Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Approach to the Dogmas of Christianity in the Light of Mind and Faith: Saint Origenes

Yıl 2024, Sayı: 30, 144 - 160
https://doi.org/10.33404/anasay.1576083

Öz

The first period of medieval philosophy is called Patristic Philosophy. Patristic philosophy is a period that was formed under the domination of the "Church Fathers" between the AD II and VI centuries and defended the basic beliefs and propositions of Christianity with a Platonic and Neo-Platonist understanding of philosophy. The period of patristic philosophy between the years 200-450 is called the 'Golden Period'. The Golden period which is the period of interaction and reconciliation between Hellenistic philosophy and the religion of Christianity is also a period of expressing Christian dogmas that gained their final and permanent form. One of the most significant thinkers of the Golden Age and the earliest of the illustrious church fathers was Origenes Adamantius. It was during this period that the debates about Christian dogmas took their final and permanent shape. Likewise, Origenes tried to explain Christianity's dogmas such as Original Sin and Fall, Trinity and Incarnation in the light of both reason and faith, and took serious steps on the way to the synthesis of Christianity and classical philosophy. Origenes attempted to explain the doctrines of Christianity while greatly inspired by Greek philosophy, but he always drew his ideas from the Bible and recognized it as the sole reliable source of revelation. At the same time, early in his life, Origen showed a strong interest in Greek philosophy by compiling a significant library of philosophical writings. Using his extensive Hellenistic intellectual foundation, Origen later spent the remainder of his life explaining the Bible and instructing his students in the finer issues of Christian theology.

Proje Numarası

Yoktur

Kaynakça

  • Aster, E. V. (2000). İlkçağ ve Ortaçağ felsefe tarihi. İm Yayınları.
  • Aydın, M. (1982). Hristiyanlıkta teslis doktrini ve Hristiyan itizalleri. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslami İlimler Dergisi, (4), 141-156.
  • Bayrakdar, M. (2016). Üç dinin tarihi. Say Yayınları.
  • Bennett, B. J. (1997). The Origen of evil: Didymus the Blind’s contra manıchaeos and ıts debt to Origen’s theology and exegesis. Toronto, Canada.
  • Blosser, B. P. (2012). Become like the angels: Origen’s doctrine of the soul. The Catholic University of America Press.
  • Cevizci, A. (2001). Ortaçağ felsefesi tarihi. Asa Kitabevi.
  • Erbaş, A. (2004). Hristiyanlık. İnsan Yayınları.
  • Gökberk, M. (1990). Felsefe tarihi (6. Basım). Remzi Kitabevi.
  • Iannitto, P. L. (1982). Hristiyan dininin esasları. Kazancı Matbaacılık.
  • Kahveci, K. (2021). Felsefenin alacakaranlığı: Ortaçağ felsefesine giriş. Ertual Akademi Yayıncılık.
  • Karataş, N. A. (2021). Origenes’te ruh ve kötülük problemi. Sentez Yayıncılık, Bursa.
  • Kilise babalarından ve yazarlarından alıntılar: Günlük okuma kitabı (2004). (H. Demirel, G. Scopnamillo, S. Lussalar, L. Alberti, D. Pamir, A. Karakaya & P. L. Iannito, Çev.; 2. Baskı). Ohan Matbaacılık.
  • Kutsal kitap: Eski ve yeni antlaşma (Tevrat, Zebur, İncil). (2006). Yeni Yaşam Yayınları. Madrigal, C. (2002). Üç Tanrı mı? Tek Tanrı mı? Hristiyanların üçlü - birlik inancının incelenmesi. Bütün Dünya Kitaplığı.
  • Moore, E. (2005). Origen of Alexandria and St. Maximus the confessor: An analysis and critial evaluation of their eschatological doctrine. Dissertation.
  • Origen. (2018). Contra Celsum. (Translated: Henry Chadwick) Cambridge University Press, Cambridge.
  • Rankin, D. I. (2006). From Clement to Origen the social and historical context of the church fathers. Ashgate Publishing Limited, England.
  • Reventlow, H. G. (2009). History of biblical interpretation: From the old testament to Origen (L. G. Perdue, Çev.; Vol. 1). Society of Biblical Literature.
  • Russell, B. (1983). Batı felsefesi tarihi (M. Sencer, Çev.) Say Yayınları.
  • Sena, C. (1976). Filozoflar ansiklopedisi (3. Cilt). Remzi Kitabevi.
  • Scott, M. S. M. (2012). Journey back to God: Origen on the problem of evil. Oxford University Press.
  • Tannenbaum, D. & Schultz, D. (2007). Siyasi düşünce tarihi (F. Demirci, Çev.). Adres Yayınları. Vorlander, K. (2004). Felsefe tarihi. İz Yayıncılık.

Aklın ve İmanın Işığında Hristiyanlığın Dogmalarına Bir Yaklaşım: Saint Origenes

Yıl 2024, Sayı: 30, 144 - 160
https://doi.org/10.33404/anasay.1576083

Öz

Orta Çağ felsefesinin birinci dönemine ‘Patristik Felsefe’ adı verilir. Patristik felsefe, M.S II ve VI. Yüzyıllar arası ‘Kilise Babaları’ egemenliği altında oluşan, Platon ve Yeni Platoncu bir felsefe anlayışıyla Hristiyanlığın temel inanç ve önermelerini savunan bir dönemdir. Patristik felsefenin 200-450 yılları arasındaki süreci ‘Altın Dönem’ olarak adlandırılmaktadır. Helenistik felsefe ile Hristiyanlık dini arasındaki etkileşim ve uzlaşım dönemi olan Altın dönem, aynı zamanda Hristiyanlık dogmalarını, Yunan düşüncesinin terminoloji ve kavramsal çerçevesiyle de ifade etme dönemidir. Kilise babaları arasında seçkin olanların ilki sayılan Altın Dönem’in en önemli düşünürlerinden birisi de Origenes Adamantıus’tur. Bu dönemde Hristiyan dogmalarıyla ilgili tartışmalar son ve kalıcı şeklini kazanmıştır. Origenes de, Hristiyanlığın Asli Günah ve Düşüş, Teslis ve Cisimleşme gibi dogmalarını, felsefi bir görüşle hem akıl hem de imanın ışığında açıklamaya çalışmış ve Hristiyanlıkla klasik felsefenin sentezine giden yolda ciddi adımlar atmıştır. Origenes, Hristiyanlığın dogmalarını açıklamaya çalışırken, Yunan felsefesinden fazlaca etkilenmiş olmasına rağmen, düşüncelerinin temelini her zaman İncil’e dayandırmış ve İncil’i tek vahiy kaynağı olarak kabul etmiştir. Aynı zamanda Origenes, çok önemli felsefi metinleri koleksiyonunu bir araya getirerek, Yunan felsefesine yaşamının erken dönemlerinde büyük bir ilgi göstermiştir. Daha sonraları Origenes, yaşamının geri kalanını kutsal kitabın açıklanmasına ve daha çok öğrencilerini, zengin Hellenistik entelektüel geçmişine dayanan, Hristiyan teolojisinin daha ince noktalarında eğitmeye adamıştır.

Etik Beyan

Yoktur

Destekleyen Kurum

Yoktur

Proje Numarası

Yoktur

Teşekkür

Teşekkür Ederiz

Kaynakça

  • Aster, E. V. (2000). İlkçağ ve Ortaçağ felsefe tarihi. İm Yayınları.
  • Aydın, M. (1982). Hristiyanlıkta teslis doktrini ve Hristiyan itizalleri. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslami İlimler Dergisi, (4), 141-156.
  • Bayrakdar, M. (2016). Üç dinin tarihi. Say Yayınları.
  • Bennett, B. J. (1997). The Origen of evil: Didymus the Blind’s contra manıchaeos and ıts debt to Origen’s theology and exegesis. Toronto, Canada.
  • Blosser, B. P. (2012). Become like the angels: Origen’s doctrine of the soul. The Catholic University of America Press.
  • Cevizci, A. (2001). Ortaçağ felsefesi tarihi. Asa Kitabevi.
  • Erbaş, A. (2004). Hristiyanlık. İnsan Yayınları.
  • Gökberk, M. (1990). Felsefe tarihi (6. Basım). Remzi Kitabevi.
  • Iannitto, P. L. (1982). Hristiyan dininin esasları. Kazancı Matbaacılık.
  • Kahveci, K. (2021). Felsefenin alacakaranlığı: Ortaçağ felsefesine giriş. Ertual Akademi Yayıncılık.
  • Karataş, N. A. (2021). Origenes’te ruh ve kötülük problemi. Sentez Yayıncılık, Bursa.
  • Kilise babalarından ve yazarlarından alıntılar: Günlük okuma kitabı (2004). (H. Demirel, G. Scopnamillo, S. Lussalar, L. Alberti, D. Pamir, A. Karakaya & P. L. Iannito, Çev.; 2. Baskı). Ohan Matbaacılık.
  • Kutsal kitap: Eski ve yeni antlaşma (Tevrat, Zebur, İncil). (2006). Yeni Yaşam Yayınları. Madrigal, C. (2002). Üç Tanrı mı? Tek Tanrı mı? Hristiyanların üçlü - birlik inancının incelenmesi. Bütün Dünya Kitaplığı.
  • Moore, E. (2005). Origen of Alexandria and St. Maximus the confessor: An analysis and critial evaluation of their eschatological doctrine. Dissertation.
  • Origen. (2018). Contra Celsum. (Translated: Henry Chadwick) Cambridge University Press, Cambridge.
  • Rankin, D. I. (2006). From Clement to Origen the social and historical context of the church fathers. Ashgate Publishing Limited, England.
  • Reventlow, H. G. (2009). History of biblical interpretation: From the old testament to Origen (L. G. Perdue, Çev.; Vol. 1). Society of Biblical Literature.
  • Russell, B. (1983). Batı felsefesi tarihi (M. Sencer, Çev.) Say Yayınları.
  • Sena, C. (1976). Filozoflar ansiklopedisi (3. Cilt). Remzi Kitabevi.
  • Scott, M. S. M. (2012). Journey back to God: Origen on the problem of evil. Oxford University Press.
  • Tannenbaum, D. & Schultz, D. (2007). Siyasi düşünce tarihi (F. Demirci, Çev.). Adres Yayınları. Vorlander, K. (2004). Felsefe tarihi. İz Yayıncılık.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Sosyolojisi, Ortaçağ Avrupa Tarihi
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Kutsi Kahveci 0000-0001-6752-6566

Proje Numarası Yoktur
Erken Görünüm Tarihi 30 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 30 Ekim 2024
Kabul Tarihi 25 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Kahveci, K. (2024). Aklın ve İmanın Işığında Hristiyanlığın Dogmalarına Bir Yaklaşım: Saint Origenes. Anasay(30), 144-160. https://doi.org/10.33404/anasay.1576083