Hayat tarzı terimi bugünlerde çok popüler. Yalnız, bu terim belirli statü gruplarına ayırt edici göndermeler yapmaktadır. Bu terim; Bireyselliği, kendini ifade etmeyi ve üsluplu bir öz bilinci çağrıştırmaktadır. Bir kimsenin bedeni, yine o kimsenin giyimi kullanmış olduğu arabanın modeli yine o kişinin öz bilincini yansıttığı anlamına gelmektedir. Hayat tarzı terimi, tüketim çağında bireylerin farkında olmadan da olsa hayatının merkezine bu şekilde konumlanmış durumdadır. Kısacası “Tüketim Kültürü” terimini kullanmak günümüzde ürünlerin merkezi bir yer işgal ettiği anlamına gelmektedir. Kent kültürleri ve postmodern hayat tarzları hayat projesi kavramından yola çıkarak kentlerin ayırt edici kültür özelliklerinin olduğundan bahsetmektedir. Bunlara örnek olarak binalar veya kent kültürüne ait bazı sosyal aktiviteler gösterilebilir. Örneğin basketbol yerine golf sporunu tercih etmek veya özellikle sanat filmleri seyretmek, halk oyunları yerine bale dersleri almak. Bütün bunlar postmodern kent kültürleri olarak adlandırılmakta ve simgesel hiyerarşi kavramını doğurmakta.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |
ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL ISSN: 2667-5471