Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Uygulama Ünitesi Öğrenci Memnuniyetinin Değerlendirilmesi

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 122 - 129, 31.01.2025
https://doi.org/10.46237/amusbfd.1539532

Öz

Amaç: Günümüzde fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların sayısı giderek artmaktadır. Bu hızlı artışa karşın öğrencilere pratik uygulamalar esnasında verilen eğitim ve bu eğitimin verildiği ortamın fiziki ve teknik kapasitesi sorun haline dönüşmektedir. Bu sebeple bu çalışmanın amacı yeni oluşturulan uygulama ünitesinin öğrenci memnuniyetine olan etkisini belirlemektir.
Yöntem: Çalışmaya 153 fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin memnuniyet düzeyleri eski ve yeni laboratuvar açısından memnuniyet anketi aracılığıyla değerlendirilmiştir. Analizler için McNemar testi kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin memnuniyet düzeyleri oransal olarak incelendiğinde birçok parametre açısından yeni laboratuvar için daha yüksek düzeyde bulunmuştur (p<0.05). Her iki laboratuvar arasındaki memnuniyet düzeyleri incelendiğinde ise karşılaştırılan parametrelerde uygulama ünitesi lehine istatistiksel farklar olduğu görülmektedir (p<0.05).
Sonuç: Teknolojik yeniliklere paralel olarak oluşturulan uygulama laboratuvarları öğrenci memnuniyetini artırmasının yanında mesleki gelişimin sağlanması ve standardın korunmasında da önemli bir rol oynayabilir.

Kaynakça

  • 1. What is physiotherapy? https://www.wcpt.org/what-is-physical-therapy (Erişim Tarihi: 20.08.2024).
  • 2. Arslan, İ., & Atıcı, E. (2019). Fizyoterapistlerin İş Yüküne Bağlı Kas-İskelet Sistemi Yaralanmalarının Sağlık Hizmeti Sunumu Üzerine Etkileri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(2), 76-85.
  • 3. Gürses, H. N., Alemdaroğlu, İ., Tanriverdi, M., & Gör, A. (2014). Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. Turk J Physiother Rehabil, 25(1), 16-27.
  • 4. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Çekirdek Eğitim Programı 2016. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi- programlari/fizyotreapi_cekirdek_egitim_programi.pdf. (Erişim Tarihi: 20.08.2024)
  • 5. Özdemirkan, T., Şenlik, Z. B., & Şimşek, A. Ç. (2020). Sağlıklı aktif başarılı yaşlanma. Turkey Health Literacy Journal, 1(1), 51-57.
  • 6. Yıldırım, N. Ü., Demirdel, S., Hasgül, E., & Koç, N. (2023). Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilincine Etkisi. Geriatrik Bilimler Dergisi, 6(2), 81-93.
  • 7. Kayıhan H. (2009). Geriatride Fizyoterapi cee Rehabilitasyon. Akademik Geriatri Dergisi, 1, 82-9.
  • 8. Candiri, B., & Talu, B. (2023). Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölüm profilinin yıllara göre incelenmesi. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 10(91), 96-101.
  • 9. 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat? MevzuatNo=3308&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5. (Erişim Tarihi: 21.08.2024)
  • 10. Gürses H. N., Alemdaroğlu İ., Tanrıverdi M. (2014). Türkiye’de fizyoterapi ve rehabilitasyon fakülte bölümü/yüksekokullarının incelenmesi ve müfredat analizi, Turk J Physiother Rehabil. 2014; 25(1): 16-27.
  • 11. Öhman, A., Hägg, K., & Dahlgren, L. (2005). A stimulating, practice-based job facing increased stress– Clinical supervisors’ perceptions of professional role, physiotherapy education and the status of the profession. Advances in Physiotherapy, 7(3), 114-122.
  • 12. Higgs, J., Hunt, A., Higgs, C., & Neubauer, D. (1999). Physiotherapy education in the changing international healthcare and educational contexts. Advances in Physiotherapy, 1(1), 17-26
  • 13. French, H. P., & Dowds, J. (2008). An overview of continuing professional development in physiotherapy. Physiotherapy, 94(3), 190-197
  • 14. Morris, J. (2002). Current issues of accountability in physiotherapy and higher education: implications for physiotherapy educators. Physiotherapy, 88(6), 354-363.
  • 15. Hacettepe Üniversitesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Fakültesi, Araştırma laboratuvarları, https://lab.hacettepe.edu.tr/tr/laboratuvarlar/fizik_tedavi_ve_rehabilitasyon_fakultesi-6 (Erişim Tarihi: 20.08.2024)
  • 16. Gazi Üniversitesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, Araştırma ve Uygulama Üniteleri, https://sbf- ftr.gazi.edu.tr/view/page/287564/laboratuvarlar (Erişim Tarihi: 20.08.2024)
  • 17. Gürbulak, E. Ç., Akçay, A., Kanbur, M., Ekinci, G., Yüceel, H. A., Güngör, G., ve ark. (2023). Veteriner Hekimlik Eğitiminde Klinik Beceri Laboratuvarının Mesleki Eğitime Katkısının Araştırılması. Erciyes Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi, 20(3), 192-197.
  • 18. Ünsal-Atan, Ş., Güleç-Şatır, D., Öztürk, R., Kavlak, O., Saruhan, A., Güneri, E. S., ve ark. (2019). Obstetrik becerilerin geliştirilmesinde gerçekliğe yakınlığı yüksek doğum simülatörü kullanımının hemşirelik öğrencilerinin memnuniyet ve performansı üzerine etkisi. Florence Nightingale Hemsirelik Dergisi, 27(1), 1.

Evaluation of Student Satisfaction with the Practice Unit of Physiotherapy and Rehabilitation Department of Aydın Adnan Menderes University Faculty of Health Sciences

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 122 - 129, 31.01.2025
https://doi.org/10.46237/amusbfd.1539532

Öz

bjective: Recently, the number of schools teaching physiotherapy and rehabilitation is gradually increasing. Despite this rapid increase, the education given to the students during the practical applications and the physical and technical capacity of the practice unit is becoming a problem. For this reason, the aim of this study is to determine the effect of the newly created practice unit on student satisfaction.
Method: 153 physiotherapy and rehabilitation students participated in the study. Student satisfaction was assessed using a satisfaction questionnaire in relation to the former and new laboratories. The McNemar test was used for analysis.
Results: When the satisfaction of the students participating in the study was analyzed in percentage, it was found to be higher for the new laboratory in most of the parameters (p<0.05). When the level of satisfaction between the two laboratories was examined, it was found that there were statistical differences in favor of the new practice unit in the parameters compared (p<0.05).
Conclusion: Practice laboratories created in parallel with technological innovations may play an important role in ensuring career development and maintaining standards, as well as increasing student satisfaction.

Kaynakça

  • 1. What is physiotherapy? https://www.wcpt.org/what-is-physical-therapy (Erişim Tarihi: 20.08.2024).
  • 2. Arslan, İ., & Atıcı, E. (2019). Fizyoterapistlerin İş Yüküne Bağlı Kas-İskelet Sistemi Yaralanmalarının Sağlık Hizmeti Sunumu Üzerine Etkileri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(2), 76-85.
  • 3. Gürses, H. N., Alemdaroğlu, İ., Tanriverdi, M., & Gör, A. (2014). Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. Turk J Physiother Rehabil, 25(1), 16-27.
  • 4. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Çekirdek Eğitim Programı 2016. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi- programlari/fizyotreapi_cekirdek_egitim_programi.pdf. (Erişim Tarihi: 20.08.2024)
  • 5. Özdemirkan, T., Şenlik, Z. B., & Şimşek, A. Ç. (2020). Sağlıklı aktif başarılı yaşlanma. Turkey Health Literacy Journal, 1(1), 51-57.
  • 6. Yıldırım, N. Ü., Demirdel, S., Hasgül, E., & Koç, N. (2023). Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilincine Etkisi. Geriatrik Bilimler Dergisi, 6(2), 81-93.
  • 7. Kayıhan H. (2009). Geriatride Fizyoterapi cee Rehabilitasyon. Akademik Geriatri Dergisi, 1, 82-9.
  • 8. Candiri, B., & Talu, B. (2023). Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölüm profilinin yıllara göre incelenmesi. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 10(91), 96-101.
  • 9. 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat? MevzuatNo=3308&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5. (Erişim Tarihi: 21.08.2024)
  • 10. Gürses H. N., Alemdaroğlu İ., Tanrıverdi M. (2014). Türkiye’de fizyoterapi ve rehabilitasyon fakülte bölümü/yüksekokullarının incelenmesi ve müfredat analizi, Turk J Physiother Rehabil. 2014; 25(1): 16-27.
  • 11. Öhman, A., Hägg, K., & Dahlgren, L. (2005). A stimulating, practice-based job facing increased stress– Clinical supervisors’ perceptions of professional role, physiotherapy education and the status of the profession. Advances in Physiotherapy, 7(3), 114-122.
  • 12. Higgs, J., Hunt, A., Higgs, C., & Neubauer, D. (1999). Physiotherapy education in the changing international healthcare and educational contexts. Advances in Physiotherapy, 1(1), 17-26
  • 13. French, H. P., & Dowds, J. (2008). An overview of continuing professional development in physiotherapy. Physiotherapy, 94(3), 190-197
  • 14. Morris, J. (2002). Current issues of accountability in physiotherapy and higher education: implications for physiotherapy educators. Physiotherapy, 88(6), 354-363.
  • 15. Hacettepe Üniversitesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Fakültesi, Araştırma laboratuvarları, https://lab.hacettepe.edu.tr/tr/laboratuvarlar/fizik_tedavi_ve_rehabilitasyon_fakultesi-6 (Erişim Tarihi: 20.08.2024)
  • 16. Gazi Üniversitesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, Araştırma ve Uygulama Üniteleri, https://sbf- ftr.gazi.edu.tr/view/page/287564/laboratuvarlar (Erişim Tarihi: 20.08.2024)
  • 17. Gürbulak, E. Ç., Akçay, A., Kanbur, M., Ekinci, G., Yüceel, H. A., Güngör, G., ve ark. (2023). Veteriner Hekimlik Eğitiminde Klinik Beceri Laboratuvarının Mesleki Eğitime Katkısının Araştırılması. Erciyes Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi, 20(3), 192-197.
  • 18. Ünsal-Atan, Ş., Güleç-Şatır, D., Öztürk, R., Kavlak, O., Saruhan, A., Güneri, E. S., ve ark. (2019). Obstetrik becerilerin geliştirilmesinde gerçekliğe yakınlığı yüksek doğum simülatörü kullanımının hemşirelik öğrencilerinin memnuniyet ve performansı üzerine etkisi. Florence Nightingale Hemsirelik Dergisi, 27(1), 1.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fizyoterapi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gürkan Günaydın 0000-0003-3432-6431

Aslıhan Büyüköztürk Karul 0000-0002-3738-2888

Gül Öznur Karabıçak 0000-0003-3248-0638

Özge Ece Günaydın 0000-0001-8652-2122

Sercan Aykar 0000-0002-2843-077X

Ayşe Kübra Söyler 0000-0002-0643-0517

Ahmet Gökkurt 0000-0001-9127-3159

Fettah Saygılı 0000-0001-6450-6666

Ayten Taşpınar 0000-0001-7918-2457

Ayden Çoban 0000-0002-2189-2488

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 27 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 15 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Günaydın, G., Büyüköztürk Karul, A., Karabıçak, G. Ö., Günaydın, Ö. E., vd. (2025). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Uygulama Ünitesi Öğrenci Memnuniyetinin Değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(1), 122-129. https://doi.org/10.46237/amusbfd.1539532