Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurum Kimliğinin Kavramsal Olarak Sınıflandırılması Bireysel Kimlik: Türk Televizyonunda Acun Ilıcalı Örneği

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 3, 29 - 42, 25.10.2019

Öz

Bu çalışmada medya içeriklerinin ‘’ televizyon içeriklerinin ‘’ ve sosyal medya mecralarının kurumsal kimlik ve bireysel kimlik oluşumundaki görevi, yeri ve önemi analiz edilmiştir. Özellikle Türk televizyon temsil, konsept ve içerikleri ile fotoğrafve video paylaşım ağı Instagram üzerinden yapılan paylaşımların ve televizyondaki temsillerin, bireysel kimliğin oluşumuna etkisi, bireysel kimliğe katkısı ve bireysel kimliğin sürdürülebilmesi noktalarında önemi belirlenmeye çalışılmıştır. Paylaşım platformu altında bulunan gönderiler, kullanılan mekân, her içerik özelinde tercih edilen kıyafet, paylaşım yapılan tarih ve saat unsurları dikkate alınarak belirlenmekte ve paylaşılmaktadır. Bu durumda kimliksel kazanım ve belirleyicilerin içeriklere de yansıması kaçınılmaz olmaktadır. Bu süre gelen paylaşımlarda birçok konuya örnek oluşturmakta ve bu tip çalışmalarda mercek altına alınmaktadır. Çalışmada niceliksel araştırma yöntemi içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Günümüz medya sektörünün ve ekran yüzünün en önemli isimlerinden olan Acun Ilıcalıörneği üzerinden konuya yaklaşılmıştır. Acun Ilıcalı’ nınInstagram hesabı ve sahibi olduğu TV kanalı TV8  üzerinden yapılan paylaşımlar, ortaya konulan medya temsilliği ve TV kanal sahipliği noktasında içerik analizi tekniği kullanılarak sağlamış olduğu bireysel kimlik açıklanmaya çalışılmıştır. 

Kaynakça

  • Altuntaş, C.& Türker, D. (2012). Sürdürülebilir tedarik zincirleri: sürdürülebilirlik raporlarının içerik analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(3), 39-64. Akça, E. B. (2007) Kimlik, Medya ve Temsil. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Aydınalp, G. I. (2014). İmaj Üretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Bakan, Ö. (2005). Kurumsal Kimlik. Konya: Tablet Kitapevi. Balci, Ş. (2007). Negatif Siyasal Reklâmlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanimi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 73-106. Canöz, N. (2015). Hizmet Sektöründe Kurumsal İmaj Algısı. Konya: Palet Yayınları. Çetin, S., & Tekiner, M. A. (2015). Kurumsal İmajın Temel Belirleyicileri: Emniyet Teşkilatı Örneklemi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 418-440. McNally, D. & Speak, K. D. (2003) Kendi Markanız Olun Sıradan Bir Marka Olmaktan Nasıl Kurtulursunuz?. İstanbul: Morpa Kültürel Yayınları Giddens, A. (2010). Modernite ve Bireysel-Kimlik. (Ü. Taylıcan, Çev.) İstanbul: Say Yayınları. Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., & Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-199. Hatch, M. J., & Schultz, M. (2011). Marka Girişimi. (D. Arı, A. Hande, Ö. Eldaş, & T. Karagüzel, Çev.) İstanbul: Brandage Yayınları. İzmiroğlu, M. (2016). Aile Şirketlerinde Kurumsal Kimlik Ve Yönetişim. İzmir: Ticaret Yayınları. Okay, A. (2013). Kurum Kimliği (7. b.). İstanbul: Derin Yayınları. Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., & Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173). Sözbilir, M., Güler, G., & Çiltaş, A. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12, 565-580. Thiel, P. (2016). Sıfırdan Bire. (E. C. Göksoy, Çev.) İstanbul: Pegasus Yayınları. Tuna, A. A., & Muharrem, T. (2007). Kurumsal Kimlik Yönetimi . Ankara: Detay Yayıncılık. Uzoğlu, S. (2001). Kurumsal kimlik, kurumsal kültür ve kurumsal imaj. Uzuntaş, A. (2013). Etkili iletişim: anlatabilmek ve anlayabilmek. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 11-30. Yaman, H.,& Erdoğan, Y. (2007). İnternet kullanımının Türkçeye etkileri: Nitel bir araştırma. Journal of Language andLinguisticStudies, 3(2). Yılmaz, R. A. (2007). Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı: 1960-1990 Yılları Arası Milliyet Gazetesi Reklamlarına Yönelik Bir İçerik Analizi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(4), 143-155.
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 3, 29 - 42, 25.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Altuntaş, C.& Türker, D. (2012). Sürdürülebilir tedarik zincirleri: sürdürülebilirlik raporlarının içerik analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(3), 39-64. Akça, E. B. (2007) Kimlik, Medya ve Temsil. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Aydınalp, G. I. (2014). İmaj Üretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Bakan, Ö. (2005). Kurumsal Kimlik. Konya: Tablet Kitapevi. Balci, Ş. (2007). Negatif Siyasal Reklâmlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanimi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 73-106. Canöz, N. (2015). Hizmet Sektöründe Kurumsal İmaj Algısı. Konya: Palet Yayınları. Çetin, S., & Tekiner, M. A. (2015). Kurumsal İmajın Temel Belirleyicileri: Emniyet Teşkilatı Örneklemi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 418-440. McNally, D. & Speak, K. D. (2003) Kendi Markanız Olun Sıradan Bir Marka Olmaktan Nasıl Kurtulursunuz?. İstanbul: Morpa Kültürel Yayınları Giddens, A. (2010). Modernite ve Bireysel-Kimlik. (Ü. Taylıcan, Çev.) İstanbul: Say Yayınları. Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., & Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-199. Hatch, M. J., & Schultz, M. (2011). Marka Girişimi. (D. Arı, A. Hande, Ö. Eldaş, & T. Karagüzel, Çev.) İstanbul: Brandage Yayınları. İzmiroğlu, M. (2016). Aile Şirketlerinde Kurumsal Kimlik Ve Yönetişim. İzmir: Ticaret Yayınları. Okay, A. (2013). Kurum Kimliği (7. b.). İstanbul: Derin Yayınları. Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., & Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173). Sözbilir, M., Güler, G., & Çiltaş, A. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12, 565-580. Thiel, P. (2016). Sıfırdan Bire. (E. C. Göksoy, Çev.) İstanbul: Pegasus Yayınları. Tuna, A. A., & Muharrem, T. (2007). Kurumsal Kimlik Yönetimi . Ankara: Detay Yayıncılık. Uzoğlu, S. (2001). Kurumsal kimlik, kurumsal kültür ve kurumsal imaj. Uzuntaş, A. (2013). Etkili iletişim: anlatabilmek ve anlayabilmek. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 11-30. Yaman, H.,& Erdoğan, Y. (2007). İnternet kullanımının Türkçeye etkileri: Nitel bir araştırma. Journal of Language andLinguisticStudies, 3(2). Yılmaz, R. A. (2007). Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı: 1960-1990 Yılları Arası Milliyet Gazetesi Reklamlarına Yönelik Bir İçerik Analizi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(4), 143-155.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Babacan 0000-0003-0315-8578

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Babacan, M. (2019). Kurum Kimliğinin Kavramsal Olarak Sınıflandırılması Bireysel Kimlik: Türk Televizyonunda Acun Ilıcalı Örneği. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 29-42.

21561

ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL  ISSN: 2667-5471


21538     21569    21539    21537     22512

 21536 21570    21571  21813