Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE LİDER VE GÜÇ KAVRAMININ PAZARLAMA DAĞITIM KANALI YÖNETİMİ AÇISINDAN ÖNEMİ

Yıl 1997, Cilt: 13 Sayı: 1, 81 - 88, 01.12.1997

Öz

-

Kaynakça

  • Beier, F.J. and L.W. Stern 1969. Power in the Channel of Distribution in W. Stern (ed) Distribution Channels: Behavioral Dimensions. Houghton Mifflin Company.
  • Brown, J.R .. R.F. Lusch and l.P. Smith. 1991. Conflict and satisfaction in an industrial channelof distribution. lnternational Journai of Physicial Distribution and logistics Management,Vol. 21, No.6 pp.15-25.
  • Dahi, R.A. 1957. The concept of power, Behavioral Science, Vol. 2 (July), pp.201-215.
  • Drucker. P. F. 1997. Liderler Düşünselliği Harekete Dönüştürürler. Executive Excellence Dergisi, Yıl.1, Sayı 1 .. Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Sti.
  • Erdoğan. İ. 1994. İşletmelerde Davranış, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Emerson, R. M. 1962. Power- Dependence Relations, A m er ic an Sociological Review, Vol. 27 (February), pp. 31-41.
  • Ertürk, M. 1995. İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Frazier, G.L, J.D. Gill and S.H. Kale. 1989. Dealer dependence levels and reciprocal actions in a channel of distribution in a developing country, Journal of Marketing, Vol. 53 (January), pp. ,50-69.
  • Gaski, J.F 1984. The theory of power and conflict in channels of distribution, Journal of Marketing, Vol.48 (Summer), pp.9-29.
  • Gattorna, J. 1978. Channels of distribution conceptualisations, A state of the artreview,European Journal of Marketing,Vol.12-7,pp.471--512.
  • Hardy, K.G. and A.J. Magrath. 1988. Marketing Management, Scott, Foresman and Company.
  • Hunt, S.D., N.M. Ray, V.R. Wood. 1985. Behavioral dimensions of channel distribution: review and synthesis, Journal of Academy of Marketing Science, Vol. 13 (Summer), pp. 1-24.
  • Johnson, J.L., T. Sakano and N. Onzo. 1990. Behavioral relations in across- culture distribution systems: influence, control, and conflict in US­Japanese marketing channels, Journal of lnternational Business Studies, Vol.21, pp.639.
  • Johnson, J.L, T. Sakano, J.A. Cote and N. Onzo 1993. The exercise of ınterfirm power and its repercussions in U.S.- Japanese channei relationships, Journal of Marketing, Vo.57 (April), 1-10.
  • Kotler, P. 1988. Marketing Management, Analysis, Planning and Control, Prentice Hali lnternational Editions.
  • Li, G.Z: and R. P. Dant An exploratory study of exclusive dealing in channel relationships, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol:25, pp.201-213.
  • Lusch, R.F. 1976. Sources of power: Their impact on intrachannel conflict. Journal of Marketing Research, Vol.13 (November), pp.382-90.
  • Lusch, R.F. 1977. Franchisee satisfacition: causes and consequences, Journal of Physical Distribution, Vol.7 (February), pp.128-140.
  • Lusch, R.F. 1982. A modified model of power. Journal of Marketing Research, Vo.7 (February), pp.382-90.
  • Ong, C., G.I. Elliott and R.W. Armstrong. 1990. Power and conflict in Australian petroleum retailing, The lnternational Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Vol. 1, No. 1 (October) pp.
  • Perrot, R. Etkin Liderler . Executive Excellence Dergisi, Yıl.1, Sayı 1.,Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Sti.
  • Raven, B.H. and A. W. Kruglanski 1970. Conflict and Power, in the Structure of Conflict, Paul Swingle (ed.), New York: Holt, Rinehart and Winston, pp.371-382.
  • Robicheaux, R.A. and J. E. Coleman. 1994. The Structure of Marketing Channel Relationships, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol.22, Number, pp. 38-52.
  • Rosenbloom,B. 1991. Marketing Channels: Management Approach, Chicago:Dryden Press.
  • Sibley, S.D. and D.A. Michie.1981. Distribution performance and power sources, international Marketing Management, Vol.1 O, pp.59-65.
  • Stern, L.W. and A.I. EI-Ansary. 1992. Marketing Channels, Prentice­Hall.
  • Tenekecioğlu, B. 1974. Pazarlamada Fiziksel Dağıtım ve Türkiyedeki Uygulama, Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Yayınları, No.128/78.
  • Tek, Ö.B. 1997. Pazarlama İlkeleri Türkiye Uygulamaları Global Yönetimsel Yaklaşım, Geliştirilmiş 7. Baskı. lzmir.
  • Ünüsan, Ç, C. Ennew and M. Wright 1993. Power, conflict and deaier satisfaction in distribution channels: the case of automobile distribution in Turkey, World Marketing Congress, Academy of Marketing Science, Vol. VI, 1993 Addendum, pp. 2-6.
  • Wilkinson, I. 1981. Power, conflict and satisfaction in distribution channels. An empirical study. lnternational Journal of Physical Distribution and Materials Management, Vol.11, No.7, pp.20-30.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesileri
Yazarlar

Çağatay Ünüsan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 1997
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 1997
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünüsan, Ç. (1997). GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE LİDER VE GÜÇ KAVRAMININ PAZARLAMA DAĞITIM KANALI YÖNETİMİ AÇISINDAN ÖNEMİ. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 81-88.

88x31.png
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.