Aim: Leisure activities in adolescents with Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) tend to focus on Internet activities, especially online games. Online gaming addiction has been observed in ADHD populations. Game genres and characteristics may affect addiction in ADHD adolescents who play online games. This study aims to contribute to the literature by examining the Internet gaming disorder (IGD) risk effects and game genres of hyperactivity/impulsivity, inattention, and ADHD index separately.
Methods: A total of 884 adolescents playing online games were included. Participants answered the online game features form, Conners-Wells’ adolescent self-report scale—long version and digital gaming addiction scale—short form under the observation of their teachers. Game genres and ADHD symptomatology (Inattention, Hyperactivity/impulsivity, ADHD index) were categorized within themselves.
Results: IGD was significant in all subcomponents of ADHD symptomatology. In all subcomponents, insulting/threatening speeches were found in the chat tab. In the Hyperactivity/impulsivity component, more hours of online gaming and spending real money on in-game advantages were found. In the Inattention and ADHD index, the amount of gaming in the social environment of the adolescents was high. In ADHD symptomatology, no significant results were found in game genres (except sports in the Inattention component).
nclusion: Although levels of online gaming are high in adolescents with ADHD, a bidirectional relationship is likely. We believe that social factors and communicative characteristics are important in relational factors in adolescents. Longitudinal studies should be conducted to answer important empirical questions about the relationship between ADHD-IGD and game genres.
Amaç: Dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu (DEHB) olan ergenlerde boş zaman aktiviteleri internet aktivitelerine, özellikle online oyunlara odaklanma eğilimindedir. DEHB popülasyonlarında çevrimiçi oyun bağımlılığı gözlenmiştir. Çevrimiçi oyun oynayan DEHB’li ergenlerde oyun türleri ve özellikleri bağımlılığı etkileyebilir. Bu çalışma, hiperaktivite/dürtüsellik, dikkatsizlik ve DEHB indeksinin çevrimiçi oyun bağımlılığı risk etkilerini ve oyun türlerini ayrı ayrı inceleyerek literatüre katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Yöntemler: Çevrimiçi oyun oynayan toplam 884 ergen çalışmaya dahil edilmiştir. Katılımcılar, çevrimiçi oyun özellikleri formu, Conners-Wells’in ergen öz bildirim ölçeği - uzun versiyon ve dijital oyun bağımlılığı ölçeği - kısa formunu öğretmenlerinin gözetiminde yanıtladılar. Oyun türleri ve DEHB semptomatolojisi (Dikkatsizlik, Hiperaktivite/dürtüsellik, DEHB indeksi) kendi içinde kategorize edilmiştir.
Bulgular: Çevrimiçi oyun bağımlılığı, DEHB semptomatolojisinin tüm alt bileşenlerinde anlamlıydı. Tüm alt bileşenlerde sohbet sekmesinde aşağılayıcı/tehdit edici konuşmalar saptandı.
Hiperaktivite/dürtüsellik bileşeninde, daha fazla saat çevrimiçi oyun oynama ve oyun içi avantajlar için gerçek para harcama bulundu. Dikkatsizlik ve DEHB indeksinde ergenlerin sosyal çevrelerinde oyun oynama miktarı yüksek saptandı. DEHB semptomatolojisinde oyun türlerinde (Dikkatsizlik bileşenindeki sporlar hariç) anlamlı bir sonuç bulunamadı.
Sonuç: DEHB olan ergenlerde çevrimiçi oyun oynama düzeyleri yüksek olmakla birlikte çift yönlü bir ilişki olasıdır. Ergenlerde ilişkisel faktörlerde sosyal faktörlerin ve iletişimsel özelliklerin önemli olduğuna inanıyoruz. DEHB ile çevrimiçi oyun bağımlılığı ve oyun türleri arasındaki ilişki hakkında önemli ampirik soruları cevaplamak için boylamsal çalışmalar yapılmalıdır.
Bağımlılık dikkat eksikliği bozukluğu hiperaktivite video oyunları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | ORJİNAL MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 3 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 28 Sayı: 2 |
This Journal licensed under a CC BY-NC (Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0) International License.