Toplumların geçmişiyle ilişki kurdukları, kültürel mirasımızın önemli eserleri olan tarihsel mekânların, ülkemizin geleceği olan
gençlere/öğrencilere öğretilmesinde, oyun temelli yöntemle (Hazine avı etkinliği) öğrenim gören öğrenciler ile geleneksel yönteme göre
öğrenim gören öğrencilerin tarihsel mekân bilgileri arasında anlamlı düzeyde bir farklılık olup olmadığını ortaya koymak, çalışmamızın
amacıdır. Araştırma, Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM)’nde öğrenim gören ve 12-14 yaş aralığında olan öğrenciler arasında
uygulanmıştır. Araştırmada, kullanılan deneysel desen, deney grubu üzerinde etkisi incelenen bağımsız değişken “Oyun temelli öğrenme
yaklaşımı”dır. Kontrol grubunda ise, geleneksel öğretime dayalı bir yaklaşım izlenmiştir. Deney ve kontrol grubu rastgele seçilmiştir. Her
iki grupta da aynı bağımlı değişken olarak, “tarihsel mekân bilgisi” gözlenmiştir. Ön test, son test puanları kullanılarak gruplar arasında
ve grup içinde karşılaştırmalar yapılmıştır. Tarihsel mekân bilgisi testinden alınan puanlar hesaplandıktan sonra veri setinin normal dağılım
gösterme durumu incelenmiştir. Bunun için IBM SPSS Statistics programı kullanılarak, Q-Q plot grafiğine, çarpıklık ve basıklık
katsayılarına, kutu-çizgi grafiğine, histograma ve Shapiro-Wilk Testine bakılarak incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucu veriler normal
dağılım göstermeyince parametrik olmayan testler kullanılarak analizler yapılmıştır. Bu veriler ışığında “oyun temelli öğrenme” hazine
avı etkinliğinin tarihsel mekân bilgilerini öğrencilere aktarmada geleneksel öğretim metotlarına göre oldukça başarılı olduğu görülmüştür.
Kültürel miras Tarihsel mekân Balıkesir Oyun temelli öğrenme Geleneksel öğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2 |
ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL ISSN: 2667-5471