Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÖRDES İLÇESİNİN EĞİTİM COĞRAFYASI

Yıl 2017, Sayı: 2, 51 - 67, 30.11.2017

Öz

Toplumların varlıklarını sürdürebilmeleri nüfusun miktar ve kalitesine
bağlıdır. Nüfus miktarı milletler arasındaki acımasız mücadelenin küçümsenmeyecek
bir parçasını oluşturmaktadır. Dolayısıyla ülkemiz nüfusu ile ilgili
çeşitli konuları; nüfusun gelişmesi, nüfusun alansal dağılışı, nüfus hareketleri,
nüfusun yaş ve cinsiyet yapısı, kır ve şehir nüfusu ve nüfusun eğitim durumu
gibi özellikleri araştırmak büyük önem arz etmektedir.
Nüfusun eğitim durumu terimi ile çoğu kez okuryazar olan ve olmayan
nüfus anlaşılmaktadır. Gerçekten de, bir nüfus kitlesinde, okuma çağı nüfusun
eğitim düzeyi konusunda temel sorun olmasına karşın, ülkedeki okullaşma oranı,
okul çağı nüfusun eğitim kademeleri arası öğrenci akışı, okul- öğretmen-öğrenci
sayısı dengesi ve benzerleri ile ülke nüfusunun; ilk, orta ve yükseköğretim
bitirenlerinin, birbirine ve ülke nüfusuna oranları gibi kıstaslar da dikkate
alınmalıdır. Bunların her biri detaylı inceleme konusu olabilecek temel eğitim
sorunlarımız arasındadır.
Netice itibariyle, bu düşüncelerden hareketle, Gördes büyükşehir ilçesinin
eğitim durumunu yansıtacak ögeler üzerinde durularak, ilçe nüfusu eğitim
coğrafyası kapsamında incelenecektir.

Kaynakça

  • ÇOBAN, Asım. (2013), “Amasya Nüfusunun Eğitim Durumu”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (1), s. 357-374.
  • DOĞANAY, Hayati (1994), Türkiye Beşeri Coğrafyası. Ankara: Gazi Büro Kitabevi.
  • DOĞANAY, Hayati (2014). Türkiye Beşeri Coğrafyası, Ankara: Pegem Akademi.
  • ERHAN, Kübra (2013), Gerede İlçesinin Coğrafyası, (Basılmamış Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KODAY, Saliha (2005), “Gümüşhane İlinin Eğitim Coğrafyası”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 45-56.
  • Gördes Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü, http://gordeshem.meb.k12.tr, (Erişim Tarihi: 07.04.2017).
  • Gördes İlçe Brifingi, Gördes Kaymakamlığı, Gördes 2017, s. 1-16.
  • ŞAHİN, Vedat (2015), “Tekirdağ’ın Eğitim Coğrafyası Üzerine”. Doğu Coğrafya Dergisi, 20 (34), 43-60.
  • TANDOĞAN, Alaettin (1994), Türkiye Nüfusu. Trabzon: Eser Ofset Matbaacılık.
  • TAŞLIGİL, Nuran (1992), “Manisa İlinin Nüfus Gelişimi ve Özellikleri”. 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 227-240.
  • TÜRKOĞLU, Adil - UÇA, Sanem (2011), Türkiye’de Halk Eğitimi: Tarihsel Gelişimi, Sorunları ve Çözüm Önerileri, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), s. 48-62.
  • CONABLE, Barber (1990), World Development Report, World Development İndicators, World Bank: Oxford University Press.

EDUCATION GEOGRAPHY OF GÖRDES COUNTY

Yıl 2017, Sayı: 2, 51 - 67, 30.11.2017

Öz

Survival abilities of societies depend on the quantity and quality of the

population. The quantity of population constitutes an important part of the fierce

fight within nations. Therefore, it is significant to research various subjects

about population of our country i.e. population development, distribution of

population to regions, population movements, age and gender characteristics of

population, rural and city population and education conditions of population.

The population which is literate and is not literate is considered with the

concept of education condition of population. Indeed, although literacy age is

the main problem in education level for a population size, however, some other

criteria must be taken into account including schooling rate of the country,

school age students’ flow between education levels within a population, balance

of number of school-teacher and student etc., and rate of graduate of primary,

secondary and higher education to each other and to country population. Each

of these criteria is among the basic education problems which can be a detailed

study subject.

Finally, in the direction of these ideas, characteristics of education conditions

of Gördes County will be focused on and will be analysed under the

scope of county population education geography.

Kaynakça

  • ÇOBAN, Asım. (2013), “Amasya Nüfusunun Eğitim Durumu”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (1), s. 357-374.
  • DOĞANAY, Hayati (1994), Türkiye Beşeri Coğrafyası. Ankara: Gazi Büro Kitabevi.
  • DOĞANAY, Hayati (2014). Türkiye Beşeri Coğrafyası, Ankara: Pegem Akademi.
  • ERHAN, Kübra (2013), Gerede İlçesinin Coğrafyası, (Basılmamış Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KODAY, Saliha (2005), “Gümüşhane İlinin Eğitim Coğrafyası”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 45-56.
  • Gördes Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü, http://gordeshem.meb.k12.tr, (Erişim Tarihi: 07.04.2017).
  • Gördes İlçe Brifingi, Gördes Kaymakamlığı, Gördes 2017, s. 1-16.
  • ŞAHİN, Vedat (2015), “Tekirdağ’ın Eğitim Coğrafyası Üzerine”. Doğu Coğrafya Dergisi, 20 (34), 43-60.
  • TANDOĞAN, Alaettin (1994), Türkiye Nüfusu. Trabzon: Eser Ofset Matbaacılık.
  • TAŞLIGİL, Nuran (1992), “Manisa İlinin Nüfus Gelişimi ve Özellikleri”. 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 227-240.
  • TÜRKOĞLU, Adil - UÇA, Sanem (2011), Türkiye’de Halk Eğitimi: Tarihsel Gelişimi, Sorunları ve Çözüm Önerileri, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), s. 48-62.
  • CONABLE, Barber (1990), World Development Report, World Development İndicators, World Bank: Oxford University Press.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Ferdi Akbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akbaş, F. (2017). GÖRDES İLÇESİNİN EĞİTİM COĞRAFYASI. Anasay(2), 51-67.