Sovyetler Birliği’nin son dönemlerinde Kırgız aşıklık geleneğinin temsilcileriolarak halkça tanınmış olan aşıkların sayısı oldukça azdı. Ancak Sovyetler Birliği’nin dağılmasından sonra Kırgızistan’ın bağımsızlığına kavuştuğu ilk yıllardan itibaren Kırgız aşıklık geleneğinin yeniden canlandığını, yeni bir ivme kazandığını görmek mümkündür. Bu çalışmada Kırgız aşıklık geleneğindeki bu yeni süreç ile ilgili bilgiler, bu sürecin gelişmesine vesile olan başlıca etmenler ele alınmıştır.
Anahtar kelimeleri: aşık, Kırgız aşıklık geleneği, akın, halk edebiyatı
ABDULHAMİDOVA, B. vd. (2004), Kırgız Adabiyatı Entsklopediyalık Okuu Kuralı, Bişkek.AKMATALİYEV, A. (ed.) (2012), Kırgız Adabiyatının Tarıhı, V, Bişkek.ARTUN, E. (2009), “Türk Dünyası Aşıklık Geleneğinin Geleceğe Taşınması”, XVII. Uluslararası Kıbatek Edebiyat Şöleni (Balkanlar Türk Edebiyatı Ve Kültürü) 13 – 18 Ağustos Eylül, Kosova.ARVAS, A. (2011b), “Günümüz Kırgız Akınları Hakkında”, Turkish Studies/ International Periodical For The Languages, Literature And History of Turkish or Turkic, Volume 6/4 Fall, s. 27-37.AYTMATOV, Ç. (2009), “Al Okean Sınduu Manastın Milyon Sabın Cat Bilgen”, Çıñgız Aytmatov: Makalalar, Mayekter, C.: VIII, Bişkek, ss. 137-137. ÇERİBAŞ, M. (2010), Kırgız Halk Edebiyatında Yarışma Temelli Bir Tür: “Aytış”, Acta Turcica, (Çevrimiçi Tematik Türkoloji Dergisi), ss. 59-74KAYIPOV, S. (2009), “Kırgızlar: Hanlıktan Cumhuriyete, Folklordan Edebiyata...”, Folklor Üzerine Yazılar, Bişkek, ss. 77-117 KEBEKOVA, B. (1994), Arstanbek, Bişkek.OROZOBEKOVA, C. (2003), Aytuuçuluk Önördün Tarıhıy Ösüp Önügüü Colu, Biyiktik Basması, Bişkek. TAŞTEMİROV, C. (ed.) (1972), Kırgız Elinin Oozeki Çığarmaçılık Tarıhının Oçerki, Frunzewww.youtube.com/watch?v=bAzZmMXj9Uowww.s-music.ru/v/коргол-досу-уулуwww.kabar.kg/rus/science-and-culture/full/99657https://ru.wikipedia.org/wiki/Айтыш_(фонд)