Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 2, 69 - 82, 30.12.2022

Öz

Bu çalışmada oyunlaştırmanın marka tercihi üzerindeki rolünün, çevrimiçi yemek sipariş platformu olan Yemeksepeti uygulaması üzerinden değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Günümüzde rekabetin yoğunlaştığı çevrimiçi yemek siparişi sektöründe diğer markalara göre fark yaratarak müşterilerin tercihi olmak önem kazanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak 10 katılımcının dahil edildiği çalışmada, yaklaşık 5 yıl süre ile oyunlaştırma unsurlarını kullanıcıya sunan Yemeksepeti uygulamasının kullandığı bu yöntemin, tercih edilen bir marka olmasına etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgularda, oyunlaştırmanın katılımcıların ilgisini çektiği ancak marka tercihlerindeki ilk etkenin kampanya ve indirimler olduğu görülmüştür. Kullanıcıların marka tercihlerinde kampanya ve indirimlere önem verdikleri ve oyunlaştırma uygulamasındaki kazanımlarının da indirime dönüşmesi beklentisinde olduklarını ortaya koyan araştırma bulguları çerçevesinde, Yemeksepeti markasının yeniden oyunlaştırma unsurlarını sisteme dahil etmesi halinde, planlama aşamasında, kullanıcıların dışsal motivasyon beklentilerini de göz önüne almasının, marka tercihini olumlu yönde etkileyebileceği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Urmak, T. T. (2021). Marka imajının marka tercihi üzerindeki etkisinde elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın aracılık rolü: bilişim sektöründe bir uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Haliç Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Werbach, K., & Hunter, D. (2012). For the win how game thinking can revolutionize your business. Philadelphia: Wharton Digital Press.
  • Xi, N., & Hamari, J. (2020). Does gamification affect brand engagement and equity? A study in online brand communities. Journal of Business Research, 109, 449-460.
Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 2, 69 - 82, 30.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Urmak, T. T. (2021). Marka imajının marka tercihi üzerindeki etkisinde elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın aracılık rolü: bilişim sektöründe bir uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Haliç Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Werbach, K., & Hunter, D. (2012). For the win how game thinking can revolutionize your business. Philadelphia: Wharton Digital Press.
  • Xi, N., & Hamari, J. (2020). Does gamification affect brand engagement and equity? A study in online brand communities. Journal of Business Research, 109, 449-460.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ceyhun Tokuç Bu kişi benim 0000-0003-0449-9374

Ece Doğantan 0000-0002-7644-4228

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 13 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tokuç, C., & Doğantan, E. (2022). OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim Ve Uygulama Dergisi, 1(2), 69-82.
AMA Tokuç C, Doğantan E. OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ. ANAMEUD. Aralık 2022;1(2):69-82.
Chicago Tokuç, Ceyhun, ve Ece Doğantan. “OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ”. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim Ve Uygulama Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2022): 69-82.
EndNote Tokuç C, Doğantan E (01 Aralık 2022) OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi 1 2 69–82.
IEEE C. Tokuç ve E. Doğantan, “OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ”, ANAMEUD, c. 1, sy. 2, ss. 69–82, 2022.
ISNAD Tokuç, Ceyhun - Doğantan, Ece. “OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ”. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi 1/2 (Aralık 2022), 69-82.
JAMA Tokuç C, Doğantan E. OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ. ANAMEUD. 2022;1:69–82.
MLA Tokuç, Ceyhun ve Ece Doğantan. “OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ”. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim Ve Uygulama Dergisi, c. 1, sy. 2, 2022, ss. 69-82.
Vancouver Tokuç C, Doğantan E. OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ. ANAMEUD. 2022;1(2):69-82.

Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi (ANAMEUD)'nde yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

31919

Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi (ANAMEUD)'nin görüşlerini yansıtmazlar.


32067       32066