The aim of this study was to investigate the factors affecting the science success of eighth-grade students using the Ordinal Logistic Regression method. In this study, information collected from a total of 4224 students, 2202 (52.1%) male and 2022 (47.9%) female, who participated in the ABIDE 2016 application was used. The scores obtained from the science course of the students entering the ABIDE 2016 application were transformed into categorical ones according to the determined threshold values. In the analysis, the categorical science success score was used as the predicted variable, and 15 variables that were thought to affect science success were used as predictive variables. The data obtained later were examined by the Ordinal Logistic Regression method. As a result of the examination, the factors affecting science success were determined as peer bullying, perceived self-efficiency, value given to the course, parental attention, family pressure, father’s educational status, mother's educational status, monthly income, having a computer or tablet, having a room of one's own, student's educational goal and participation in science support courses. The findings were found to be remarkably similar to those found in the literature. This indicates that the OLR method is quite effective in predicting training data. Such research is expected to be handled objectively and without bias.
Bu çalışmanın amacı, Ordinal Lojistik Regresyon yöntemi kullanılarak sekizinci sınıf öğrencilerinin fen başarısını etkileyen faktörleri araştırmaktır. Bu çalışmada, ABİDE 2016 uygulamasına katılan 2202’si (%52.1) erkek ve 2022’si (%47.9) kız olmak üzere, toplam 4224 öğrenciden toplanan bilgiler kullanılmıştır. ABİDE 2016 uygulamasına giren öğrencilerin Fen Bilimleri dersinden almış oldukları puanlar belirlenmiş eşik değerlere göre kategorik hale dönüştürülmüştür.Analizde; kategorik hale getirilen fen başarı puanı yordanan değişken; fen başarısını etkilediği düşünülen 15 adet değişken ise yordayıcı değişken olarak kullanılmıştır. Daha sonra elde edilen veriler Ordinal Lojistik Regresyon yöntemi ile incelenmiştir. İnceleme sonucu fen başarısını etkileyen faktörler sırasıyla; akran zorbalığı, öz yeterlilik algısı, derse verilen değer, aile ilgisi, aile baskısı, baba eğitim durumu, anne eğitim durumu, aylık gelir, bilgisayar ya da tablet sahibi olma durumu, kendisine ait odaya sahip olma durumu, öğrencinin eğitimdeki hedefi ve fen destekleme kurslarına katılma durumu olarak belirlenmiştir. Elde edilen sonuçların literatür ile büyük oranda benzerlik gösterdiği görülmüştür. Bu da OLR yönteminin eğitim verileri üzerinde tahmin yeteneğinin yüksek olduğuna işaret etmektedir. Bu tür çalışmaları yansız-sapmasız ele alacağı düşünülmektedir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 18 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.