Büyük mağazalarda iyi müşteri ilişkileri kurmak ve bunu geliştirmekte başarı ya da başarısızlık diğer faaliyetlerdeki görevlilerin yanı sıra büyük ölçüde mağaza satış personelinin yeterliliğine bağlıdır. Sosyal, politik, ekonomik ve rekabetçi bir ortam içindeki değişen pazar ve iş koşullarında faaliyetlerini sürdüren büyük mağazaların başarısını etkileyen altı temel faktör vardır. Bu faktörler, uygun bir kuruluş yeri; gerekli binalar. fiziksel olanaklar ve mağaza iç düzeni; yeterli bir finansal yapı; üst yöneticilerin bireysel nitelikleri; mağaza pobitikalarırıın etkinliği; ve mağaza personelinin bireysel yeterl iliği, uretkenliği ve mağazaya bağllığıdır. Büyük mağazaların başarısını etkileyen temel faktörlerden altıncısı,
insan faktörünün önemidir. Yeterli satış personeli ve satışları destekleyici personel seçilmedikçe, bu personel etkin bir biçimde eğitilmedikçe, layıkıyla ücretlenmedikçe ve uygun bir biçimde denetlenmedikçe karlı bir mağaza faaliyeti olanaksızdır.
Bu makalede, büyük mağaza başarı faktörlerinden biri olarak ele alınan mağaza satış personelinin eğitimi, amaçları; eğitimin kapsamı; kullanılan yöntemler; tüm satış elemanlarına yönelik genel satış eğitimi; bireysel görevler için özel eğitim; sürekli eğitim; ve eğitim sorumluluğu konuları açısından incelenmeye çalışılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesileri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 1989 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 1989 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1989 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.