İŞLETMELERDE BENCHMARKİNG'İN ÖNEMİ VE BENCHMARKING UYGULAMASI YAPAN iŞLETMELERDEN ÖRNEKLER
Yıl 1997,
Cilt: 13 Sayı: 1, 311 - 328, 01.12.1997
Özlem Uzun
Nazan Yelkikalan
Kaynakça
- AKAL, Z., "Toplam Kalite Yönetimi ve Performans Ölçme ve Değerlendirme Sistemleri", VERİMLİLİK DERGİSİ ,Toplam Kalite Özel Sayı (1995).
- BAŞ, İ.M., "Şırket Rekabet Gücünü Ölçme ve Geliştirmede Bir Araç; Benchmarking", TEKSTİUİŞVEREN DERGİSİ, S. 199 (Mayıs 1 996).
- BÜYÜKÖZKAN, G., "Performans Sistemi ve Benchmarking Prosesi ile Performans Arttırımı", YA/EM 1996 (Yöneylem Araştırması/Endüstri Mühendisliği) BİLDİRİLER KİTABI, "Üretim ve Hizmet Sektöründe Bilgi Teknolojisi", İstanbul, 1996.
- FITZ-ENZ, J., Benchmarking Staff Performance (How Staff Departments Can Enhance Their Value to The Customer), (San Francisco:Jossey Bass Publishers, 1 993).
- GÜR, J., Kalite Maratonu, (Ankara: Kültür Matbaası, 1996).
- NEMLIOĞLU, S.,Benchmarking (Kıyaslama), Arçelik AŞ. Çayırova işletmesi Kalite Güvence Müdürlüğü, (İstanbul: 1996).
- SCOTT,P.,"Benchmarking",MANAGEMENT ACCOUNTING, C.74, S. 7 (Temmuz/Ağustos, 1996).
- SHETTY, Y.K., "Aiming High: Competitive Benchmarking tor Superior Performance", LONG RANGE PLANNING, C.XXVI, S.1 (1993).
- SMITH,G.A., RITTER,D.,TUGGLE 111,W. P .(Çev.GEZGEN,S.) "Benchmarking-T emel Sorular", Bizden Haberler, (Nisan 1994).
- WATSON, G.H., Strategic Benchmarking: How to Rate Your Company's Performance Against The World's Best, (New York; Chichester: John Wiley, 1993).