Deney yöntemi pazarlama kararlarının almmasmda bir veri toplama ve veri analizi aracı olarak yaygm biçimde kullanılmaktadır. Bu yöntemle, açıklayıcı değişkenin yer aldığı ve grupların rassal biçimde oluştmuldur}u gerçek deneme modellerinde karşılaştırma yaparak bir sonuca varabilme ve pazarlama kararlarının bu sonuca daha sağlıklı biçimde alıması söz korıusudur.Deney yöntemi pazarlama kararlan açısından en çok ölçüm ve kestirim amacıyla kullanılmaktadır. Deney yönteminin aşamaları genelde araştırma yöntem biliminin aşamalan ile paralellik göstermektedir. Deney prosedürü en önemli nokta, açıklayıcı açıklayıcı değişkenin (işlem değişkeninin) bilinmesidir. Bir başka deyişle bu değişkenin manipülasyonu mutlaka değişimi yansıtabilmelidir. Deney tasamıı modelleri, klasik tasarımlar ve istatistiki tasarımlar olmak üzere iki grupta toplanmaktadır. Klasik tasarımlar da kendi içlerinde zaman serileri ve kesit tasarımları üzere iki ana bölümde incelemnektedir. Tüm yöntemler açıklandıktan sonra, bu yöntemler iç ve dış geçersizlik kaynaklan açısından karşılaştırılmaktadır. Son olarak da tüketicilerin marka kararlarıyla ilgili olarak bir simülasyon örneği sunulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesileri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 1998 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 1998 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1998 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.