Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Character development according to development periods

Yıl 2022, , 157 - 162, 29.12.2022
https://doi.org/10.29228/anatoljhr.63543

Öz

The purpose of this article is to explain the character development according to the developmental stages. The development of human character structure is a process that starts from infancy and continues until the end of life. Character development varies according to age periods and each period should be evaluated separately. In this article, the origin of our personality and personality, definitions of character and character development, character development in infancy, character development in preschool period, character development in adolescence, character development in adulthood and character development in old age are examined.

Kaynakça

  • Acarkan, İ. (2019). Enneagram ile kendini keşfet. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Akçin, B. (2016). Ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Akgünlü, S., Server, D., Düzgün, Z., & Bükük, A. (2005). Karakter gelişimi ve sosyal beceri eğitimi ders kitabı. Levkoşa: KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı.
  • Arslan, K., & Özbey, S. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi yetkinlik inançları üzerine bir inceleme. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 106-119.
  • Atak, H., Tatlı, C. E., Çokamay, G., Büyükpabuşcu, H., & Çok , F. (2016). Yetişkinliğe geçiş: Türkiye’de demografik ölçütler bağlamında kuramsal bir gözden geçirme. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 8(3), 204-215.
  • Ceylan, İ. (2019). Kişilik gelişimi din ilişkisi. Din ve Bilim: Muş Alparslan Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 55-61.
  • Çapuk, H. (2018). 1-8 aylık bebeği olan annelerin emzirme ve doğum şeklinin maternal bağlanmaya etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Dilci, T. (2017). Çocuklarımızın karakter oluşumu sorunlar ve çözümler. Konya: Eğitim yayınevi.
  • Ekşi, H., Okan, N., & Ayhan, A. S. (2018). İmam hatip lisesi öğrencilerinin karakter gelişiminin yordayıcısı olarak öz düzenleme becerisi ve okul iklim algısı. Journal of Educatıon in Muslim Societies and Communities, 2(2), 209‒241
  • Güler, C. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(3), 127-130.
  • Hall, S. E. (2006). Developing character identity: A New framework for counseling adults in transition. Adultspan Journal Spring, 5(1), 15-17.
  • Kavlak, O. (2004). Maternal Bağlanma Ölçeğinin türk toplumuna uyarlanması. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Kılıç, M. (2017). Gerçek yaşam tadında: Gelişim dönemler 3 yetişkinlik ve yaşlılık. Ankara: Pegem Akademi.
  • Köse, T. Ç. (2015). Character education of adolescents: a case study of a research center. Education and Science, 40(179), 295-306.
  • Malin, H., Liauw, I., & Damon, W. (2017). Purpose and character development in early adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 46(6), 1200-1215.
  • Mertol, S. (2011). Yetişkin ayrılma anksiyetesi bozukluğu hastalarında mizaç ve karakter özellikleri. [Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Oral, T. (2016). Kişilik gelişimi. E. Arslan içinde, Erken çocukluk döneminde gelişim (s. 86). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Ltd. Şti.
  • Öz, N. (2019). Kimlik ve karakter oluşumunda okulun rolü. Diyanet İlmî Dergi, 55, 197-215.
  • Özbaşı, S. (2020). Karakter eğitimi açısından Vladimir Tumanov‟un romanlarındaki çocuk karakterlerin değerlendirilmesi. Asya Studies, 4(12), 11-20.
  • Özbey, S., Türkoğlu, D., & Büyüktanır Buldur, A. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi yetkinlik inançlarının öğretmenlerin çocuk sevme düzeyleri ve bazı değişkenler ile ilişkisinin incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 12(27), 323-344.
  • Özdemir, O., Özdemir, P. G., Kadak, M. T., & Nasıroğlu, S. (2012). Kişilik gelişimi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(4), 566-89.
  • Sapsağlam, Ö. (2016). Karakter ve değer. Ö. Sapsağlam içinde, Okul Öncesi Dönemde Karakter ve Değer Eğitimi (s. xi). Ankara: Pegem Akademi.
  • Shoshani, A. (2019). Young children’s character strengths and emotional well-being: Development of. The Journal of Positive Psychology, 14(1), 86-102.
  • Shubert, J., Syvertsen , A., Wray-Lake, L., & Metzger, A. (2018). Examining character structure and function across childhood and adolescence. Child Development, 90(4), e505-e524.
  • Soysalı, Ş., Bodur, Ş., İşeri, E., & Şenol, S. (2005). Bebeklik dönemindeki bağlanma sürecine genel bir bakış. Klinik Psikiyatri Dergisi, 8(2), 88-99.
  • Sümer, N., & Güngör, D. (1999). Yetişkin bağlanma stilleri ölçeklerinin türk örneklemi üzerinde psikometrik değerlendirmesi ve kültürlerarası bir karşılaştırma. Türk Psikolojisi Dergisi, 14(43), 71-106.
  • Şimşek, S., & Alkan, V. (2019). Karakter ve değer eğitimi dersinin kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-2. Türk Dil Kurumu. (2022, Ekim 30). https://sozluk.gov.tr/. adresinden alındı
  • Uzun, S. (2020). Yaşlılarda, kadınlarda ve adölasanlarda kişilik algısı değişimi ve nedenleri. İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 440-444.
  • Zarrett, N., Liu, Y., Vandell, D., & Simpkins, S. (2021). The Role of organized activities in supporting youth moral and civic. Adolescent Research Review,

Gelişim dönemlerine göre karakter gelişimi

Yıl 2022, , 157 - 162, 29.12.2022
https://doi.org/10.29228/anatoljhr.63543

Öz

Bu makalenin amacı gelişim dönemlerine göre karakter gelişimini açıklamaktır. İnsanın karakter yapısının gelişimi bebeklikten itibaren başlayarak yaşamın sonuna kadar devam eden bir süreçtir. Karakter gelişimi yaş dönemlerine göre değişim göstermekte ve her dönem ayrı değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu makalede kişilik ve kişiliğimizin kökeni, karakter ve karakter gelişimi ile ilgili tanımlar, bebeklik dönemi karakter gelişimi, okul öncesi dönem karakter gelişimi, ergenlik dönemi karakter gelişimi, yetişkinlik dönemi karakter gelişimi ve yaşlılık dönemi karakter gelişimi açısından incelemesi yapılmıştır.

Kaynakça

  • Acarkan, İ. (2019). Enneagram ile kendini keşfet. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Akçin, B. (2016). Ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Akgünlü, S., Server, D., Düzgün, Z., & Bükük, A. (2005). Karakter gelişimi ve sosyal beceri eğitimi ders kitabı. Levkoşa: KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı.
  • Arslan, K., & Özbey, S. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi yetkinlik inançları üzerine bir inceleme. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 106-119.
  • Atak, H., Tatlı, C. E., Çokamay, G., Büyükpabuşcu, H., & Çok , F. (2016). Yetişkinliğe geçiş: Türkiye’de demografik ölçütler bağlamında kuramsal bir gözden geçirme. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 8(3), 204-215.
  • Ceylan, İ. (2019). Kişilik gelişimi din ilişkisi. Din ve Bilim: Muş Alparslan Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 55-61.
  • Çapuk, H. (2018). 1-8 aylık bebeği olan annelerin emzirme ve doğum şeklinin maternal bağlanmaya etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Dilci, T. (2017). Çocuklarımızın karakter oluşumu sorunlar ve çözümler. Konya: Eğitim yayınevi.
  • Ekşi, H., Okan, N., & Ayhan, A. S. (2018). İmam hatip lisesi öğrencilerinin karakter gelişiminin yordayıcısı olarak öz düzenleme becerisi ve okul iklim algısı. Journal of Educatıon in Muslim Societies and Communities, 2(2), 209‒241
  • Güler, C. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(3), 127-130.
  • Hall, S. E. (2006). Developing character identity: A New framework for counseling adults in transition. Adultspan Journal Spring, 5(1), 15-17.
  • Kavlak, O. (2004). Maternal Bağlanma Ölçeğinin türk toplumuna uyarlanması. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Kılıç, M. (2017). Gerçek yaşam tadında: Gelişim dönemler 3 yetişkinlik ve yaşlılık. Ankara: Pegem Akademi.
  • Köse, T. Ç. (2015). Character education of adolescents: a case study of a research center. Education and Science, 40(179), 295-306.
  • Malin, H., Liauw, I., & Damon, W. (2017). Purpose and character development in early adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 46(6), 1200-1215.
  • Mertol, S. (2011). Yetişkin ayrılma anksiyetesi bozukluğu hastalarında mizaç ve karakter özellikleri. [Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Oral, T. (2016). Kişilik gelişimi. E. Arslan içinde, Erken çocukluk döneminde gelişim (s. 86). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Ltd. Şti.
  • Öz, N. (2019). Kimlik ve karakter oluşumunda okulun rolü. Diyanet İlmî Dergi, 55, 197-215.
  • Özbaşı, S. (2020). Karakter eğitimi açısından Vladimir Tumanov‟un romanlarındaki çocuk karakterlerin değerlendirilmesi. Asya Studies, 4(12), 11-20.
  • Özbey, S., Türkoğlu, D., & Büyüktanır Buldur, A. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi yetkinlik inançlarının öğretmenlerin çocuk sevme düzeyleri ve bazı değişkenler ile ilişkisinin incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 12(27), 323-344.
  • Özdemir, O., Özdemir, P. G., Kadak, M. T., & Nasıroğlu, S. (2012). Kişilik gelişimi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(4), 566-89.
  • Sapsağlam, Ö. (2016). Karakter ve değer. Ö. Sapsağlam içinde, Okul Öncesi Dönemde Karakter ve Değer Eğitimi (s. xi). Ankara: Pegem Akademi.
  • Shoshani, A. (2019). Young children’s character strengths and emotional well-being: Development of. The Journal of Positive Psychology, 14(1), 86-102.
  • Shubert, J., Syvertsen , A., Wray-Lake, L., & Metzger, A. (2018). Examining character structure and function across childhood and adolescence. Child Development, 90(4), e505-e524.
  • Soysalı, Ş., Bodur, Ş., İşeri, E., & Şenol, S. (2005). Bebeklik dönemindeki bağlanma sürecine genel bir bakış. Klinik Psikiyatri Dergisi, 8(2), 88-99.
  • Sümer, N., & Güngör, D. (1999). Yetişkin bağlanma stilleri ölçeklerinin türk örneklemi üzerinde psikometrik değerlendirmesi ve kültürlerarası bir karşılaştırma. Türk Psikolojisi Dergisi, 14(43), 71-106.
  • Şimşek, S., & Alkan, V. (2019). Karakter ve değer eğitimi dersinin kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-2. Türk Dil Kurumu. (2022, Ekim 30). https://sozluk.gov.tr/. adresinden alındı
  • Uzun, S. (2020). Yaşlılarda, kadınlarda ve adölasanlarda kişilik algısı değişimi ve nedenleri. İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 440-444.
  • Zarrett, N., Liu, Y., Vandell, D., & Simpkins, S. (2021). The Role of organized activities in supporting youth moral and civic. Adolescent Research Review,
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gelişim Psikolojisi (Diğer)
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Hüseyin Çapuk 0000-0003-0542-3152

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Çapuk, H. (2022). Gelişim dönemlerine göre karakter gelişimi. Anatolian Journal of Health Research, 3(3), 157-162. https://doi.org/10.29228/anatoljhr.63543

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

30818