Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kent Kültürü ve Postmodern Hayat Tarzının Tüketime Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 53 - 62, 02.08.2019

Öz

Hayat tarzı terimi bugünlerde çok popüler. Yalnız, bu terim belirli statü gruplarına ayırt edici göndermeler yapmaktadır. Bu terim; Bireyselliği, kendini ifade etmeyi ve üsluplu bir öz bilinci çağrıştırmaktadır. Bir kimsenin bedeni, yine o kimsenin giyimi kullanmış olduğu arabanın modeli yine o kişinin öz bilincini yansıttığı anlamına gelmektedir. Hayat tarzı terimi, tüketim çağında bireylerin farkında olmadan da olsa hayatının merkezine bu şekilde konumlanmış durumdadır. Kısacası “Tüketim Kültürü” terimini kullanmak günümüzde ürünlerin merkezi bir yer işgal ettiği anlamına gelmektedir. Kent kültürleri ve postmodern hayat tarzları hayat projesi kavramından yola çıkarak kentlerin ayırt edici kültür özelliklerinin olduğundan bahsetmektedir. Bunlara örnek olarak binalar veya kent kültürüne ait bazı sosyal aktiviteler gösterilebilir. Örneğin basketbol yerine golf sporunu tercih etmek veya özellikle sanat filmleri seyretmek, halk oyunları yerine bale dersleri almak. Bütün bunlar postmodern kent kültürleri olarak adlandırılmakta ve simgesel hiyerarşi kavramını doğurmakta.

Kaynakça

  • Altıntaş, O., & Eliri, İ. (2012). Birey Toplum İlişkisinde Kent Kültürü, Kamusal Alan ve Onda Şekillenen Sanat Olgusu. İDİL Sanat ve Dil Dergisi, 1(5), 61-74. Adıgüzel, O., Batur, H. Z., ve Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve Y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: Mobil yakalılar, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2014/1(19).165-182 Bocock, R. (1997). Tüketim. Ankara: Dost Kitabevi. Çağlar, N. (2008). “Postmodern Anlayışta Siyaset ve Kimlik”. S. Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 13, Sayı:3. Çoşgun, M. (2012). Popüler Kültür ve Tüketim Toplumu. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 837-850. Demirkaya, H., Akdemir, A., Karaman, E. ve Atan Ö. (2015). Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması, İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(1). 186-205. Ergur, A. (2008). “Sanayi ve Sanayi-Sonrası Sektör Çalışanlarında Kimlik Stratejisi Olarak Tüketimin Sınıf Ölçülerini Görünmezleştirici Etkisi”, Toplum ve Bilim, Sayı: 112:7-30. Erinç, S. M. (1994). Postmodernizm’in tanımı. Featherstone Mike (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Çev. Mehmet Küçük, İstanbul, Ayrıntı Yayınları. Göksel, A., & Güneş, G. (2017). Kuşaklar Arasi Farklılaşma: X Ve Y Kuşaklarının Örgütsel Sessizlik Davranışı Bağlamında Analizi. Gazi Universitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi, 19(3), 807. Harvey David (2010). Postmodern Durum, Çev. Sungur Savran, İstanbul, Metis Yayınları. Koçak, H. (2011). Kent-Kültür İlişkisi Bağlamında Türkiye‟de Değişen ve Dönüşen Kentler‟. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. Cilt 2. Kültür ve Turizm Bakanlığı, I. Milli Kültür Şurası, “Genelde Kültür ve Temel Değerler Komisyonu Raporu”, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayını, 1938. Meriç, C. (1986). Kültürden İrfana. İstanbul: İnsan Yayınları. Odabaşı, Y. (1999). Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumun Tüketen Topluma Dönüşümü. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Öz, Ü. (2015). XYZ Kuşaklarının Analizi ve Y Kuşağının Örgütsel Bağlılık Düzeyi Analizi. Yüksek Lisans Tezi. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, s.11. Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2016). Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3(2), 1-15. Sarup Madan, Postyapısalcılık ve Postmodernizm, Çev: A.B.GÜÇLÜ, Ark Yayınları, Ankara, 1995. Sezal, İhsan, Kentleşme, Alternatif Üniversite- Ağaç Yay., İstanbul, 1992. Soykan Ömer Naci, Türkiye’den Felsefe Manzaraları, Yapı-Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. Uçkaç, L. Kentsel Tasarımın Kent Kimliği Üzerine Etkileri: Keçiören Örneği‟. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. 2006. West, D. (1998). Kıta Avrupa’sı Felsefesine Giriş. (Çev. Ahmet Cevizci). İstanbul: Paradigma Yayınları. Zukın Sharon (1988). “The Postmodern Debate Over Urban Form”, Theory Culture and Society, Sayı: 5:431-446.
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 53 - 62, 02.08.2019

Öz

Kaynakça

  • Altıntaş, O., & Eliri, İ. (2012). Birey Toplum İlişkisinde Kent Kültürü, Kamusal Alan ve Onda Şekillenen Sanat Olgusu. İDİL Sanat ve Dil Dergisi, 1(5), 61-74. Adıgüzel, O., Batur, H. Z., ve Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve Y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: Mobil yakalılar, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2014/1(19).165-182 Bocock, R. (1997). Tüketim. Ankara: Dost Kitabevi. Çağlar, N. (2008). “Postmodern Anlayışta Siyaset ve Kimlik”. S. Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 13, Sayı:3. Çoşgun, M. (2012). Popüler Kültür ve Tüketim Toplumu. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 837-850. Demirkaya, H., Akdemir, A., Karaman, E. ve Atan Ö. (2015). Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması, İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(1). 186-205. Ergur, A. (2008). “Sanayi ve Sanayi-Sonrası Sektör Çalışanlarında Kimlik Stratejisi Olarak Tüketimin Sınıf Ölçülerini Görünmezleştirici Etkisi”, Toplum ve Bilim, Sayı: 112:7-30. Erinç, S. M. (1994). Postmodernizm’in tanımı. Featherstone Mike (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Çev. Mehmet Küçük, İstanbul, Ayrıntı Yayınları. Göksel, A., & Güneş, G. (2017). Kuşaklar Arasi Farklılaşma: X Ve Y Kuşaklarının Örgütsel Sessizlik Davranışı Bağlamında Analizi. Gazi Universitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi, 19(3), 807. Harvey David (2010). Postmodern Durum, Çev. Sungur Savran, İstanbul, Metis Yayınları. Koçak, H. (2011). Kent-Kültür İlişkisi Bağlamında Türkiye‟de Değişen ve Dönüşen Kentler‟. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. Cilt 2. Kültür ve Turizm Bakanlığı, I. Milli Kültür Şurası, “Genelde Kültür ve Temel Değerler Komisyonu Raporu”, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayını, 1938. Meriç, C. (1986). Kültürden İrfana. İstanbul: İnsan Yayınları. Odabaşı, Y. (1999). Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumun Tüketen Topluma Dönüşümü. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Öz, Ü. (2015). XYZ Kuşaklarının Analizi ve Y Kuşağının Örgütsel Bağlılık Düzeyi Analizi. Yüksek Lisans Tezi. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, s.11. Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2016). Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3(2), 1-15. Sarup Madan, Postyapısalcılık ve Postmodernizm, Çev: A.B.GÜÇLÜ, Ark Yayınları, Ankara, 1995. Sezal, İhsan, Kentleşme, Alternatif Üniversite- Ağaç Yay., İstanbul, 1992. Soykan Ömer Naci, Türkiye’den Felsefe Manzaraları, Yapı-Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. Uçkaç, L. Kentsel Tasarımın Kent Kimliği Üzerine Etkileri: Keçiören Örneği‟. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. 2006. West, D. (1998). Kıta Avrupa’sı Felsefesine Giriş. (Çev. Ahmet Cevizci). İstanbul: Paradigma Yayınları. Zukın Sharon (1988). “The Postmodern Debate Over Urban Form”, Theory Culture and Society, Sayı: 5:431-446.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Leman Nida Yıldırım

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, L. N. (2019). Kent Kültürü ve Postmodern Hayat Tarzının Tüketime Etkisi. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 53-62.

21561

ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL  ISSN: 2667-5471


21538     21569    21539    21537     22512

 21536 21570    21571  21813