Bu çalışmada gelecekte yaşadıkları ülke ve toplumda söz sahibi olacak gençlerin liderlik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Gençlerin liderlik özellikleri ile ilgili literatürde farklı çalışmalar mevcuttur. Bu özellikler kültürel yapıya ve bulunulan duruma göre
değişiklik gösterebilmektedir. Üniversite öğrencilerinin gençlik liderlik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla Konya Necmettin
Erbakan Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi’nde eğitim göre 572 öğrenciye online anket uygulanmıştır. Yapılan analizler
sonucunda gençlik liderlik özellikleri cinsiyete göre farklılık göstermezken yaşa göre farklılık göstermektedir. Ayrıca gençlik liderlik
özelliklerinde mücadele isteği ve hedef koyma, grup becerileri güven duyma ve güvenilir olma, karar verme becerileri, problem çözme
becerileri ve sorumluluk duygusunun önemli olduğu yapılan analizler sonucunda belirlenmiştir.
In this study, it is aimed to determine the leadership characteristics of young people who will have a say in the country and society
they live in in the future. There are different studies in the literature on the leadership characteristics of young people. These features
may vary according to the cultural structure and the situation. In order to determine the youth leadership characteristics of university
students, an online questionnaire was applied to 572 students according to education at Konya Necmettin Erbakan University, Faculty
of Applied Sciences. As a result of the analysis, youth leadership characteristics do not differ according to gender, but differ according
to age. In addition, it has been determined as a result of the analyzes that the will to struggle and goal setting, group skills, confidence
and reliability, decision-making skills, problem-solving skills and sense of responsibility are important in youth leadership
characteristics.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |
ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL ISSN: 2667-5471