Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 235 - 243, 06.10.2022

Öz

Kaynakça

  • Ağçoban, S. (2016). Dinsel Şiddet Bağlamında Seta’nın “Almanya’da İslamofobi 2015” Raporunun Değerlendirilmesi. Bilimname, 2016 (32), 147-163.
  • Aktan, E. (2017). Sosyal Medya ve Siyasal Katılım. Eğitim Yayınevi, Konya.
  • Arnhart, L. (2011). Siyasi Düşünce Tarihi. Adres yayınları, Çeviri: Ahmet Kemal Bayram, Ankara.
  • Aziz, A. (2007). Siyasal İletişim. Nobel Yayınları. 2. Basım, Nisan 2007.
  • Aziz, A. (2010). İletişime Giriş. 3. Basım, Hiperlink Yayınları, İstanbul.
  • Bektaş, A. (2013). Kamuoyu İletişim ve Demokrasi. Bağlam Yayınları, Dördüncü Basım, İstanbul.
  • Biber, A. (2014). Toplumsal Şeytan Üçgeni: İktidar, Hegemonya ve Propaganda. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (21), 28-41.
  • Bostancı, M. (2014). Siyasal İletişim 2.0. Erciyes İletişim Dergisi, 3 (3).
  • Doğan, A, Göker, G. (2018). Siyasal Bilgi ve Siyasal Davranış Bağlamında 2014 Elazığ Yerel Seçimleri Üzerine Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6 (2), 1014-1045.
  • Koç, Ç. (2018). Yeni Medyada İslamofobik Söylemin Üretimi: Facebook Örneği. Medya ve Din Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 211-242.
  • Köseoğlu, Y., Al, H. (2014). Bir Siyasal Propaganda Aracı Olarak Sosyal Medya. Akademik İncelemeler Dergisi (AID), 8 (3), 103-125.
  • Şeker, M. (2022). Kriz yönetimi ve sinerjik liderlik., Krizi Yönetimi ve Liderlik, Ed. Ayşegül Düzgün. Nobel Bilimsel Eserler. 275-290. ISBN: 978-625-433-232-6.
  • Qualter, T. H. (1980) Propaganda Teorisi Ve Propagandanın Gelişimi, Anakara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi.Cilt 35, Sayı 1, ss. 255-307.
  • Tatlı, O. (2016). Zehirli sarmaşık facebook: iletişim, algı ve tutum, İstanbul.
  • Yahoo.com (2019). (https://images.search.yahoo.com).

MEDIA AS A MEANS OF POLITICAL COMMUNICATION: "A REVIEW INTO NEWS OF NEW ZEALAND MOSQUE ATTACKS"

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 235 - 243, 06.10.2022

Öz

The growth of the Muslim population in Europe has begun to raise doubts about European nationalism, and Europeans have expressed at
every opportunity that they do not want them in their own country, discriminating and racism against Muslims there. At a time when social
media is widely used, almost every day we see reports of Muslims being discriminated against or news of discrediting the Muslim
population there. On Friday March Friday, March 15, 49 people were killed in an attack on two mosques in Christchurch, New Zealand,
against Muslims attending Friday prayers. In this article, how this event was approached in the western and American media and in what
dimension it was looked at was measured. The universe of this study consists of all foreign media outlets with news about the terrorist
incident in New Zealand, and the sample is the news sites of "The Guardian", "BBC"," Daily Mirror"," New York Times " newspapers. In
this study, content analysis of the news sites mentioned in the sample about the "mosque attacks in New Zealand" will be carried out. The
analysis will include the themes featured, the news actors involved, and the findings of the extent to which news sites approach the event.
In the study, written news related to the news mentioned in the sample will be examined. The study is limited to news coverage of events
in the city of Christchurch from 15 March to 22 March.

Kaynakça

  • Ağçoban, S. (2016). Dinsel Şiddet Bağlamında Seta’nın “Almanya’da İslamofobi 2015” Raporunun Değerlendirilmesi. Bilimname, 2016 (32), 147-163.
  • Aktan, E. (2017). Sosyal Medya ve Siyasal Katılım. Eğitim Yayınevi, Konya.
  • Arnhart, L. (2011). Siyasi Düşünce Tarihi. Adres yayınları, Çeviri: Ahmet Kemal Bayram, Ankara.
  • Aziz, A. (2007). Siyasal İletişim. Nobel Yayınları. 2. Basım, Nisan 2007.
  • Aziz, A. (2010). İletişime Giriş. 3. Basım, Hiperlink Yayınları, İstanbul.
  • Bektaş, A. (2013). Kamuoyu İletişim ve Demokrasi. Bağlam Yayınları, Dördüncü Basım, İstanbul.
  • Biber, A. (2014). Toplumsal Şeytan Üçgeni: İktidar, Hegemonya ve Propaganda. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (21), 28-41.
  • Bostancı, M. (2014). Siyasal İletişim 2.0. Erciyes İletişim Dergisi, 3 (3).
  • Doğan, A, Göker, G. (2018). Siyasal Bilgi ve Siyasal Davranış Bağlamında 2014 Elazığ Yerel Seçimleri Üzerine Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6 (2), 1014-1045.
  • Koç, Ç. (2018). Yeni Medyada İslamofobik Söylemin Üretimi: Facebook Örneği. Medya ve Din Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 211-242.
  • Köseoğlu, Y., Al, H. (2014). Bir Siyasal Propaganda Aracı Olarak Sosyal Medya. Akademik İncelemeler Dergisi (AID), 8 (3), 103-125.
  • Şeker, M. (2022). Kriz yönetimi ve sinerjik liderlik., Krizi Yönetimi ve Liderlik, Ed. Ayşegül Düzgün. Nobel Bilimsel Eserler. 275-290. ISBN: 978-625-433-232-6.
  • Qualter, T. H. (1980) Propaganda Teorisi Ve Propagandanın Gelişimi, Anakara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi.Cilt 35, Sayı 1, ss. 255-307.
  • Tatlı, O. (2016). Zehirli sarmaşık facebook: iletişim, algı ve tutum, İstanbul.
  • Yahoo.com (2019). (https://images.search.yahoo.com).
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adam Ibrahımzada 0000-0003-3124-3913

Mustafa Temel Bu kişi benim 0000-0003-0828-0660

Yayımlanma Tarihi 6 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ibrahımzada, A., & Temel, M. (2022). MEDIA AS A MEANS OF POLITICAL COMMUNICATION: "A REVIEW INTO NEWS OF NEW ZEALAND MOSQUE ATTACKS". Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 235-243.

21561

ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL  ISSN: 2667-5471


21538     21569    21539    21537     22512

 21536 21570    21571  21813