Bu çalışmada medya içeriklerinin ‘’ televizyon içeriklerinin ‘’ ve sosyal medya mecralarının kurumsal kimlik ve bireysel kimlik oluşumundaki görevi, yeri ve önemi analiz edilmiştir. Özellikle Türk televizyon temsil, konsept ve içerikleri ile fotoğrafve video paylaşım ağı Instagram üzerinden yapılan paylaşımların ve televizyondaki temsillerin, bireysel kimliğin oluşumuna etkisi, bireysel kimliğe katkısı ve bireysel kimliğin sürdürülebilmesi noktalarında önemi belirlenmeye çalışılmıştır. Paylaşım platformu altında bulunan gönderiler, kullanılan mekân, her içerik özelinde tercih edilen kıyafet, paylaşım yapılan tarih ve saat unsurları dikkate alınarak belirlenmekte ve paylaşılmaktadır. Bu durumda kimliksel kazanım ve belirleyicilerin içeriklere de yansıması kaçınılmaz olmaktadır. Bu süre gelen paylaşımlarda birçok konuya örnek oluşturmakta ve bu tip çalışmalarda mercek altına alınmaktadır. Çalışmada niceliksel araştırma yöntemi içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Günümüz medya sektörünün ve ekran yüzünün en önemli isimlerinden olan Acun Ilıcalıörneği üzerinden konuya yaklaşılmıştır. Acun Ilıcalı’ nınInstagram hesabı ve sahibi olduğu TV kanalı TV8 üzerinden yapılan paylaşımlar, ortaya konulan medya temsilliği ve TV kanal sahipliği noktasında içerik analizi tekniği kullanılarak sağlamış olduğu bireysel kimlik açıklanmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 3 |
ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL ISSN: 2667-5471