2020 yılı başından itibaren dünyada ortaya çıkan koronavirüs enfeksiyonu hemen hemen bütün ülkelerde hızla artarak küresel
bir pandemi boyutunu almıştır. Ülkeler pandemi sürecini en az etkiyle atlatabilmek için her alanda birtakım önlemler almak zorunda
kalmışlardır. Eğitim kurumlarının çoğunda yüz yüze eğitime ara verilmişitr. Bu doğrultuda temel insan haklarından biri olan eğitim
ihtiyacının karşılanması için çoğu ülkede uzaktan eğitim uygulamalarına yönelinmiştir. Türkiye’de de Milli Eğitim Bakanlığı
tarafından okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde acil uzaktan eğitim uygulamalarına geçilmiştir. Pandemi sürecinde, uzaktan
eğitim uygulamalarına ilişkin öğretmenlerin görüşleri, uzaktan eğitimin niteliği, avantajları, dezavantajları ve sınırlılıkları konusunda
yerinde tespitler geliştirebilmek için önemlidir. Daha sağlıklı ve verimli bir eğitimin verilebilmesi için, öğretmenlerden gelecek
geribildirimlerle karşılaşılan olumsuz durumların tespit edilmesi gerekmektedir. Pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim
uygulamalarına yönelik bakış açılarını incelemeyi, karşılaşılan problemleri belirleyerek öneriler getirmeyi hedefleyen bu araştırmada,
nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında çalışan 82 öğretmen gönüllü
olarak katılmıştır.
Coronavirus infection emerging in the world since the beginning of 2020, it has rapidly increased in almost all countries and has
become a global pandemic. Countries have had to take certain measures in every field in order to overcome the pandemic process with
the least impact. Face-to-face education has been suspended in most educational institutions. In this direction, in order to meet the
education need, which is one of the basic human rights, distance education practices have been directed to many countries. by the
Ministry of Education in Turkey preschool, elementary school, was introduced to the immediate application of distance education in
junior high and high school. Teachers' views on distance education practices during the pandemic process are important in order to
develop on-site determinations about the quality, advantages, disadvantages and limitations of distance education. In order to provide
a healthier and more efficient education, it is necessary to determine the negative situations encountered with the feedback from the
teachers. 82 teachers working in state schools affiliated to the Ministry of National Education voluntarily participated in this study, in
which quantitative research method was used. This research aims to examine teachers' views on distance education during the
pandemic process, to identify the problems encountered and to make suggestions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |
ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL ISSN: 2667-5471