Farklılıkların yönetimi kavramı örgütteki çalışanların bireysel farklılıklarını kabul ederek farklılıklara değer veren ve bu farklılıkları örgütün amacı doğrultusunda kullanılmasını sağlayan yaklaşımı ifade etmektedir. Bu çalışmanın temel amacı yönetici ve öğretmenlerin farklılıkların yönetimi algıları ile bilgi paylaşımı davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca farklılıkların yönetiminin alt boyutları ile bilgi türleri arasındaki ilişkilerinde ortaya konulması amaçlanmıştır. Genel tarama modeli kapsamında ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini Ordu ilinin Ünye ilçesindeki kamu ilkokul ve ortaokullarında görev yapan yönetici ve öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın veri kümesi, demografik bilgiler, çalışanların farklılıkların yönetimi algıları ve bilgi paylaşımı düzeyleri doğrultusunda elde edilmiştir. Veriler SPSS aracılığıyla Tanımlayıcı Analiz, Pearson Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi ile değerlendirilmiştir.
Bu doğrultuda elde edilen bulgular sonucunda farklılıkların yönetimi algıları ile bilgi paylaşımı davranışları arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir.
Farklılık Farklılıkların Yönetimi Bilgi Paylaşımı Örtük Bilgi Açık Bilgi
The concept of diversity management refers to the approach that recognizes the individual differences of the employees in the organization and values the differences and enables them to be used for the purpose of the organization. The study is based on the view that the better each individual manages the differences of the community members with whom he or she interacts, the knowledge sharing in these communities will increase. The sample of the research carried out with the relational screening model within the scope of the general screening model is composed of administrators and teachers working in public primary and secondary schools in Unye District of Ordu Province. The reason why the study sample consists of teachers is that teachers, due to their profession, constantly acquire knowledge and share this knowledge with all their students, colleagues and their parents when necessary, regardless of the difference. The data set of the study was obtained in line with demographic information, employees' perceptions of differences management, and levels of knowledge sharing. The data were evaluated by descriptive analysis and Pearson correlation analysis through SPSS. As a result of these findings, it was concluded that there is a moderate and positive relationship between differences management perceptions and knowledge sharing behavior.
Diversity Diversity Management Knowledge Sharing Implicit Knowledge Explicit Knowledge
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesileri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 3 |
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.