Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GENÇLİK LİDERLİK ÖZELLİKLERİ: KONYA’DA BİR UYGULAMA

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 178 - 186, 22.03.2022

Öz

Bu çalışmada gelecekte yaşadıkları ülke ve toplumda söz sahibi olacak gençlerin liderlik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Gençlerin liderlik özellikleri ile ilgili literatürde farklı çalışmalar mevcuttur. Bu özellikler kültürel yapıya ve bulunulan duruma göre
değişiklik gösterebilmektedir. Üniversite öğrencilerinin gençlik liderlik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla Konya Necmettin
Erbakan Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi’nde eğitim göre 572 öğrenciye online anket uygulanmıştır. Yapılan analizler
sonucunda gençlik liderlik özellikleri cinsiyete göre farklılık göstermezken yaşa göre farklılık göstermektedir. Ayrıca gençlik liderlik
özelliklerinde mücadele isteği ve hedef koyma, grup becerileri güven duyma ve güvenilir olma, karar verme becerileri, problem çözme
becerileri ve sorumluluk duygusunun önemli olduğu yapılan analizler sonucunda belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akıllı, M., Yenel, F., & Aktas, I. (2018). An Analysis on the Leadership Characteristics of Sports High School Students in Terms of Some Predictor Variables. i-Manager's Journal on School Educational Technology, 14(3), 6.
  • Bolden, R. (2004). What is leadership?. Centre for Leadership Studies, University of Exeter.
  • Brumbaugh, L. M. (2013). Adult perceptions of youth leadership development. Baton Rouge, LA: Louisiana State University
  • Campbell, D., & Erbstein, N. (2012). Engaging youth in community change: Three key implementation principles. Community Development, 43(1), 63-79.
  • Cansoy, R. (2015). Türkiye’de ortaöğretim okullarındaki öğrencilerin gençlik liderlik özelliklerinin incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Cansoy, R., & Turan, S. (2016). Gençlik liderlik özellikleri ölçeği: güvenirlik ve geçerlik çalışması. Türkiye Eğitim Dergisi, 1(1), 19-39.
  • Chan, D. W. (2000). Assessing leadership among Chinese secondary students in Hong Kong: The use of the Roets Rating Scale for Leadership. Gifted Child Quarterly, 44(2), 115-122.
  • Delgado, M., & Staples, L. (2007). Youth-led community organizing: Theory and action. Oxford University Press.
  • Erpalabıyık, B. (2018). Üniversite öğrencilerinin gençlik liderlik özellikleri ile benlik saygısı ve özgüven algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Siirt: Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ertaş, H., ve Kıraç, R. (2019). Sağlık yönetimi öğrencilerinin liderlik ve duygusal zeka düzeylerinin incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 23(80), 247-262.
  • Langton, N., Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Fundamentals of organizational behaviour. Pearson Education Canada.
  • Osborne, C. (2021). Essential Managers: Leadership. Dorling Kindersley.
  • Tokmak, M. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özellikleri ve Özgüven Düzeyleri Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma. Business & Management Studies: An International Journal, 8(1), 1-19.
  • Saylık, A., & Sabri, A. N. I. K. Üniversite Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 245-262.
  • Smith, M., Beck, J., Cooper, C.L., Cox, C., Ottaway, D. and Talbot, R. (1982). Introducing Organizational Behaviour. London: Macmillan.

YOUTH LEADERSHİP CHARACTERISTICS OF UNIVERSITY STUDENTS: AN APPLICATION IN KONYA

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 178 - 186, 22.03.2022

Öz

In this study, it is aimed to determine the leadership characteristics of young people who will have a say in the country and society
they live in in the future. There are different studies in the literature on the leadership characteristics of young people. These features
may vary according to the cultural structure and the situation. In order to determine the youth leadership characteristics of university
students, an online questionnaire was applied to 572 students according to education at Konya Necmettin Erbakan University, Faculty
of Applied Sciences. As a result of the analysis, youth leadership characteristics do not differ according to gender, but differ according
to age. In addition, it has been determined as a result of the analyzes that the will to struggle and goal setting, group skills, confidence
and reliability, decision-making skills, problem-solving skills and sense of responsibility are important in youth leadership
characteristics.

Kaynakça

  • Akıllı, M., Yenel, F., & Aktas, I. (2018). An Analysis on the Leadership Characteristics of Sports High School Students in Terms of Some Predictor Variables. i-Manager's Journal on School Educational Technology, 14(3), 6.
  • Bolden, R. (2004). What is leadership?. Centre for Leadership Studies, University of Exeter.
  • Brumbaugh, L. M. (2013). Adult perceptions of youth leadership development. Baton Rouge, LA: Louisiana State University
  • Campbell, D., & Erbstein, N. (2012). Engaging youth in community change: Three key implementation principles. Community Development, 43(1), 63-79.
  • Cansoy, R. (2015). Türkiye’de ortaöğretim okullarındaki öğrencilerin gençlik liderlik özelliklerinin incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Cansoy, R., & Turan, S. (2016). Gençlik liderlik özellikleri ölçeği: güvenirlik ve geçerlik çalışması. Türkiye Eğitim Dergisi, 1(1), 19-39.
  • Chan, D. W. (2000). Assessing leadership among Chinese secondary students in Hong Kong: The use of the Roets Rating Scale for Leadership. Gifted Child Quarterly, 44(2), 115-122.
  • Delgado, M., & Staples, L. (2007). Youth-led community organizing: Theory and action. Oxford University Press.
  • Erpalabıyık, B. (2018). Üniversite öğrencilerinin gençlik liderlik özellikleri ile benlik saygısı ve özgüven algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Siirt: Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ertaş, H., ve Kıraç, R. (2019). Sağlık yönetimi öğrencilerinin liderlik ve duygusal zeka düzeylerinin incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 23(80), 247-262.
  • Langton, N., Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Fundamentals of organizational behaviour. Pearson Education Canada.
  • Osborne, C. (2021). Essential Managers: Leadership. Dorling Kindersley.
  • Tokmak, M. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özellikleri ve Özgüven Düzeyleri Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma. Business & Management Studies: An International Journal, 8(1), 1-19.
  • Saylık, A., & Sabri, A. N. I. K. Üniversite Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 245-262.
  • Smith, M., Beck, J., Cooper, C.L., Cox, C., Ottaway, D. and Talbot, R. (1982). Introducing Organizational Behaviour. London: Macmillan.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Özer Topaloğlu 0000-0002-7092-7624

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özer Topaloğlu, E. (2022). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GENÇLİK LİDERLİK ÖZELLİKLERİ: KONYA’DA BİR UYGULAMA. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 178-186.

21561

ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL  ISSN: 2667-5471


21538     21569    21539    21537     22512

 21536 21570    21571  21813