Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin sosyal zeka düzeylerini ve sosyal zeka düzeylerini etkileyen değişkenleri belirlemektir.
Yöntem: Araştırma tanımlayıcı kesitsel tiptedir. Araştırma evreni, bir devlet üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümünde öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencileridir (N=315). Araştırmada örnekleme yöntemine gidilmeyip evrenin tamamına ulaşılmaya çalışıldı. Veriler, araştırmaya katılmak için gönüllü olan 230 öğrenciden elde edildi. Araştırma verileri; Tanıtıcı Bilgi Formu, Meslek Uyumuna Yönelik Anket Formu ve Tromso Sosyal Zekâ Ölçeği kullanılarak elde edildi. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde dağılımları, Student t, one-way ANOVA, post-hoc Tukey testi, Mann Whitney U ve Kruskall Wallis testi kullanıldı. Araştırmanın yürütülebilmesi için etik onay alındı.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %65.7’si 21 yaş ve altında, %76.1’i kadın, %65.7‘si üçüncü sınıfta eğitim görmektedir. Öğrencilerin Tromso Sosyal Zekâ Ölçeği toplam puan ortalamaları 79.56±10.12’dir. Anne eğitimi ilköğretim ve üzeri, baba eğitimi lise ve üzeri olanların, mesleğin kişilik özelliklerine uygun olduğunu ve mesleğinden yeterince doyum sağlayacağını düşünenlerin Tromso Sosyal Zekâ Ölçeği puan ortalamaları anlamlı biçimde daha yüksek bulundu (p<0.05).
Sonuç: Ebeveyn eğitimi, kardeş sayısı, mesleğin kişilik özelliklerine uygun olduğunu düşünme ve meslekten yeterince doyum sağlayacağını düşünme durumu hemşirelik öğrencilerinin sosyal zeka düzeylerini etkilemektedir.
yok
yok
Objective: The purpose of this study is to determine the social intelligence levels of nursing students and the variables that affect their social intelligence levels.
Method: The research is of descriptive cross-sectional type. The population of the research is the 3rd and 4th year students of the faculty of health sciences, nursing department of a public university (N=315). In the study, the sampling selection method was not used and the whole population was tried to be reached. Data were obtained from 230 students who volunteered to participate in the study. Research data; It was collected using the Introductory Information Form, the Questionnaire for Occupational Adaptation, and the Tromso Social Intelligence Scale. Number and percentage distributions, Student's t test, one-way ANOVA, posthoc Tukey test, Mann Whitney U Test, Kruskall Wallis test were used to evaluate the data.
Results: Of the students participating in the research, 65.7% are under the age of 21, 76.1% are female, and 65.7% are in the third grade. The Tromso Social Intelligence Scale mean score of the students is 79.56±10.12. Tromso Social Intelligence Scale mean scores were found to be significantly higher among the students whose mother's education is primary school or higher, whose father's education is high school or higher, whose think that the profession is suitable for their personality traits, and whose think that they will get enough satisfaction from their profession (p<0.05).
Conclusion: Social intelligence levels of nursing students are affected by parental education, the number of siblings, thinking that the profession is suitable for their personality traits, and thinking that they will provide enough satisfaction from the profession.
Social intelligence Nursing Student Occupational adjustment Sosyal zeka Hemşirelik Öğrenci Mesleğe uyum
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.