Son dönemlerde teknolojideki hızlı değişimler, kaos, belirsizlik ve krizler işlerin içeriklerini, yapılış biçimlerini, çalışanlardan beklentileri doğrudan etkilemiştir. İş alanında yaşanan bu değişiklikler kariyer alanındaki sorunlara da yansımış; yeni sorunlarla başa çıkmada yapılandırmacı paradigmayı benimseyen yaklaşımlar işlevsel hale gelmiştir. İşlevsel hale gelen bu yaklaşımlardan birisi de çözüm odaklı kariyer danışmanlığı yaklaşımıdır. Somut, kısa, anlaşılır, çözüme odaklanan ve çabuk sonuç veren doğası sebepleriyle sıklıkla tercih edilen bu anlayışın Türk kültürel kodlarına ve Türkiye’nin mevcut şartlarına göre değerlendirilmesi bu incelemenin temel amacıdır. Literatür bulgularından hareketle yapılan değerlendirmeler sonucunda kariyer alanındaki sorunlarda çözüm odaklı yaklaşımının kullanımının uygun olduğu ve olmadığı durumlar olduğu saptanarak raporlaştırılmıştır.
Çözüm Odaklı Kariyer Danışmanlık Yapılandırmacılık Türk Kültürü
Recent rapid changes in technology have directly affected the content, methods of operation, and expectations of employees in the face of chaos, uncertainty, and crises. These changes in the workplace have also impacted career-related problems, and approaches that adopt a constructivist paradigm in dealing with new problems have become functional. One of these functional approaches is the solution-focused career counseling approach. The primary purpose of this study is to evaluate this approach in terms of Turkish cultural codes and the current conditions in Turkey, as it is often preferred due to its concrete, concise, understandable, solution-focused, and quick nature. The evaluations made based on literature findings show that there are situations where the use of the solution-focused approach is appropriate and situations where it is not, and these have been reported.
Solution-Focused Career Counselling Constructivism Turkish Culture
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |
ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL ISSN: 2667-5471