Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KIZILDENİZ’İ GEÇİŞ KONULU İKİ TABLONUN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Sayı: 1, 71 - 84, 31.08.2017

Öz

Yahudilik tasviri yasaklamış semavi bir dindir. Bu nedenle Yahudiler tarafından
üretilmiş az sayıda figür içerikli eser görülmektedir. Ama kaynak bakımından
Hıristiyanlar tarafından da inanılan Eski Ahit’in bölümleri, Avrupalı
sanatçıları etkilemiş ve üzerine çok sayıda eser verilmiştir.
Bu araştırmanın konusu, Rönesans Dönemi ressamı Andrea Previtali ve
Barok Dönemi ressamı Nicolas Poussin tarafından yapılmış iki “Kızıldeniz’i
Geçiş” tablosudur. Öncelikli olarak sanatçıların biyografileri ile ilgili genel bilgiler
verilmiş daha sonra tablolar incelenmiştir. Böylelikle konunun Avrupa Resim
Sanatı açısından anlaşılması amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • ABBOTT, Eric Symes (2013), Constantine’s Vision and the Church Today, London: Dean’s Office.
  • ADAM, Baki (2012), “Tevrat”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, (C. 21): 41-45.
  • AYDIN, Mehmet (1998), “Hıristiyanlık (Kutsal Metinler ve Dini Literatür)”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, (C. 17): 340-345.
  • BATUR, Tekin (2012), Tarihsel Süreçte Resim, İstanbul: Cinius Yayınları.
  • BAZIN, Germain (2015), Sanat Tarihi, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • BELL, Julian (2009), Sanatın Yeni Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • BENSON, Laurie-VILLIS, Carl (2012), “The Crossing of The Red Sea in National Gallery of Victoria, Melbourne-Nicolas Poussin Technique Practice and Conservation” Kermes, (94-95):1-10.
  • BUCHHOLZ-vd. (2007), Sanat, İstanbul: Ntv Yayınları.
  • ECO, Umberto (2014), Ortaçağ-Barbarlar, Hıristiyanlar, Müslümanlar, İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • GOMBRICH, Ernst (2007), Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • HELSDINGEN, Henri Willem van (1971),“Poussin’s Drawings for The Crossing of The Red Sea”, Simiolus: Netherlands Quarterly for the History of Art, V (1-2): 64-74.
  • HARMAN, Ömer Faruk (2013), “Yahudilik I”, (ed.) Ali Erbaş, Yaşayan Dünya Dinleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset.
  • HARMAN, Ömer Faruk (2013), “Yahudilik”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi,( C. 43):197-201.
  • HODGE, Susie (2016), Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri, İstanbul: Domingo Yayınevi.
  • JANIN, Hunt-CARLSON, Ursula (2013), Mercenaries in Medieval and Renaissance Europe, North Carolina: McFarland & Company Publishers.
  • Kur’an-ı Kerim Meali (2011), Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
  • Kutsal Kitap-Eski ve Yeni Antlaşma (2008), İstanbul: Yeni Yaşam Yayınları.
  • LITTLE, Stephen (2013), İzmler-Sanatı Anlamak, İstanbul: Yem Kitabevi.
  • MARTIN, Floyd-YANOVIAK, Elieen (2016), Formations of Identity-Society, Politics and Landscape, Newcastle: Cambrige Scholar Publishing.
  • ÖZKAN, Eroğlu (2014), Sanatın Tarihi, İstanbul: Tekhne Yayınları.
  • READ Herbert,-vd. (1965), “French Art From 1350 to 1850”, (ed.) Michel Laclotte], The Book of Art, C. 5, Milano: Grolier İncorporated.
  • THOMPSON, James (1992-1993), Nicolas Poussin, L (3): New York: The Metropolitan Museum of Art Bulletin.
  • TURNER, Nicholas-vd. (1997) European Drawings 3-Catalogue of The Collections Los Angeles: J.Paul Getty Museum Publications.
  • ELEKTRONİK KAYNAKLAR http://www.getty.edu/art/collection/artists/3252/andrea-previtali-italian- about-1480 1528/ (Erişim Tarihi:20.05.2017)
  • http://www.wga.hu/html_m/p/prevital/red_sea.html (Erişim Tarihi:19.05.2017)
  • https://www.ngv.vic.gov.au/explore/collection/work/4271 (Erişim Tarihi:22.05.2017)
  • http://divdl.library.yale.edu/dl/OneItem.aspx?qc=Eikon&q=3053 (Erişim Tarihi:27.05.2017)
  • https://www.bibleodyssey.org/en/tools/image-gallery/m/moses-santa-maria- maggiore (Erişim Tarihi:25.05.2017)
  • http://diglib.library.vanderbilt.edu/act-imagelink.pl?RC=54003 (Erişim Tarihi:30.05.2017)

STUDY ON TWO PAINTINGS ABOUT CROSSING OF THE RED SEA

Yıl 2017, Sayı: 1, 71 - 84, 31.08.2017

Öz

Judaism is a divine religion forbidden to depict. For this reason, fewer

figurative works have been produced by Jews. But parts of the Old Testament,

which were believed by the Christians in terms of source, influenced European

artists and many works were given.

The subject of this research is the two “Crossing of the Red Sea” paintings

made by Renaissance painter Andrea Previtali and Baroque painter Nicolas

Poussin. Firstly, general information about the biographies of the artists was

given and then the tables were examined. Thus, it is aimed to be understood in

terms of European Painting Art.

Kaynakça

  • ABBOTT, Eric Symes (2013), Constantine’s Vision and the Church Today, London: Dean’s Office.
  • ADAM, Baki (2012), “Tevrat”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, (C. 21): 41-45.
  • AYDIN, Mehmet (1998), “Hıristiyanlık (Kutsal Metinler ve Dini Literatür)”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, (C. 17): 340-345.
  • BATUR, Tekin (2012), Tarihsel Süreçte Resim, İstanbul: Cinius Yayınları.
  • BAZIN, Germain (2015), Sanat Tarihi, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • BELL, Julian (2009), Sanatın Yeni Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • BENSON, Laurie-VILLIS, Carl (2012), “The Crossing of The Red Sea in National Gallery of Victoria, Melbourne-Nicolas Poussin Technique Practice and Conservation” Kermes, (94-95):1-10.
  • BUCHHOLZ-vd. (2007), Sanat, İstanbul: Ntv Yayınları.
  • ECO, Umberto (2014), Ortaçağ-Barbarlar, Hıristiyanlar, Müslümanlar, İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • GOMBRICH, Ernst (2007), Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • HELSDINGEN, Henri Willem van (1971),“Poussin’s Drawings for The Crossing of The Red Sea”, Simiolus: Netherlands Quarterly for the History of Art, V (1-2): 64-74.
  • HARMAN, Ömer Faruk (2013), “Yahudilik I”, (ed.) Ali Erbaş, Yaşayan Dünya Dinleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset.
  • HARMAN, Ömer Faruk (2013), “Yahudilik”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi,( C. 43):197-201.
  • HODGE, Susie (2016), Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri, İstanbul: Domingo Yayınevi.
  • JANIN, Hunt-CARLSON, Ursula (2013), Mercenaries in Medieval and Renaissance Europe, North Carolina: McFarland & Company Publishers.
  • Kur’an-ı Kerim Meali (2011), Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
  • Kutsal Kitap-Eski ve Yeni Antlaşma (2008), İstanbul: Yeni Yaşam Yayınları.
  • LITTLE, Stephen (2013), İzmler-Sanatı Anlamak, İstanbul: Yem Kitabevi.
  • MARTIN, Floyd-YANOVIAK, Elieen (2016), Formations of Identity-Society, Politics and Landscape, Newcastle: Cambrige Scholar Publishing.
  • ÖZKAN, Eroğlu (2014), Sanatın Tarihi, İstanbul: Tekhne Yayınları.
  • READ Herbert,-vd. (1965), “French Art From 1350 to 1850”, (ed.) Michel Laclotte], The Book of Art, C. 5, Milano: Grolier İncorporated.
  • THOMPSON, James (1992-1993), Nicolas Poussin, L (3): New York: The Metropolitan Museum of Art Bulletin.
  • TURNER, Nicholas-vd. (1997) European Drawings 3-Catalogue of The Collections Los Angeles: J.Paul Getty Museum Publications.
  • ELEKTRONİK KAYNAKLAR http://www.getty.edu/art/collection/artists/3252/andrea-previtali-italian- about-1480 1528/ (Erişim Tarihi:20.05.2017)
  • http://www.wga.hu/html_m/p/prevital/red_sea.html (Erişim Tarihi:19.05.2017)
  • https://www.ngv.vic.gov.au/explore/collection/work/4271 (Erişim Tarihi:22.05.2017)
  • http://divdl.library.yale.edu/dl/OneItem.aspx?qc=Eikon&q=3053 (Erişim Tarihi:27.05.2017)
  • https://www.bibleodyssey.org/en/tools/image-gallery/m/moses-santa-maria- maggiore (Erişim Tarihi:25.05.2017)
  • http://diglib.library.vanderbilt.edu/act-imagelink.pl?RC=54003 (Erişim Tarihi:30.05.2017)
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Özgür Gülbudak

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gülbudak, Ö. (2017). KIZILDENİZ’İ GEÇİŞ KONULU İKİ TABLONUN İNCELENMESİ. Anasay(1), 71-84.