations were given.
Results: 45.7% of the students participating in the study were in the 21-22 age range. It was determined that 38.9% of the students had a high job opportunity and 22% of them had enough points for this section, 63% chose the midwifery department voluntarily. It was determined that 51.8% of the students participating in the study wanted to work in hospitals or family health centers after graduation. 44.2% of the students think that the development of the midwifery profession is sufficient/partially sufficient in our country, 86.4% of them think that their perspective on the profession has changed positively after starting the midwifery department, 71% is suitable for the personality traits of the profession, 54.3%'ü their professional perspective was positive and 49.4% stated that the midwifery profession would be preferred by everyone in the future.
Conclusion: As a result of the study, it was concluded that the majority of students made their choice of departments consciously, that their choice was job opportunities and their low scores were effective, they developed a positive perspective on education and the profession, they had positive thoughts about the future of the profession, and they were aware of the difficulties of the profession.

Kaynakça

  • 1. Yanıkkerem, E., Altınparmak, S., & Karadeniz, G. (2004). Gençlerin meslek seçimini etkileyen faktörler ve benlik saygıları. Nursing Forum Dergisi, 7(2), 61-62.
  • 2. Kızğut, S., & Ergöl, Ş. (2011). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin hemşireliği algılayışı hemşirelik rollerine ve hemşireliğin geleceğine bakışı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 10-5.
  • 3. Kuzgun, Y. (2009). Meslek gelişimi ve danışmanlığı. Ankara: Nobel Basımevi.
  • 4. Halldorsdottir, S., & Karlsdottir, S. I. (2011). The primacy of the good midwife in midwifery services: An evolving theory of professionalism in midwifery. Scand J Caring Sci, 25, 806-817.
  • 5. Yılmaz, M., & Karadağ, G. (2011). Erkek öğrenci hemşireler hemşirelik mesleğini nasıl algılıyor? Maltepe Üniversitesi Bilim ve Sanatı Dergisi, 4(1), 21-8.
  • 6. Genç, G., Kaya, A., & Genç, M. (2007). İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin meslek seçimini etkiyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), 49-63.
  • 7. Dinç, S., Kaya, Ö., & Şimşek, Z. (2007). Harran Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin hemşirelik mesleği hakkındaki bilgi, düşünce ve beklentileri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 10(1), 1-9.
  • 8. Eşer, İ., Khorshid, L., & Denat, Y. (2008). Hemşirelik mesleğini algılamada ilk klinik uygulamanın etkisi. Ege Üniversitesi HYO Dergisi, 24(1), 15-26.
  • 9. Ay, F., Keçe, M., İnci, İ., Alkan, N., & Acar, G. (2018). Ebelik öğrencilerinin meslek algıları ve kariyer planlarını etkileyen faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi,7(2), 74-82.
  • 10. Karaman, N. (2008). Öğretmenlerin mesleklerini algılama biçimleri ve gelecekten beklentileri nelerdir? (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • 11. Tuncer, M. (2011). Yükseköğretim gençliğinin gelecek beklentileri üzerine bir araştırma. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(2), 935-948.
  • 12. Önler, E., & Varol Saraçoğlu, G. (2010). Hemşirelikte meslek seçimi ölçeğinin güvenilirlik ve geçerliliği. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 3(2), 78-85.
  • 13. Hisar, F., Karadağ, A., & Kan, A. (2010). Development of an instrument to measure professionel attitudes in nursing students in Turkey. Nurse Education Today, 30, 726-730.
  • 14. Çelik, B., Karadağ, A., & Hisar, B. (2011). Instrument of prefessional attitude for student nurses: A confirmatory factor analytic study. Nurse Education Today, 30, 497-500.
  • 15. Şirin, A., Öztürk, R., Bezci, G., Çakar, Ç., & Çoban, A. (2008). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi ve mesleği uygulamaya yönelik görüşleri. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 69-75.
  • 16. Pınar, Ş., Cesur, B., Duran, Ö., Güler, E., Üstün, Z., & Abak, G. (2013). Ebelik öğrencilerinin mesleki profesyonellikleri ve etkileyen etmenlerin incelenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 8(23), 1-19.
  • 17. Karaçam, Z., & Güleç, T. (2016). Yeni mezun ve öğrenci ebelerin kendilerini hemşire olarak tanıtma nedenleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 32(2), 11-24.
  • 18. Yücel, U., Tuna, N., & Yüksel, E. (2017). Ebelik öğrencilerinin meslek ile ilgili görüşlerinin ve mezuniyet sonrası çalışmak istedikleri kurumların değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 69-76.
  • 19. Yücel, U., Ünal, İ., Özdemir, T., Koyuncu, M., & Çakmak, N. (2018). Ebelik öğrencilerinin profesyonel değer algılarının belirlenmesi. Medical Sciences, 13(4), 94-104.
  • 20. Güner, S., Yurdakul, M., & Yetim, N. (2015). Türkiye’de ebelik mesleğinin sorunlarına akademik bakışı yansıtan nitel bir çalışma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(1), 80-87.
  • 21. Atasoy, I., & Ermin, C. (2016). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin mesleklerine bakış açısının incelenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2), 83-91.
  • 22. Bilgin, Z., & Ocakçı, F. A. (2011). Ebelik öğrencilerinde mesleki güdülenme. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(3), 40-6.
  • 23. Yiğit, R., Esenay, F. I, & Derebent, E. (2007). Türkiye’de hemşirelik son sınıf öğrencilerinin profili. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 11(3), 1-10.
  • 24. Yıldırım, F., Çelik, F., Özmen, C., Erol, S., Üst, D. Z, & Özkan, H. (2014). Ebelik bölümü öğrencilerinin ebelik mesleğinde erkeklerin yer almasına ilişkin görüşleri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 646-655.
  • 25. Ünlü, S., Özgür, G., & Gümüş, A. (2008). Hemşirelik yüksekokulundaki öğrencilerin hemşirelik mesleği ve eğitimi ile ilgili görüş ve beklentileri. Ege Üniversitesi HYO Dergisi, 24(1), 43-56.
  • 26. Yücel, Ç. Ş, Güler, K. E, Eşer, İ, & Khorshid, L. (2011). İki farklı eğitim sistemiyle öğrenim gören hemşirelik son sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleğini algılama durumlarının karşılaştırılması. Ege Üniversitesi HYO Dergisi, 27(3), 1-8.
  • 27. Özpancar, N., Aydın, N., & Akansel, N. (2008). Hemşirelik I. sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleği ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi HYO Dergisi, 12(3), 9-17.
  • 28. Özdemir, M., Ercan, F., Sert, E., Hadımlı, A., & Yücel, U. (2011). Ebelik öğrencilerinin mezuniyet sonrası kariyer gelişim planları ve lisansüstü eğitim konusundaki görüşleri. II. Ulusal Ebelik Öğrenci Kongresi Özet Kitabı.
  • 29. Çiçek, Ü., Karagöz, B., Esen, S., Doğaner, G. (2011). Beklenti? Mesleki beklenti? Ebelik öğrencilerinin beklentileri? II. Ulusal Ebelik Kongresi Özet Kitabı.
  • 30. Yurtsal, Z. B., Biçer, S., Duran, Ö., Şahin, A., Arslan, M., & Yavrucu, Ö. K. (2014). Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik 1. ve 4. Sınıf öğrencilerinin mesleğe ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(2), 15-25.
  • 31. Dinç, A., & Göktaş, F. (2011). Ebelik bölümünden mezun öğrencilerin kariyer ve iş durumlarının incelenmesi. II. Ulusal Ebelik Öğrenci Kongresi Özet Kitabı.
  • 32. Merih, Y. D., & Arslan, H. (2012). Hemşire ve ebelerin mesleki bilinç-örgütlenmeye yönelik görüşlerinin ve iş doyumla¬rının belirlenmesi. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 9(3), 40-46.
  • 33. Şahin, S., Özdemir, K., Semiz, O., Gültekin, Z., & Duman, E. (2011). Ebelik öğrencilerinin ebelik mesleğine ve eğitimine ilişkin bakış açıları. II. Ulusal Ebelik Öğrenci Kongresi Özet Kitabı.
  • 34. Karaçam, Z. (2016). Türkiye’de profesyonel bir disiplin olarak ebelik mesleğinin durumu: yasal düzenlemeler, eğitim ve araştırma. Lokman Hekim Dergisi, 6(3), 128-136.
  • 35. Karaoğlu, L., Çelebi, E., & Pehlivan, E. (2007). Nursing, midwifery and health officer programs undergraduate students’ attitudes towards their future career: Motivating /demotivating professional characteristics and career preferences. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 14(4), 219-225.
  • 36. Koç, Z., Bal, C., & Sağlam, Z. (2010). Erkek öğrenci hemşirelerin hemşirelik mesleğini algılama durumlarının belirlen¬mesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi, Sempozyum Özel Sayısı, 318-323.
  • 37. Demirci, H., Çınar, T., Can, G., & Yükseksoy, B. (2011). Ebelik bölümü öğrencilerinin mesleği tercih etme nedenleri ve meslekten beklentilerinin incelenmesi. II. Ulusal Ebelik Öğrenci Kongresi Özet Kitabı.
  • 38. Karahan, N. (2011). Türkiye’ de ebe olmak. 1. Uluslararası & II. Ulusal Ebelik Kongresi Kitabı.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Rukiye Demir 0000-0003-4649-6403

Ayten Taşpınar 0000-0001-7918-2457

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Demir, R., & Taşpınar, A. (2021). Ebelik Bölümü Öğrencilerinin Ebelik Mesleğine Bakış Açıları ve Gelecekten Beklentileri. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(3), 466-478. https://doi.org/10.46237/amusbfd.780528