Girişimcilik, fikrin eyleme geçmesindeki bireyin yeteneğini ifade eden bir kavramdır. Yenilik, yaratıcılık ve değişim yaratmak, girişimci olmak için gerekli olan temel özelliklerin başında gelmektedir. Bunun dışında, risk almak, öncü olmak ve rekabetçi düşünme becerisine sahip olmak da, girişimci düşüncenin temellerini oluşturan bileşenlerdendir. Bu araştırma ile ilköğretim öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin tespit edilmesi ve girişimcilik eğiliminin cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba eğitim durumu, anne-baba çalışma durumu ve okul dışı düzenli çalışma deneyimlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın örneklemi 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılında Bursa ilinde öğrenim gören 4159 kız ve 3396 erkek olmak üzere toplam 7555 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Sontay ve Karamustafaoğu (2019) tarafından geliştirilmiş olan Girişimcilik Ölçeğinden faydalanılmıştır. Veriler, normal dağılım göstermediğinden parametrik olmayan istatistiklerden Mann Whitney U testi ve Kruskal-Wallis H testi ile analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, ilköğretim öğrencilerinin girişimcilik niyetlerinin olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin girişimcilik niyetlerinin cinsiyet, aile durumları ve sınıf düzeyine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |
ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL ISSN: 2667-5471