Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Artırılmış gerçeklik teknolojisinin ilkokul düzeyinde kullanımına ilişkin araştırmaların incelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 1, 29 - 46, 30.06.2024

Öz

Çalışmanın amacı ilkokul düzeyinde önemli endekslerde yer alan artırılmış gerçeklik (AG) teknolojisi ile ilgili eğitim alanında yapılmış makalelerin eğilimini incelemektir. Bu amaç ışığında çalışmalar Bibliyometrik analiz tekniği ile incelenerek mevcut eğilimler oraya çıkarılmıştır. Makaleler seçilip incelenirken Web of Science’ta gelişmiş tarama yapılarak ve anahtar kelimler belirlenerek yalnızca örneklem düzeyi ilkokul olan makalelerin incelenmesine özen gösterilmiştir. Çalışmada yer verilen 187 makale Web of science veri tabanı kullanılarak seçilmiştir. Bibliyometrik analiz sürecinde araştırmalarda anahtar kelime, özet bölümleri, atıf, araştırmacılar ve bu alanda önde gelen dergiler incelenmiştir. Analizler VOS viewer programı ile yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre oyun temelli öğretim alanında sıklıkla çalışmalar yürütülmekte ve AG’nin kullanışlılığı ile ilgili çalışmalar yapılmaya devam etmektedir. Çalışmadan elde edilen diğer bir sonuç nicel araştırmaların daha yoğun olduğudur. Son olarak incelenen çalışmalar doğrultusunda alandaki önemli dergi ve yazarlar belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçların daha anlamlı olarak tartışılması için gelecekteki çalışmalarda içerik analizi yapılması önerilmektedir.

Etik Beyan

Çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim.

Kaynakça

  • Akaslan, D., Ernst, F. B., Sarıışık, G. ve Erdoğan, S. (2018). Sanal gerçeklik uygulamaları için araştırma ve eğitim olanakları. Electronic Turkish Studies, 13(21), 1–20.
  • Akgün, E., & Ustun, A. B. (2023). Mobil artırılmış gerçeklikle öğrenmeye yönelik içerik analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 362-383.
  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin internet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22).
  • Akkoyunlu, B. (1998). Bilgisayar ve eğitimde kullanılması. Çağdaş Eğitimde Yeni Teknolojiler, 3(4), 5.
  • Akkuş, İ., Güzel, Y., & Özhan, U. (2021). Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Konulu Uluslararası Yayınların İçerik Analizi: 2011-2019 Dönemi. SDU International Journal of Educational Studies, 8(1), 36-50.
  • Altınpulluk, H. (2015). Arttırılmış gerçekliği anlamak: Kavramlar ve uygulamalar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(4), 123–131.
  • Altınpulluk, H. (2018). Türkiye’de artırılmış gerçeklikle ilgili hazırlanan tezlerin bibliyometrik analiz yöntemiyle incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 248–272.
  • Arici, F., Yildirim, P., Caliklar, Ş., & Yilmaz, R. M. (2019). Research trends in the use of augmented reality in science education: Content and bibliometric mapping analysis. Computers & Education, 142, 103647. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103647
  • Arıcı, F., & Arıcı, B. (2022). Eğitimde artırılmış gerçeklik uygulamaları ve materyal tasarımı örnekleri. İKSAD.
  • Aydoğdu, F. (2021). Türkiye’de artırılmış gerçeklikle ilgili eğitim alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(2), 338-357.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İlköğretim
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Didem Özbey 0009-0009-7001-9923

Faruk Arıcı 0000-0003-0368-6346

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 13 Haziran 2024
Kabul Tarihi 28 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özbey, D., & Arıcı, F. (2024). Artırılmış gerçeklik teknolojisinin ilkokul düzeyinde kullanımına ilişkin araştırmaların incelenmesi. Anadolu Dil Ve Eğitim Dergisi, 2(1), 29-46.