Bu çalışmanın temel amacı, kurumsal e-öğrenmede kritik başarı faktörlerinin rolünü belirlemektir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden bütüncül tek durum çalışmasına göre tasarlanmıştır. Kritik durum örneklemesine göre araştırma örneklemi belirlenmiş ve veriler sekiz üst düzey banka yöneticisi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Veriler, MAXQDA nitel analiz paket programı kullanılarak içerik analizine göre analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, kurumsal e-öğrenme için yedi kritik başarı faktörünü göstermektedir. Bu faktörler ortamda kalma ve süreklilik, içerik kalitesi, öğrenme hedeflerine uygunluk, erişilebilirlik, içeriklerin çekiciliği, etkileşim ve kurumsal iletişim desteği faktörleridir. Analiz bulgularına göre, e-öğrenmede ortamda kalma ve süreklilik en kritik başarı faktörüdür. Bu çalışma, kurumsal eğitimlerin değerlendirilmesinde genel olarak öğrencilere odaklanan ve pedagojik bir çerçeve sunan bağlam yerine kurumsal düzeyde androlojik bir çerçeve sunmaktadır. Araştırma, bireyler, çevre, kurumlar, eğitim ve teknolojiden oluşan e-öğrenme ekosisteminin başarısının değerlendirilmesinde makro bakış açısı gerekliliğini ortaya koyması açısından önemlidir. Bu araştırma, çalışanların e-öğrenmeden bekledikleri faydayı engelleyen faktörleri görmelerine katkı sağlaması açısından da özgün ve önemlidir.
Kurumsal e-öğrenme Yetişkin Öğrenmesi E-Öğrenme Başarısı Eğitsel Faktörler
The main purpose of this study is to determine the role of critical success factors in corporate e-learning. The research was designed according to a holistic single case study, one of the qualitative research designs. According to the critical situation sampling, the research sample was determined, and the data were collected through semi-structured interviews with eight senior bank managers. The data were analyzed according to content analysis using the MAXQDA qualitative analysis package program. Analysis results show seven critical success factors for corporate e-learning: staying in the environment and continuity, content quality, compliance with learning goals, accessibility, content attractiveness, interaction, and corporate communication support. According to the analysis findings, staying in the environment and continuity are the most critical success factors in e-learning. This study offers an andrological framework at the institutional level instead of research that focuses on students generally and provides a pedagogical framework for evaluating e-learning success. The research results are essential in revealing the necessity of a macro perspective in evaluating the success of the e-learning ecosystem consisting of individuals, the environment, institutions, education, and technology. This research is also original and essential in contributing to the employees seeing the factors that prevent the benefit they expect from e-learning
Corporate e-Learning Adult Learning E-Learning Success Educational Factors
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İdare Hukuku |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.