Objective: The research was cross-sectional in order to determine the factors affecting the Nomophobia, State and Trait Anxiety levels of university students and the relationship between smartphone charging status and Nomophobia, State and Trait Anxiety.
Method: The study was conducted with 459 students studying at a university in western Turkey. Data was collected using the Nomophobia Inventory, State Anxiety Inventory, and Trait Anxiety Inventory. Descriptive statistical methods, student t, ANOVA, Kruskal Wallis-H, Pearson Correlation, Stepwise Regression analysis were used to evaluate the data.
Results: The mean age of the students was 20.81±1.90, and 65.1% were women. It was found that the students' Nomophobia Inventory mean score was 62.75±14.01, State Anxiety Inventory mean score was 40.39±10.43, and Trait Anxiety Inventory mean score was 44.62±9.98. While 73% of the students charge their phones 1-2 times a day, 65.8% charge their phones when the charge level falls below 20%. When the battery of their phones is about to run out, 43.80% of the students first reduce the screen brightness, 24.62% turn off the internet. 14.60% of the students turn off the phone or some applications, 16.99% put the phone in airplane or battery saving mode. 52.7% of the students take their phones out of charge before the charge level of their phones is 100%. The mean Nomophobia Inventory score of female students is higher than that of males. As the age of the students increases, the mean Nomophobia Inventory score decreases.
Conclusion: The increase in the nomophobia scores of the students as the frequency of charging their smartphones increases, and the feeling of peaceful, tense, regretful, disappointed or full of energy according to the state of charge shows that the charge level affects the instant emotions of the students.
Yok
Amaç: Araştırma üniversite öğrencilerinde Nomofobi, Durumluk ve Sürekli Kaygı seviyesini etkileyen faktörleri ve Nomofobi, Durumluk ve Sürekli Kaygı seviyeleri arasındaki ilişkisiyi belirlemek amacı ile kesitsel olarak yapılmıştır.
Yöntem: Çalışma Türkiye’nin batısında bir üniversitede okuyan 459 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler; anket formu, Nomofobi Ölçeği, Durumluk Kaygı Envanteri ve Sürekli Kaygı Envanteri kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, student t test, One Way ANOVA, Kruskal Wallis-H, Pearson Korelasyon Testi, Stepwise Çoklu Regresyon analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerinin yaş ortalaması 20.81±1.90 olup %65.1’i kadındır. Öğrencilerin Nomofobi Ölçeği puan ortalamalarının 62.75±14.01, Durumluk Kaygı Envanteri puan ortalamalarının 40.39±10.43, Sürekli Kaygı Envanteri puan ortalamalarının 44.62±9.98 olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin %73’ü telefonlarını günde 1-2 defa şarj ederken, %65.8’i telefonlarının şarj seviyesi %20’nin altına düşünce şarj etmektedir. Öğrenciler telefonlarının şarjı bitmek üzere iken ilk olarak %43.80’i ekran parlaklığını azaltmakta, %24.62’si interneti, %14.60’ı telefonu veya bazı uygulamaları kapatmakta, %16.99’u telefonu uçak ya da pil tasarrufu moduna almaktadır. Öğrencilerin %52.7’si telefonlarının şarj seviyesi %100 olmadan telefonu şarjdan çıkarmaktadır. Kadın öğrencilerin Nomofobi Ölçeği puan ortalaması erkeklerin Nomofobi Ölçeği puan ortalamasından fazladır. Öğrencilerin yaşları arttıkça Nomofobi Ölçeği puan ortalaması azalmaktadır.
Sonuç: Öğrencilerin akıllı telefonlarını şarj etme sıklığı arttıkça nomofobi puanlarının artması, şarj durumuna göre huzurlu, gergin, pişman, hayal kırıklığına uğramış veya enerji dolu hissetmesi, şarj seviyesinin öğrencilerin anlık duygularına etki ettiğini göstermektedir.
Yok
Yok
Araştırmaya katılan öğrencilere teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ruh Sağlığı Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.