Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OTEL İŞLETMELERİNDE ÖRNEK EDİNME (BENCHMARKING)

Yıl 1998, Cilt: 14 Sayı: 1, 217 - 234, 01.12.1998

Öz

l 980'lerden önce otellerin çoğu, iş stratejisi olarak "kalite güvencesini" benimsemişlerdi. Fakat J 980'lerden sonraki dönemlerde "Toplam Kalite Yönetimi" ni farkettiler ve uygulamaya başladılar. 1 O yıldan daha fazla bir süredir de müşterilere sunulan hizmeti geliştirmek için araçlar, süreçler ve teorilerden faydalanma yoluna gitmektedirler. Bunlardan bir tanesi de örnek edinmedir. Örnek edinmenin birçok türü kullanılabilmektedir. (l) İşletme içi örnek edinme, (2) Rekabetçi örnek edinme, (3) Sektöre] örnek edinme (4) Fonsiyonel örnek edinmedir. Örnek edinme uygulamalarında temel aşamalar değişik kaynaklarda örnek edinilen faaliyete ya da alana bağlı olarak 4 - 6 aşama olarak verilmektedir. Bu çalışmada beş aşamalı bir süreç incelenecektir. Verimliliği ve karlılığı hedefleyen her otel işletmesi örnek edinmeden yararlanabilir. Örnek edinme, bir örgütün müşterilerini tatmin etmesini, işletme yöntemlerini geliştirmesini ve dünya çapında saygınlığa sahip olabilmesini sağlayacak güçlü bir yönetim aracıdır.

Kaynakça

  • Bcnchmarking" Powıeır, Y.2, S.4 (Mart 1995), s.ım-g l.
  • Boxwell, Robcrt J. Hıcn-ndm»arking för Competnfrvc Advantage Ncw York: McOraw Hill Book, ine., 1994.
  • Breiter, Deborah ve Sheryl Fried Klinc " Bcrıchmarking Quafüy Management in Hotel, FIU Hospitality R,eview., (Fall 1995), s. 45 52.
  • Clayton, Tony ve Boh Luchs, "Strategic Benchmarking at ICI Fibres" Long Range Planning, C.27, S.3 (1994), s. 54-63.
  • Çolak, Metin. "Kıyaslama (Berıchmarking)" içinde Toplam Kalite Yönetimi ve Eğitimde Kalite 4. Ulusal Kalite Kongresi (8-9 Kasım 1995) İstanbul, s. 113-119.
  • Deniz, Nevin Döşoğlu "Benchmarking Süreci ve Benchmarking'in Yönetim Desteğinin Önemi" Öneri, C.1, S.6 (Ocak 1997), s.1316.
  • O'Dell, Carla, "Oul of thc Box Benchmarking", Management Review, V.83, S.1 (January 1994), s.63 65.
  • Odabaşı, Yavuz "Pazarlama Yönetiminde Kıyaslama (Benchmarking) Uygulamaları" Dünya (7. l 2. 1995), s.4.
  • Ohinata, Yoshinobu "Benchmarking: The Japanese Experience" Long Range Planning, C.27, S.4 ( 1994), s.4853.
  • Özer, Pınar Süral Yönetsel Bir Araç Olarak Benchmarkiırııg ve Uygulamaya İlişkin Model Önerisi (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi) İzmir: D. E. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997. Vasilash, Gary S. "Benchmarking: A Few Things You Should Think About" Production (June 1994), s. 54-55.
  • Yasin, Mahmoud M. ve Thomas W. Zimmerer, " The Role of Benchmarking in Achieving Continuous Service Quality" lnternational Journal of Comtemporary Hospitality Management C. 7, S.4 (1995), s.27-32.
Yıl 1998, Cilt: 14 Sayı: 1, 217 - 234, 01.12.1998

Öz

Kaynakça

  • Bcnchmarking" Powıeır, Y.2, S.4 (Mart 1995), s.ım-g l.
  • Boxwell, Robcrt J. Hıcn-ndm»arking för Competnfrvc Advantage Ncw York: McOraw Hill Book, ine., 1994.
  • Breiter, Deborah ve Sheryl Fried Klinc " Bcrıchmarking Quafüy Management in Hotel, FIU Hospitality R,eview., (Fall 1995), s. 45 52.
  • Clayton, Tony ve Boh Luchs, "Strategic Benchmarking at ICI Fibres" Long Range Planning, C.27, S.3 (1994), s. 54-63.
  • Çolak, Metin. "Kıyaslama (Berıchmarking)" içinde Toplam Kalite Yönetimi ve Eğitimde Kalite 4. Ulusal Kalite Kongresi (8-9 Kasım 1995) İstanbul, s. 113-119.
  • Deniz, Nevin Döşoğlu "Benchmarking Süreci ve Benchmarking'in Yönetim Desteğinin Önemi" Öneri, C.1, S.6 (Ocak 1997), s.1316.
  • O'Dell, Carla, "Oul of thc Box Benchmarking", Management Review, V.83, S.1 (January 1994), s.63 65.
  • Odabaşı, Yavuz "Pazarlama Yönetiminde Kıyaslama (Benchmarking) Uygulamaları" Dünya (7. l 2. 1995), s.4.
  • Ohinata, Yoshinobu "Benchmarking: The Japanese Experience" Long Range Planning, C.27, S.4 ( 1994), s.4853.
  • Özer, Pınar Süral Yönetsel Bir Araç Olarak Benchmarkiırııg ve Uygulamaya İlişkin Model Önerisi (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi) İzmir: D. E. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997. Vasilash, Gary S. "Benchmarking: A Few Things You Should Think About" Production (June 1994), s. 54-55.
  • Yasin, Mahmoud M. ve Thomas W. Zimmerer, " The Role of Benchmarking in Achieving Continuous Service Quality" lnternational Journal of Comtemporary Hospitality Management C. 7, S.4 (1995), s.27-32.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fermani Maviş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 1998
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Maviş, F. (1998). OTEL İŞLETMELERİNDE ÖRNEK EDİNME (BENCHMARKING). Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 217-234.

88x31.png
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.